Projekt od 23,5 milijuna eura

Otvoreni radovi na izgradnji novog mosta na Savi kod Gradiške

Foto: Vedran Balen
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Bosanska Gradiška: Svečano obilježen početak radova izgradnje mosta preko rijeke Save
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Bosanska Gradiška: Svečano obilježen početak radova izgradnje mosta preko rijeke Save
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Bosanska Gradiška: Svečano obilježen početak radova izgradnje mosta preko rijeke Save
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Bosanska Gradiška: Svečano obilježen početak radova izgradnje mosta preko rijeke Save
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Bosanska Gradiška: Svečano obilježen početak radova izgradnje mosta preko rijeke Save
11.10.2019.
u 15:04
Kada bude gotov, procjena je da bi ovim mostom za desetak godina trebalo prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno
Pogledaj originalni članak

Svečanim otvaranjem radova danas (petak) je krenula gradnja mosta preko rijeke Save između Hrvatske i Bosne i Hercegovine kod Bosanske Gradiške. Otvaranju radova prisustvovao je i ministar mora, prometa i infrastrukture RH Oleg Butković.

- Danas smo pokazali kako zajedništvom i suradnjom možemo unaprijediti zajedničke veze, kako prometne, tako i gospodarske. Mostovi su oduvijek povezivali ljude, a mi to danas i pokazujemo. Ovaj projekt smo započeli još 2011. Godine potpisivanjem sporazuma između Vlade RH i Vijeća ministara BiH, a danas nakon što smo početkom tjedna potpisali ugovor za izvođenje radova svjedočimo početku radova na izgradnji mosta. Realizacija ovog zajedničkog projekta u prvoj fazi podrazumijeva izgradnju mosta preko Save koji je dio planirane brze ceste od granice s Mađarskom do granice s BiH. Ovaj koridor predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora - rekao je Butković te dodao da se suradnja Hrvatske i BiH očituje i kroz druge prometne projekte poput izgradnje mosta Svilaj.

Uz ministra Butkovića, svečanosti su prisustvovali i član Predsjedništva BiH Milorad Dodik, europska povjerenica za mobilnost i promet Violeta Bulc, šef delegacije EU i specijalni predstavnik EU u BiH Johann Sattler te zamjenik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Saša Dalipagić.

- Gradnju mosta i njihov značaj isticali su mnogi o nikada nije bilo dovoljno reći što sve most znači. Ali čekati most deset godina kao što mi čekamo govori što znači htijenje i ne odustati. Bili su ovdje i Sanader i Josipović i Milanović, sa svima njima razgovarali smo o izgradnji ovog mosta, ali nismo ga uspjeli napraviti. Ali evo došao je i taj dan i zato zahvaljujem Vladi RH i premijeru Plenkoviću, ali isto tako i predstavnicima Europske unije što su uporno bili tu s nama. Ovo je most koji će povezati Republiku Srpski s čitavom Europom, gdje nesumnjivo pripada i Hrvatska - rekao je Milorad Dodik.

Podsjetimo kako je ugovor za izgradnju mosta vrijedan 23,5 milijuna eura potpisan u sjedištu Hrvatskih cesta u srpnju ove godine. Ugovorom je predviđena izgradnja potpuno novog međudržavnog mosta, i to u sklopu realizacije I faze planirane brze ceste Granica Mađarske – Virovitica – Okučani – granica Bosne i Hercegovine, na dionici Okučani  - granica BiH.  

Izgradnja mosta kod Gradiške predstavlja zajednički projekt dviju država, a realizira se temeljem Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vijeća ministara BiH. Projekt u prvoj fazi podrazumijeva izgradnju mosta kao dijela koridora E661, koji povezuje područje srednje Europe i Jadranskog mora, a proteže se od Balatona u Mađarskoj do Splita u Republici Hrvatskoj.

Ukupna duljina mosta je 426, a širina 22,6 metara. Imat će četiri prometna traka od kojih će svaki biti širok 3,75 metara, a glavni rasponski sklop preko rijeke i inundacija (plavišta) je čelični sandučasti nosač s tri raspona od kojih bi onaj središnji, preko plovnog korita rijeke Save, trebao biti dug 170 metara, dok bi dva bočna raspona, na inundacijama, trebala biti duga po 128 metara. Minimalna širina plovnog gabarita ispod mosta je 91 metar. Stupovi središnjeg sklopa bit će puni, armiranobetonski, visine 13, odnosno 18 metara. Temeljenje će biti na pilotima, a most Gradiška spojio bi, kako je već rečeno, bosanskohercegovačku autocestu s planiranom četverotračnom brzom cestom s hrvatske strane koja bi išla od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH.

Kada bude gotov, procjena je da bi ovim mostom za desetak godina trebalo prelaziti oko 28 tisuća vozila dnevno. S obzirom na to da se s druge strane Brodsko-posavske županije, kod Svilaja, kraju privode radovi na izgradnji šesterotračnog mosta ukupne vrijednosti 22,3 milijuna eura bez PDV-a, koji je važan dio paneuropskog koridora Vc, sasvim je izvjesno da će i jedan i drugi odvući dobar dio prometa s graničnog prijelaza u Slavonskom Brodu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
Deleted user
13:37 12.10.2019.

Dodiku smo dužni za Pelješki most. Drugo vrhunska je diplomacija odradila u njegovu korist,zahvaljujući naivnosti Muslimana i Jugo Hrvata. Erdogan gradi autoput za Beograd, Rusi sretni, Srbi sretni, onda Eu upali lampicu pa guraj Hrvate da i oni Bosnu vežu mostovima za EU. E onda opet se netko pobuni pa sagrađeno opet ruši u ratu, to ti je IQ Balkanaca.

OR
orlovkamen
15:24 11.10.2019.

Dodik je zasluzijo da mu taj most napravite,stavljajuci veto na Peljsacki most,koi je Srbima od nacionalne vaznosti.....