Polugodište

I roditelji i nastavnici nezadovoljni: Vratite đacima ocjene!

Foto: Damir Špehar/PIXSELL
škola,nastava
Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
ocjene
11.12.2014.
u 18:22
I ove će godine nastavnici morati pisati izvještaje o ocjenama učenika i slati ih njihovim roditeljima umjesto da im zaključuju ocjene
Pogledaj originalni članak

Iako su očekivali da neće trebati, nastavnici, odnosno razrednici, i ove će godine morati pisati izvještaj o ocjenama za svakog svog učenika. Naime, ocjene se ni ove godine neće zaključivati, već će razrednici pripremiti izvještaj za roditelje.

– To se zapravo svede na prepisivanje stanja iz imenika. Razrednik na papir, koji je fotokopija imenika, prepiše sve ocjene koje učenik ima. To im oduzima puno vremena i ne vidim smisao toga jer svaki roditelj kad god dođe na informacije ima uvid u ocjene svog djeteta – kaže Sanja Lukić, predsjednica udruge Nastavnici organizirano.

Nisu uočeni problemi

Dodaje da nije razrednik, ali kao nastavnik nema loših iskustava s nezaključivanjem ocjena.

– Djeca koja imaju radne navike nemaju nikakvih problema, znaju svoje ocjene i onu koju bi imali da im se zaključuje. Problem je s onima koji skupljaju jedinice i sad kad nema zaključivanja, ne trude se popraviti ih na polugodištu. Razvuku ih onda do kraja školske godine i tada nastaje problem – objašnjava Lukić i tvrdi da kod dvjestotinjak svojih učenika, kojima predaje kemiju, nije uočila probleme.

Jedan od autora Strategije razvoja obrazovanja Boris Jokić smatra da je ispitivanje i ocjenjivanje te davanje povratne informacije učenicima i roditeljima važno.

– Zaključivanje ocjena na polugodištu važna je informacija učeniku i roditelju gdje je učenik i koliko dodatnog truda treba još uložiti u svom radu. Osim brojčane ocjene, potrebno je uvesti i opisne kojima će se jasno definirati u čemu je učenik odličan, gdje je nešto lošiji i u kom se dijelu treba dodatno potruditi. Primjerice, za hrvatski jezik učeniku koji ima vrlo dobar u opisnom dijelu ocjene pisalo bi da je pročitao svu lektiru, da je u književnosti odličan, ali da dodatno treba raditi na gramatici da bi imao zaključnu ocjenu odličan – objašnjava Jokić.

Kaže da je takav tip ocjenjivanja, brojčana plus opisna ocjena, planiran Strategijom od početka osnovne pa do kraja srednje škole. S iznimkom prvog, a možda i drugog razreda u kojima bi bile samo opisne ocjene.

– Zalažem se da se tek od drugog ili trećeg razreda uvedu brojčane ocjene – kaže Jokić naglašavajući važnost brojčanih i zaključnih ocjena zbog toga što se “učenik mora suočiti s vlastitim uspjehom u odnosu na uspjeh drugih”.

Ako se Strategija bude provodila prema planu, ovakav način kombiniranih brojčanih i opisnih ocjena u školama će zaživjeti u školskoj 2016./2017. godini. Zaključne ocjene postojale bi nakon svake obrazovne cjeline, jer, dodaje Jokić, školska godina ne mora biti organizirana u dva polugodišta, nego možda u tri cjeline.

Roditelji rezignirani

Nakon svake od njih učenici bi dobili zaključnu brojčanu i opisnu ocjenu.

Većina roditelja rezignirano kaže da im je dosta eksperimentiranja i najave promjena koje nikako da dođu. Mišljenja o (ne)zaključivanju ocjena su podijeljena.

– I kćeri i meni bilo bi draže da postoji zaključivanje ocjena. Ona je odlikašica u šestom razredu, ali bi voljela da joj je odličan uspjeh potvrđen i zaključnim ocjenama – kaže mama.

>>Roditeljima je lakše platiti nego podučavati

>>Gotovo 90 posto osmaša uči gradivo najviše zbog ocjena

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

DU
Deleted user
18:52 11.12.2014.

Nije li to još jedan od Jovanovićevih "uspjeha". Ako je namjerno išao uništavati školstvo, onda je djelom u tome i uspio. A. posredni krivac je Zoki ali i čitava njegova jadna poluintelektualna vlada

HL
hlad
20:38 11.12.2014.

Obrazovanje nam je u kaosu kao i sve ostalo u državi, ali ni jedan ministar nema hrabrosti ništa promijeniti. Bitno da se oni voze u blindiranim bmw-ovima, a za djecu koga briga!

LA
larala
19:28 11.12.2014.

sve ove strategije razvoja obrazovanja nemaju veze s razvojem niti obrazovanjem ...unazad nekoliko godina, svaki potez ministarstva za obrazovanje je samo stvaranje dodatne štete i nelogicnosti koje naravno skupo placaju ucenici a, odgovorni za sve to naravno prolaze nekažnjeno...ne znam kome je smetalo zakljucivanje ocjena na polugodištu i zašto? zar je ovoj državi cilj raditi ponavljace i samim tim tim klincima uništavati živote? medicinske sestre, doktore po bolnicama su napravili administratorima gdje je bitno da se sve unese u program al, nije bitno da se isto i napravi/da pacijentu, isto to sad rade uciteljima i profesorima, nije bitno da se ucenici nešto nauce vec je bitno da sve to na papiru lijepo izgleda...