Edukacija o Domovinskom ratu

Samo 40% učenika znalo kad je počeo rat

Foto: Promo
Projekt "Imotski, ne zaboravi"
Foto: Promo
Imotski heroj Velimir Đerek Sokol
Foto: Promo
Željko Tomas
25.06.2016.
u 18:33
Ipak, nakon edukacije ponovno je provedena anketa i rezultati su bili puno bolji, kaže Željko Tomas, predsjednik UHBLPTSP-a
Pogledaj originalni članak

Gimnazijalci o Domovinskom ratu imaju vrlo oskudno znanje! Udruga hrvatskih branitelja liječenih od PTSP-a Imotski organizirala je edukaciju o Domovinskom ratu i ulozi Imoćana u ratnim zbivanjima, u sklopu koje je provedena anonimna anketa na uzorku od sto učenika 3. i 4. razreda imotske Gimnazije “Dr. Mate Ujević”. Rezultati su, po riječima Željka Tomasa, predsjednika UHBLPTSP-a, poražavajući.

Obrazovanje mladih

– Projekt “Imotski, ne zaboravi!” provodila je profesorica Maja Vican, a gost na predavanju bila je sestra pok. Velimira Đereka – Sokola, imotskog heroja koji je pao u obrani Vukvara, gospođa Rajka Mikulić. Prije predavanja proveli smo anketu kako bismo utvrdili razinu znanja učenika, a nakon edukacije, anketa je ponovljena i rezultati su bili znatno bolji – kaže Tomas.

Zaprepastila ih je činjenica da je, primjerice samo 40 posto učenika točno odgovorilo koje je godine započeo Domovinski rat, a učenici su pokazali i veliko neznanje o slavnoj Imotskoj bojni u sastavu 4. gardijske brigade, koja je dala nemjerljiv doprinos u obrani Dubrovnika, kao i o Imoćanima, junacima Domovinskog rata, među kojima je Velimir Đerek – Sokol, mladić koji je govorio pet jezika i dobro plaćeni posao u jednom zagrebačkom hotelu zamijenio puškom i otišao braniti Vukovar. Nažalost, poginuo je, Vukovarci su mu nakon rata u znak zahvalnosti podigli spomenik, a imotski učenici jedva su čuli za njega.

– Zamislite kako se osjećala Đerekova sestra Rajka Mikulić kada je u jednom razredu od 30 učenika samo dvoje znalo tko je bio Velimir Đerek. Moram biti iskrena, bila je vrlo tužna. Međutim, nakon svega smo zadovoljni jer smo pokrenuli pozitivnu priču koja će imati učinka jer su učenici pokazali interes i nakon edukacije postigli su bolje rezultate – kaže Maja Vican i napominje kako mlade generacije koje su, srećom, bile pošteđene ratnih stradanja, moramo upoznati s tijekom, posljedicama i rezultatima Domovinskog rata koji nam je iznjedrio slobodu i državu.

Podrška Ministarstva

Projekt, koji podržava Ministarstvo branitelja i Splitsko-dalmatinska županija, nastavlja se iduće školske godine.

Uz teorijska predavanja na kojima će mladi o Domovinskom ratu osim od profesora učiti i od autentičnih sudionika ratnih zbivanja, u planu je i terenski dio. Namjeravaju učenike odvesti u Vukovar, Dubrovnik i do spomen-obilježja poginulim Imoćanima na južnom bojištu u Trstenu.

– Stradanja i žrtve obvezuju nas da svoju mladež podučimo kako se rađala Hrvatska – poručio je Tomas.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pažnje?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 29

Avatar lola lola
lola lola
23:44 25.06.2016.

Jako bitno....umjesto toga mogli bi ih uciti kako da postanu bolja ljudska bica kada odrastu, da ne mrze nikoga, da postuju roditelje i drustvo oko sebe i da ne budu balvani kao oni prije njih.

TH
thekurcula
00:07 26.06.2016.

Najvažnije pitanje je zašto je počeo rat a to, vidim, nije pitano. Zašto?

TH
than
22:22 25.06.2016.

Da i sto sada ? Kakve to veze ima s ucenicima ? To je na profesorima u skoli. I kakva su ovo nakaradna pitanja oko broja poginulih iz nekog grada ? Cak niti partizani nisu to pitali.