NA CESTI I 40 FERRARIJA

Otkrivamo kakav je vozni park građana u Hrvatskoj: Jedna marka veliki je favorit

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Sajam automobila u Osijeku prvi puta otvoren nakon koronavirusa
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Sajam automobila u Osijeku prvi puta otvoren nakon koronavirusa
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Sajam automobila u Osijeku prvi puta otvoren nakon koronavirusa
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Sajam automobila u Osijeku prvi puta otvoren nakon koronavirusa
28.09.2020.
u 12:48
Osim Volkswagena, našim su građanima omiljene marke auta još i Opel i Renault.
Pogledaj originalni članak

Poznato je da Hrvati vole Volkswagen, a to dokazuju i podaci o prodaji novih automobila, kao i o unosu rabljenih automobila. Godinama je Volkswagen najprodavanija marka novih automobila u Hrvatskoj. Primjerice, prošle je godine, prema podacima Promocije plus, Volkswagen zabilježio 8481 registraciju i imao je udio od 13,48% ukupno prodanih automobila, a još je dominantniji kod unosa rabljenih automobila. S 15.658 registracija rabljenih auta iz unosa je na 19,9% udjela i gotovo je dvostruko snažniji od druge najtraženije marke Renaulta. Stoga ne čudi podatak da je Volkswagen marka koja ima najviše registriranih vozila u Hrvatskoj – čak 289.191 Volkswagenov automobil, prema podacima MUP-a, trenutačno je na našim cestama, od ukupno 1,722.963 registriranih osobnih automobila, što je udio od 16,8 posto u ukupnom voznom parku. Odnosno, svaki šesti vlasnik automobila u Hrvatskoj je vlasnik Volkswagena. A s obzirom na to da je prosječna starost svih osobnih automobila 13,48 godina, a među Volkswagenima od modela najzastupljeniji Golf, mogli bismo reći da prosječan Hrvat vozi VW Golf proizveden 2007. godine. Tada se proizvodio Golf 5. generacije, a sada je već aktualan Golf 8. 

Ili možda iste godine proizvedenu Astru, budući da je druga marka po zastupljenosti je još jedan “nijemac” – Opel. Nijemac smo stavili pod navodnike zbog toga što je donedavno Opel gotovo 90 godina bio u vlasništvu američkog General Motorsa, a od 2017. godine je u vlasništvu francuske PSA grupacije. Ali, kod nas se Opel oduvijek percipirao kao pravi njemački automobil, što je u osnovi i točno budući da mu je sjedište i razvojni centar u Russelsheimu nedaleko od Frankfurta. Opel je u 2000-im godinama bio najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj, dok je danas u postupnom padu. Primjerice, ove je godine tek na 10. mjestu po prodaji novih automobila s 1013 registracije ili 4,03% tržišnog udjela. Ipak, sa 185.748 registriranih automobila u Hrvatskoj još je uvijek na drugom mjestu.

Ali, za petama mu je Renault sa 179.643 registrirana automobila u Hrvatskoj. Osim što je Renault od Opela sada prodavaniji prema novim vozilima (lani treći s 9,23% tržišta), već je dulje vrijeme druga najtraženija marka kod unosa rabljenih vozila, pa ako se taj trend nastavi, u dogledno vrijeme će Francuzi prestići Opel.

Samo još jedna marka automobila u Hrvatskoj ima više od 100 tisuća registriranih automobila – Peugeot. Francuska marka sa znakom lava broji 104.816 registrirana osobna automobila na hrvatskim cestama.

Peugeot je lani bio sedma marka prema prodaji novih automobila u Hrvatskoj s 5,69% tržišta.

A prema 100.000 registracija krupnim koracima grabi Škoda koja je trenutačno na petom mjestu s 93.356 automobila na našim cestama. Škoda je godinama u vrhu najprodavanijih novih auta (u 2019. druga s 5873 registracija), a sve je popularnija i u unosu rabljenih.

Fiat, nekad lider na hrvatskom tržištu automobila, živi na staroj slavi. Godinama je već kod novih automobila oko 10. mjesta, ali s 82.261 registriranim primjerkom česta je pojava na našim cestama. Citroën (80.939) i Ford (80.001) gotovo su izjednačeni, a zanimljivo, imali su i vrlo sličnu prodaju novih automobila u 2019. godini – Citroën 2504 primjerka, a Ford 2187. Ford je osjetno traženiji kao polovni automobil iz unosa.

Slijedi njemački premium trolist koji je tiha patnja većine Hrvata – Mercedes 78.315 registracija, Audi 75.221 registracija i BMW 63.455 registracija. Razloge povećanja broja automobila tih marki u Hrvatskoj prije svega treba tražiti u unosu rabljenih automobila. Hrvati su jedva dočekali jeftiniji uvoz automobila kada smo 2013. ušli u Europsku uniju (od tada se rabi termin unos za aute koje “uvozimo” iz EU), a konstantno je među najtraženijima upravo njemački luksuzni trojac. Primjerice, u 2018. je uneseno u Hrvatsku 7500 BMW-a, 6159 Audija i 5859 Mercedesa, koji su kao rabljeni mnogo povoljniji u Njemačkoj nego, razumije se, kao novi u Hrvatskoj, pa su si mnogi Hrvati želju da sjede za volanom tih automobila tako odlučili ispuniti. Prva neeuropska marka je Hyundai s 54.229 automobila na našim cestama. Sve više modela i prepoznata kvaliteta snažan su adut Korejaca, koji su na hrvatskom tržištu prestigli sve nekad mnogo popularnije japanske brendove.

Galerija: U Hrvatskoj trošarina 10.520 kn, a u Sloveniji 331 euro

Foto: Jurica Galoić/Pixell

Najzastupljeniji Japanci u Hrvatskoj su Toyota s 49.282 registrirana automobila i Mazda s 42.758 automobila. Zanimljivo, svjetski gigant Toyota, koja je kao pojedinačna marka najprodavanija na svijetu, u Hrvatskoj je tek malo popularnija od globalno mnogo slabije Mazde. Slijede Seat s 31.735 automobila, Suzuki s 30.477 registracija, pa Kia s 30.027 i Nissan s 25.332 automobila na našim cestama.

Iza njih je Chevrolet s 22.036 automobila, koji se nakon snažnog uspona prije 10-ak godina i dobrom ponudom cijenom prihvatljivih automobila naprasno 2013. godine odlučio povući s europskog tržišta pa broj njihovih automobila posljednjih godina stagnira. Ali, još uvijek ima više Chevroleta nego nekih razvikanijih marki. A baš u tom segmentu jeftinijih automobila posljednjih godina snažno raste Dacia, koja je lani bila peta po prodaji novih automobila u Hrvatskoj s 3685 registracija, a trenutačno ih je 20.939 na našim cestama.

Još voze i dva Moskviča

Honda u Hrvatskoj ima 18.003, Volva 12.982, a Alfa Romeo broji 12.470 registracija. Smart, koji je snažan u unosu rabljenih broji 10.919 vozila, a Daewoo s 9473 dijeli sudbinu Chevroleta kojem je na europskom tržištu upravo bio prethodnik.

Slijede Mitsubishi s 8104 registrirana vozila i Mini s 4656, a nakon njih dvije marke koje su do prije 30 godina bile među najbrojnijima na našim cestama – Lada s 3216 registracija i Zastava s 3040 automobila koja još uvijek, desetljećima nakon što su se prestala proizvoditi voze hrvatskim cestama.

A brojniji su od Jeepa (3024), Land Rovera (2920), Lancije (2657), Subarua (1718).

Video: Uhvatila ga plima: Ostavio automobil na krivom mjestu

Skupocjenih Porschea je u Hrvatskoj 1367, Jaguara 1051, Daihatsua 639, Lexusa 621, Infinitija 384, a električnih Tesla automobila 95, dok je Maseratija 73.

Od superluksuznih i supersportskih automobila Hrvati najviše vole Ferrari kojih je 40 registrirano u Hrvatskoj. Bentleya je 35, Aston Marina 18, Rolls Roycea 17, Lamborghinija šest, a Maybacha tri.

Od ostalih automobila koji se više ne proizvode najviše je Rovera s 1231 registriranim primjerkom, Saabova je 576, a Protona koji se više ne prodaje u Europi 91. Nekad popularnih Wartburga se još uvijek 31 kotrlja našim cestama, a registrirano je i 5 Volgi, te po dva Zaporežeca i Moskviča

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 47

OR
Orilogorilo
14:08 28.09.2020.

Vozni park je dobar onoliko koliko su male trosarine. Prije smo to zvali carina, ali isti je k. Hdzenjare nas prevarile.

DU
Deleted user
12:56 28.09.2020.

Niš čudno kad uhjebima ( to se mije napisat tak a da ne dobijem žuti?) treba dati danak u visini jedne trećine vrijednosti auta.

KU
kurcobolja
14:45 28.09.2020.

Ma baš me briga. Moj automobil ima 24 godine i zahvaljujući predanom radu naše Vlade i ministara neću ga promjeniti za mlađi model od 15 godina niti ove godine. Možda iduće. Ali u nesreći ima i malo sreće. Dok ovi gore varaju, lažu i kradu tako je i dolje pa s njime za 100kn mogu proći tehnički.