Bez novih kredita do 2012. godine, novac samo za projekte

Sanader planirao 44 milijarde za ceste, J. Kosor odobrila 27,3

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
Sanader planirao 44 milijarde za ceste, J. Kosor odobrila 27,3
06.12.2009.
u 19:24
Plan Ministarstva pripremljen netom prije odlaska bivšeg premijera nikad nije službeno upućen Vladi.
Pogledaj originalni članak

Ministar Kalmeta, čini se, preživjet će oporbeni zahtjev za smjenom, ponajviše zbog afera u cestogradnji, ali u tom će se segmentu njegova ministarstva u iduće četiri godine malo raditi.

Zadnji Livakovićev plan

Plan građenja i održavanja javnih cesta od 2009. do 2012. godine zbog krize i recesije nemilosrdno je srezan (a i donesen je s godinu dana zakašnjenja) i s predviđenim proračunom od ukupno 27,3 milijarde kuna za autoceste, obilaznice..., prema Kalmetinim riječima, čini 43 posto plana za proteklo četverogodišnje razdoblje.

Za gradnju svih novih kilometara 2010 – 12. godine planira se 7,7 milijardi kuna, a zajedno s novcem već potrošenim ove godine to je ukupno 14,5 milijardi.

Taj je plan ujedno i posljednji dokument čijom je izradom rukovodio bivši državni tajnik i Kalmetin dugogodišnji najbliži suradnik Zdravko Livaković, koji se iz Ministarstva prometa, ali i s predsjedničkih funkcija u NO HAC-a i HC-a, povukao u jeku afera koje su potresale HAC.

Ministarstvo prometa je netom prije odlaska premijera Ive Sanadera imalo u pripremi sasvim drugačiju verziju plana cestogradnje, koja doduše nikad nije službeno upućena Vladi, prema kojoj se u jeku recesije ukupno za autoceste i ceste planiralo utrošiti čak 44 milijarde kuna.

U tom je planu, koji je kako nam je tada rekao naš izvor bio dogovoren sa Sanaderom, među prioritetima bio i pelješki most, čija je gradnja sada odgođena na šest godina. Stupanjem na scenu Jadranke Kosor kao šefice Vlade i HDZ-a i plan cestogradnje sveden je u racionalnije gabarite.

Tako će HAC za građenje i održavanje autocesta do 2012. godine – pribrojeno je i ono što je već potrošeno ove godine pošto je 2009. pri kraju – ukupno imati 10 milijardi kuna, što je dovoljno za malo gradnje te uglavnom za izradu projektne dokumentacije, eventualno otkup zemljišta, arheološke radove...

HC-u 7 milijardi kuna

Iako su i dalje prioriteti autocesta prema Dubrovniku, autocesta A 5 u sklopu koridora Vc te autocesta prema Sisku, bez novih kredita koje HAC dogovara s Europskom bankom za obnovu i razvoj te s Europskom investicijskom bankom dalje od izrade projekata cestari neće stići. HC će pak u iduće četiri godine raspolagati s ukupno sedam milijardi kuna, od čega na gradnju novih kilometara otpada 1,4 milijarde.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

PR
Protivcenzure
20:11 06.12.2009.

jeli išta i uspjelo tom sanaderu? obećavao je sve ostavio još i gore i pobjegao.

MA
maca
21:31 06.12.2009.

gradnja pelješkog mosta se planira već par godina i normalno je da više nije prioritet kad je nastupila kriza i imamo važnijih stvari

AR
arka
21:35 06.12.2009.

Drugačija je situacija bila u vrijeme Sanadera,ni najbolji ekonomisti nisu naslutili što će se dogoditi sa svjetskim gospodarstvom,a danas je potpuno normalno da su izdvajanja za manje profitabilna ulaganja manja!