Besparica i "divlji

U gradu sa 60.000 stanovnika radi samo šest taksista

Foto: Dominik Grgurić/PIXSELL
U gradu sa 60.000 stanovnika radi samo šest taksista
21.10.2010.
u 10:03
Sve je manje Karlovčana koji imaju novac za tu vrstu prijevoza. A sve je više vozila s BiH registarskim pločicama kojima se mogu jeftino voziti.
Pogledaj originalni članak

- Nekada je u Karlovcu bilo 66 taksista, a danas nas je samo šestero – to vam dovoljno govori o svemu. U tri desetljeća bavljenja ovim poslom vozio sam ljude po cijeloj bivšoj državi. Jednom sam imao narudžbu da putnika odvezem u Lyon! Danas rijetko traže i prijevoz u Zagreb – žali se karlovački taksist Boro Marić.

Puno više propisa
I prije su se morali poštovati određeni propisi, ali danas ih je puno više.

– Sedam je godina vrijedilo pravilo da vozilo mora biti bijelo, a sada je to ukinuto. No, moramo imati klimatizacijski uređaj, u automobilu se ne smije pušiti, moramo imati najmanje dva zračna jastuka, pet sigurnosnih pojaseva, dopunsko osiguranje za putnike... Sve te zakonski propisane uvjete ispunjavamo, ali najveći nam je problem rad na crno. Dolaze vozači iz Velike Kladuše, iz Bosne i Hercegovine, parkiraju pokraj nas na autobusnom kolodvoru i odvoze nam putnike. Nisu registrirani za tu djelatnost, nemaju dozvolu za rad, nikakve uvjete ne zadovoljavaju, a imaju i niže cijene. Prijavili smo takve slučajeve. Jedan je vozač i osuđen i dobio je zabranu ulaska u zemlju na pola godine, ali je svejedno tu. I tako svakoga dana – kaže vlasnik obrta Taksi Marić.

Kada su u pitanju novi pravilnici i zakoni, kaže da ih grad, koji im izdaje dozvolu za rad, stalno usklađuje, ali da nedovoljno kontroliraju one koji rade bez dozvole.
Cijena prijevoza taksijem ovisi o prijeđenim kilometrima - polazak stoji 20 kuna, a svaki prijeđeni kilometar sedam kuna.

Voze i ispod cijene
– Vožnja na aerodrom u Zagrebu stoji oko 500 kuna, ali mi od putnika tražimo u protuvrijednosti oko 50 eura. No, uza sve pogodnosti, siguran i ispravan automobil i niže cijene, ne možemo se nositi s krizom zbog koje ljudi nemaju novca za prijevoz taksijem, a najviše smo nemoćni kada je riječ o radu na crno – objašnjava Boro Marić.

Ivan Podvorac, predsjednik Obrtničke komore županije, kaže da je tržište dovelo do toga da više nema mlađih takstista jer oni u tom poslu ne vide kruh. Slaže se da je rad na crno najveća boljka svih obrtnika, pa tako i taksista, i da Obrtnička komora pokušava pomoći pozivajući inspekcije.

Komunalni redari suzbijat će rad na crno

Grad usklađuje odluku o prijevozu autotaksijem s novim zakonom. Novost je što će se odrediti maksimalna cijena prijevoza taksijem. Iznos će se znati nakon što se prikupe prijedlozi i stajališta karlovačkih taksista, doznali smo od Andreje Barberić, glasnogovornice gradske uprave. Rad na crno prema novoj odluci moći će kontrolirati i radnici Komunalnog redarstva, a predviđene su i prekršajne kazne, uz koje se mogu primjenjivati i prekršajne odredbe Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Nadzor primjene odluke obavljat će Komunalno redarstvo, a inspekcijski nadzor Inspekcija cestovnog prometa i Državni inspektorat.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.