Obiteljska gospodarstva kojima je danas uručen certifikat "Proizvodi hrvatskog seljaka" diče se posebno kvalitetnim domaćim proizvodima, a ovaj važan dokument kupcima jamči dodatnu sigurnost kupovine domaćeg proizvoda. Kupnjom takvih proizvoda, pak, potiče se i razvoj malih i srednjih OPG-ova.
Na zagrebačkom Dolcu danas je dodijeljeno 96 certifikata poljoprivrednicima koji su za to stekli propisane uvjete. Dodjela se održava u sklopu projekta „Certificiranje seljačke tržnice“ koji se provodi u suradnji Grada Zagreba, Zagrebačkog holdinga d.o.o., podružnice Tržnice Zagreb, Udruge hrvatskih tržnica i Zajednice udruga hrvatskih povrćara. Kako bi se uvjerili koji su OPG-ovi zaslužni certifikata, djelatnici zagrebačkog Ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša obišli su više od 400 hektara obradivih površina i potvrdili kvalitetu njihovi proizvoda.
– Ovaj certifikat jamstvo je kupnje domaćeg proizvoda i to izravno od proizvođača – rečeno je na dodjeli ovog dokumenta. Predstavnicima OPG-ova certifikate su uručili voditelj podružnice Tržnice Zagreb Marin Rončević i pomoćnica Pročelnika za poljoprivredu, šumarstvo i lovstvo Vlasta Ranogajec, a okupljenima su se obratiti i predstavnici Udruge hrvatskih tržnica.
– Ovaj je projekt pokrenut još 2006. godine, njegov je cilj pomoći malim i srednjim OPG-ovcima. Ovim certifikatom kupcima se pružaju jasni i nedvosmisleni dokazi o podrijetlu hrane koja stiže na njihov stol – rekao je Krunoslav Češković iz Udruge.
Život poljopvriednika težak je i naporan, kazali su nam sami OPG-ovci, no ponose se kvalitetom svojih proizvoda. – Povrtlarstovom se bavim već 50 godina. Moji prozvodi su poznati, nije to iz uvoza. 50 godina sam već na Trešnjevačkom placu. Kako prepoznati pravi domaći proizvod? Pravo oko će znat. Vidljiva je razlika između zamrznutog i svježeg povrća. Moji kupus, na primjer, sad, već drugi tjedan se mogu brati u plasteniku – rekao nam je Franjo Ferenčak iz Glavnice Donje, naselja u sastavu Sesveta.
Višnja Pavečić iz Hrebinca kod Brckovljana također je izuzetno ponosna na svoje proizvode. – Naši kupci su vjerni i prepoznaju to povrće koje je jučer bilo na polju a sutra na štandu ima drugačiji okus. Tajni recept? Mukotrpan rad – kaže Pavečić.