diplomati na mukama

Zbog ulaska u EU povećat će se broj letova iz Zagreba u Bruxelles

Foto: 'Marko Lukunic/Vecernji list'
Zbog ulaska u EU povećat će se broj letova iz Zagreba u Bruxelles
19.02.2012.
u 10:00
Broj ljudi u hrvatskoj diplomatskoj misiji pri EU do 1. srpnja 2013. godine popet će se na 100 ljudi a često će im se morati pridruživati predstavnici Vlade i drugi eksperti iz Zagreba
Pogledaj originalni članak

U hrvatskoj diplomatskoj misiji pri EU u Bruxellesu, koja je upravo dobila novog šefa Vladimira Drobnjaka, oko 60 je ljudi, a Drobnjak i čitava Vlada planiraju da će do dana stupanja u punopravno članstvo taj broj narasti na 90 do 100.

– Cilj nam je do kraja ove godine taj broj podići na 70, a do 1. srpnja 2013. na 90 do 100 ljudi – rekao nam je sugovornik upoznat s ciljem Ministarstva vanjskih i europskih poslova.

Danci imaju pet letova na dan

Broj je radnih tijela u Vijeću EU, u čijem radu Hrvatska već sad sudjeluje kao promatrač, a od srpnja 2013. imat će i pravo glasa, oko 270. Svaka zemlja članica, bez obzira na to imala u Bruxellesu 60, 100 ili 300 ljudi, mora pokrivati svako radno tijelo. To znači da zemlje, koje u Bruxellesu imaju manje diplomata i stručnjaka nego što ima radnih tijela u Vijeću, zadužuju jednog svog bruxelleskog čovjeka da pokriva nekoliko radnih tijela. Neke ih druge zadužuju da pokrivaju jedno, a ponekad na radna tijela šalju eksperte iz ministarstava iz svojih glavnih gradova.

Od 27 postojećih stalnih predstavništava zemalja članica EU u Bruxellesu, Danska je sa 75 ljudi primjer manjeg, a Njemačka sa 350 do 400 ljudi primjer velikog pogona.

– Ni jedna zemlja članica ne može funkcionirati s manje od 75 ljudi u Bruxellesu. Sve iznad toga ovisi o veličini zemlje i njezine administracije, ali i o broju letova između Bruxellesa i glavnog grada te zemlje – kaže visokopozicionirani diplomat koji dobro poznaje način rada u Bruxellesu.

Danci, koji imaju oko 75 ljudi u Bruxellesu, mogu iz Kopenhagena doći jednim od čak pet letova dnevno. To znači da njihovi stručnjaci iz ministarstava u Kopenhagenu sjednu na ranojutarnji let, obave sastanak u Vijeću EU u Bruxellesu i vrate se popodnevnim ili večernjim letom natrag. Cipar, s druge strane, ima jedan let dnevno samo ljeti, a let traje više od četiri sata. Zbog toga Ciprani u Bruxellesu imaju stalan pogon od oko 120 ljudi, više nego što bi imali da je jednostavnije putovati.

Mjesta za 76 putnika

I Hrvatskoj će, kad postane punopravna članica EU, broj izravnih letova za Bruxelles biti bitniji nego dosad. Trenutačno Croatia Airlines ima po jedan let dnevno svakog dana u tjednu osim subote. Uglavnom leti zrakoplov Dash8-Q400, koji može prevesti 76 putnika, a prosječna je popunjenost, kako nam otkrivaju u Croatia Airlinesu, 64 posto. No razmišlja se o uvođenju dodatnih letova.

– S obzirom na pojačanu potrebu za letenjem u Bruxelles, tvrtka je već počela evaluirati mogućnost dodatnih letova uvažavajući realne potrebe i ekonomiku rute. U tijeku su razgovori s nadležnim hrvatskim ministarstvima – kaže Davor Janušić, glasnogovornik Croatia Airlinesa, podsjećajući da su izravni letovi između Zagreba i Bruxellesa uvedeni u studenom 2000. godine.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 64

DU
Deleted user
13:04 19.02.2012.

koje budalestine... drzavna linija za drzavne sluzbenike i politicare...

BM
BRANITELJ-MUP
10:02 19.02.2012.

No comment!

OB
-obrisani-
11:47 19.02.2012.

jel imamo mi uopce toliko eksperata,ahahhahahahahah