Kolumna

Zagrebački aerodrom na Plesu, kao mali Charles de Gaulle?

Foto: Josip Škof/MZLZ
Zračna luka Franjo Tuđman
Foto: Josip Škof/MZLZ
Zračna luka Franjo Tuđman
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
zračna luka dubrovnik
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
zračna luka dubrovnik
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
zračna luka dubrovnik
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
zračna luka dubrovnik
07.03.2017.
u 15:45
Pariški aerodrom slovi kao najgori na svijetu i mnogi ga putnici izbjegavaju.
Pogledaj originalni članak

Kako stvari sada stoje, krajem ovog mjeseca napokon će za promet biti otvoren novi putnički terminal Zračne luke Franjo Tuđman. Oni koji su dosad obišli novi terminal ne mogu mu poreći lijep izgled, pogotovo kad se usporedi sa starom zgradom. No oni koji su sudjelovali u testiranju novog terminala skeptični su i zabrinuti kako će stvari funkcionirati kada na njega stignu zrakoplovi i putnici.

Prvotno idejno rješenje za novi putnički terminal, koje su izradili Branko Kincl, Velimir Neidhardt i Jure Radić, do realizacije je doživjelo znatne promjene, a možda je najznačajnija ta da je iz projekta izbačen podrum u kojem je trebala biti sortirnica prtljage. Ona je na novom terminalu smještena u prizemlje. Ta je promjena, među ostalim, znatno poremetila prvotno zamišljeni protok putnika na novom terminalu, kao i neke druge promjene koje su ponajprije bile motivirane uštedom u gradnji terminala koncesionara na Plesu, okupljenih u tvrtki Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) i predvođenih francuskim tvrtkama Bouygues i Aerports de Paris.

Tako je, primjerice, zbog uštede na novom terminalu samo 13 stajanki aviona pa će se nakon njegova otvaranja i dalje morati koristiti stajanka ispred starog terminala. Novi terminal ukratko bi se mogao opisati kao mali i sladak, a ako se strepnje pokažu opravdanima, i nefunkcionalan. Vlada Zorana Milanovića, koja je ugovorila koncesiju na Plesu, izašla je s idejom da se zagrebački aerodrom nazove po prvome hrvatskom predsjedniku kada se izgradi novi terminal. Vlada Tihomira Oreškovića lani je to imenovanje učinila službenim. Argumenti za to su bili da su mnogi aerodromi u svijetu nazvani po predsjednicima. Jedan od njih je i pariški aerodrom koji nosi ime bivšega francuskog predsjednika Charlesa de Gaullea.

Taj je aerodrom na mnogim ljestvicama proglašen najgorim na svijetu zbog čega ga mnogi putnici izbjegavaju. Hoće li Franjo Tuđman doživjeti sudbinu Charlesa de Gaullea?

>>Pogledajte kako su izgledala prva testiranja pristajanja zrakoplova na novi putnički terminal zagrebačke zračne luke

>>Upitan datum otvorenja terminala Zračne luke Franjo Tuđman – otkriven sigurnosni problem!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

EV
evropljanin
18:22 07.03.2017.

Bilo bi stvarno ljepo da nesto i pohvalite. Dodite u Berlin gradi se vec 6 godina,do danas nista osim velikih skandala. Kome se ne svida netreba ga upotrebljavati. Ja se veselim prvom letu i spustanje na novi aerodrom.

VG
Veseli Gost
18:25 07.03.2017.

Procitao sam sve komentare i zacudilo me je da nitko nije okrivio Tita da je npravio premalu zracnu luku, jer kako kazu trebati ce nadogradivati fazu 2 i 3. Vec danas bi trebalo poceti sa izgradnjom faze 2 tako da ce zracna luka moci zadovoljiti potrebama projektiranim (forecast) putnika za 2020 godinu. Luka "pleso" otborena je 1962 godine i uspjela ji posluzivati putnike bez znacajnih nadogradnji kroz vise od 50 godina.

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
22:40 07.03.2017.

kako radi cenzura!admine baniraj me na tri dana!kakav je ovo članak i čemu služi?