NEMAR Još traju radovi na državnoj prometnici D33 od Pakova Sela do Drniša

Prometnica - 'žila kucavica' obnavlja se puževim korakom

08.01.2009.
u 15:59
Pogledaj originalni članak

ŠIBENIK, DRNIŠ – Radovi na dionici državne ceste D33, koja vodi od Šibenika prema Drnišu i Kninu, još nisu završeni, premda se vrlo skoro navršava godina dana otkad su započeti. Ta cesta, kojoj tepaju da je ‘županijska žila kucavica’ i prometnica od najvećeg lokalnog značaja, još je zatvorena za promet na dionici od Pakova Sela do Drniša.

Dozlogrdio zaobilazak
Zbog toga svi cestovni putnici moraju putovati lokalnim obilaznicama, pri čemu se putovanja između Šibenika i Knina pretvaraju u iscrpljujuće doživljaje. To je dozlogrdilo Drnišanima, Kninjanima i stanovnicima okolnih sela, pa su do sada više puta prosvjedovali zbog nevjerojatno dugog trajanja radova. Mnogi drže nedopustivim da rekonstrukcija svega 10,1 kilometara ceste traje tako dugo te da se za to vrijeme nehajno zatvori tako važna prometnica.

Obnova koja navodno stoji oko 30 milijuna kuna traje jednako kao i gradnja stotinjak kilometara potpuno nove autoceste, pa su mještani Pakova Sela, Žitnića i drugih sela istinski ogorčeni. Sumnjaju u nemar sviju uključenih u taj projekt, počev od investitora Hrvatskih cesta, izvođača iz tvrtki Asfaltna cesta, Konstruktor-inženjering i Alpine Mayreder Bau, kao i nadzornika iz Instituta građevinarstva Hrvatske. Kada će ta cesta biti otvorena za promet, upitali smo Branka Kužinu, direktora šibenske ispostave Hrvatskih cesta.

– Krajnji rok je 26. veljače ove godine, premda mislim da ćemo je možda otvoriti 12. ovog mjeseca, iako će na jednom dijelu kod Moseća još trajati radovi. Planirali smo to učiniti prije Božića, ali smo se bojali da se netko u blagdansko vrijeme zbog alkohola ne unesreći. Eto, jedan mladić iz Pakova Sela srušio je pet-šest stupića. Cestom se može i sada voziti, ali polako, iako je zatvorena za promet – objašnjava Kužina.

Tri radnika na cesti
U obilasku te dionice uočili smo jednog radnika na malom stroju za valjanje, jednoga koji je lopatom nabacivao zemlju uz rub ceste, te još jednog usamljenog bagerista. I djetetu je jasno da se takvom brzinom ta dionica neće moći dovršiti ni za sljedećih petnaestak godina, a u Hrvatskim cestama to lakonski objašnjavaju činjenicom da je ‘izvođač na godišnjem odmoru’ (?!).

No i ono što je učinjeno do sada budi sumnju kod lokalnog stanovništva. U Pakovu Selu upozoravaju kako se najopasniji dijelovi nisu sanirali na dobar način, da su jednako ili još opasniji za promet nego što su bili, da je asfaltni sloj već neravan, grbav i tome slično. Zamjera se i to što na čitavoj dionici nigdje nisu predviđeni autobusno ugibalište niti nužno potreban prijelaz za stoku (ovce, koze i krave) i poljoprivredne strojeve.

Posvemašnji nemar vlasti vidljiv je i u tome što još nije razminirano minsko polje tik uz cestu, smatraju Pakovčani. Pribojavaju se i toga što ih čeka kad se krene u gradnju brze ceste od Šibenika prema Drnišu, čiju gradnju vlasti neopravdano uvrštavaju u svoje velike uspjehe već godinama, unatoč goloj činjenici da nisu niti blizu stvarnom početku.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr