Nakon američkih vojnih napada na Iran, podaci o praćenju brodova pokazuju da su najmanje dva supertankera promijenila smjer u Hormuškom tjesnacu. Više od tjedan dana nemira u regiji prisiljava brodove na ubrzavanje, zaustavljanje ili promjenu ruta. Washingtonova odluka o pridruživanju izraelskim napadima na Iran izazvala je zabrinutost da bi Iran mogao odgovoriti blokadom tjesnaca između Irana i Omana, kroz koji prolazi približno petina svjetske potražnje za naftom i plinom. Ova situacija potaknula je predviđanja o mogućem skoku cijene nafte na 100 dolara po barelu. Industrijski izvori potvrđuju da su poremećaji već vidljivi, s tankerima koji nastoje minimalizirati vrijeme provedeno u tjesnacu. Singapurska tvrtka Sentosa Shipbrokers izvijestila je o znatnom padu broja tankera koji ulaze u Meksički zaljev i izlaze iz prošloga tjedna, javlja Reuters.
Dva supertankera, Coswisdom Lake i South Loyalty, demonstrirali su neobično ponašanje blizu tjesnaca. Coswisdom Lake, namijenjen za prijevoz sirove nafte u Kinu, promijenio je smjer nekoliko puta prije nego što je nastavio prema UAE-u. South Loyalty također je napravio polukružni okret, izbjegavajući ulazak u tjesnac. KY Lin, glasnogovornik tajvanske Formosa Petrochemical Corp., istaknuo je da će brodovlasnici nastojati minimalizirati vrijeme provedeno u Hormuškom tjesnacu. Japanske brodarske tvrtke Nippon Yusen i Mitsui OSK Lines potvrdile su nastavak tranzita kroz tjesnac, ali uz upute brodovima da ograniče vrijeme u Zaljevu.
Trgovci naftom i analitičari upozoreni su na moguća kašnjenja u otpremi zbog čekanja brodova izvan kritičnog područja. Iranski parlament odobrio je mjeru za zatvaranje tjesnaca, iako bi takav potez zahtijevao odobrenje Vrhovnog vijeća nacionalne sigurnosti. Unatoč prethodnim prijetnjama, Iran nikada nije proveo zatvaranje tjesnaca.
I što je trebalo pisati u ovom članku?