MEĐIMURSKI BRANITELJI

Traže stari MIG za Prvu eskadrilu lake avijacije u Hrvatskoj

Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
Traže stari MIG za Prvu eskadrilu lake avijacije u Hrvatskoj
12.02.2014.
u 19:09
- Najviše me boli kad se na velikim svečanostima vezanima uz Domovinski rat i stvaranje hrvatske države uopće ne spominje aerodrom u Pribislavcu - kaže Slavko Markač iz Preloga
Pogledaj originalni članak

U proljeće i ljeto 1991. godine u Pribislavcu pokraj Čakovca započelo je stvaranje Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Početkom srpnja te godine osnovana je Zrakoplovna grupa, koja je u listopadu prerasla u Prvu eskadrilu lake avijacije višestruke namjene u Hrvatskoj!

Na žalost, o tome se danas malo govori, na što upozorava Slavko Markač, pilot i predsjednik Udruge hrvatskih veterana Domovinskog rata u Prelogu, koji pokušava "progurati" inicijativu da se u Pribislavec dovuče rashodovani trofejni MIG, kao spomenik i podsjetnik na hrabre pilote i ratne dane.
- Najviše me boli kad se na velikim svečanostima vezanima uz Domovinski rat i stvaranje hrvatske države uopće ne spominje aerodrom u Pribislavcu, a u jednom dokumentarcu čak se čulo da nije bio za ništa drugo nego za branje gljiva! To je nedopustivo. Da tamo ničeg nije bilo, ne bi ga JNA pet puta bombardirala - ističe Markač. Za zapovjednika Prve eskadrile izabran je pilot Dean Ciglarić, a zamjenik mu je bio Mladen Horvat.

Publicist Josip Šimunko u “Donjomeđimurskom zborniku” navodi da su osnovne zadaće Prve eskadrile bile skrivanje zrakoplova koje je JNA pod svaku cijenu željela uništiti, izviđanje i treninzi za pilote koji su pobjegli iz "jugovojske". Šimunko ističe da su u ljeto 1991. godine zrakoplovi iz cijele Hrvatske završavali u Međimurju. Među njima i oni oteti agresoru, na primjer na aerodromima Lučko i Pleso u Zagrebu. Skrivani su u šumama, pod granjem, i zaklonima. I to vrlo uspješno. Članovi Prve eskadrile obavili su brojne zadatke.

Slavko Markač vodio je, uz ostalo, akciju prebacivanja poljoprivrednih zrakoplova iz Daruvara. Prvi zrakoplov, Cessnu 182 AG, prebacio je u kolovozu, a potom i druge letjelice.

- Sakrili smo 24 zrakoplova u samo dva mjeseca -  kaže Markač, koji se prisjeća i leta iznad Petrinje i Gline, kad je UTVA - 75 pogođena s 13 metaka, no on i Zdravko Belec uspjeli su se nekako vratiti u Pribislavec. Treninge u Međimurju završilo je 70 vojnih pilota prebjeglih iz JNA i još 20 sportskih i profesionalnih pilota. Malo je poznato da je tu trenažu obavio i general Imra Agotić. Eskadrila je ugašena u srpnju 1992. godine. Članovi se nadaju da će uskoro dočekati i postavljanje spomenika, kakvi u Hrvatskoj već postoje na četiri lokacije.

Put do spomenika u Međimurju traje već pet godina. Ministarstvu obrane, Ministarstvu branitelja i HRZ-u poslana su pisma da im se odobri trofejni MIG. Potpisnici zamolbe su Međimurska županija, braniteljske udruge, te općine Mala Subotica, Pribislavec i Belica. Za pomoć su zamolili i ministra branitelja Predraga Matića, koji je boravio u Prelogu. Matić je obećao pomoć, no problem bi mogli biti skupi troškovi prijevoza letjelice do Pribislavca.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.