NAJGORE STANJE U EU

Prodaja novih automobila pala 42,6%, unesena i 25.723 rabljena auta manje

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Putnici u automobilima čekaju na prelazak preko GP Bregana
Foto: Centar za vozila Hrvatska
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Putnici u automobilima čekaju na prelazak preko GP Bregana
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Putnici u automobilima čekaju na prelazak preko GP Bregana
08.01.2021.
u 09:17
Gotovo sve marke zabilježile su pad prodaje novih automobila, iznimka su jedino Kia, Porsche i Bentley
Pogledaj originalni članak

Posljedice pandemije COVID-19 snažno se osjećaju i na tržištu automobila. Prodaja novih automobila u 2020. godini manja je za 42,6%, po čemu je Hrvatska najgora od svih članica EU, čije je ukupno tržište u prvih 11 mjeseci 2020. palo za 25,5%.

Prema podacima Promocije plus, u Hrvatskoj su lani registrirana 36.084 osobna automobila, odnosno 26.854 auta manje nego u 2019. (62.938).

Glavni razlog ovakvog strmog pada prodaje je kriza nastala zbog koronavirusa koja je imala velik utjecaj na turističku sezonu. Naime, rent-a-car kompanije već su na proljeće otkazale narudžbe novih automobila kad je postalo jasno da nam strani turisti zrakoplovima neće dolaziti masovno, a upravo su posljednjih godina rent-a-car auti činili oko 30% ukupnog hrvatskog tržišta novih automobila.

Foto: Centar za vozila Hrvatska

Nije Hrvatska tu izuzetak, jer su odmah iza Hrvatske po padu prodaje druge jake turističke države: Portugal (-36,4%), Španjolska (-35,3%), Grčka (-30,7%), Italija (-29%), Austrija (-26,6%)... Najprodavaniji model novih automobila i četvrtu godinu zaredom je Škoda Octavia s 2403 prodana primjerka. Drugi najprodavaniji model je Volkswagen Polo s 1272 registracije, dok je na trećem mjestu njegov konkurent iz B segmenta Renault Clio s 1246 registracija. Među top 5 najprodavanijih su i dvije Dacie – Sandero i Duster, a slijede VW Golf, VW T-Cross, Kia Stonic, Opel Corsa, Suzuki Vitara, Renault Captur...

Najprodavanija marka vozila u Hrvatskoj je i dalje Volkswagen s 5638 registracija, a slijede ga Škoda, Renault, Dacia, Suzuki, Kia, Hyundai, Opel, Peugeot, Toyota, Citroën...

Gotovo sve marke na hrvatskom tržištu bilježe pad prodaje. Najveći pad prodaje od 68,3% ima Opel, s 5291 registracije u 2019. na 1677 u 2020. godini. S druge strane jedina značajnija marka po prodaji koja bilježi rast jest Kia, s 1650 registracija u 2019. na 1819 u 2020. godini. Zanimljivo, rast bilježi i Porsche sa 115 na 137 prodanih automobila, Tesla s 29 na 35, kao i Bentley s tri na četiri prodana auta. No nije u Hrvatskoj pao broj registracija samo novih automobila, u padu je i unos rabljenih vozila.

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), lani je u nas prvi put registrirano 59.190 rabljenih automobila što je 25.723 automobila manje nego u 2019. godini (84.913), odnosno 30,3% manje. Dakako, pandemija je i ovdje imala utjecaj budući da se veći dio godine nije moglo normalno putovati i dopremati automobile.

– Nadamo se da će konačno doći do normalizacije stanja u vezi s pandemijom. Novi sustav obračuna trošarina trebao bi imati pozitivan utjecaj na prodaju novih auta. Međutim, za očekivati je i dalje trend rasta broja unesenih rabljenih automobila koji bi zbog niza okolnosti mogli biti još povoljniji u državama iz kojih se najčešće unose u RH – rekao nam je Goraj Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar anarchist99
anarchist99
06:26 19.01.2021.

možda država konačno smanji svoj harač na uvoz automobila

OV
ovcalila
21:42 17.01.2021.

Promjene žarulju sa niti na diode, stave srebnu lajsnu i dignu cjenu 1000 eura i ne ide prodaja, kako to kako to.

JO
josmalopanestalo
23:48 12.01.2021.

kako, zašto, otkud, kamo, drugovi mi moramo, mi bi trebali, mi ćemo itd. ...