traže se dokazi

Kopilot Lubitz poslodavcu je skrivao bolest. Klinika priznala da je liječen, ali ne od depresije!

Foto: Twitter
kopilot
Foto: Reuters/PIXSELL
Andreas Lubitz zrakoplova nesreća Germanwings
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings zrakoplovna nesreća Andreas Lubitz
Foto: Reuters/PIXSELL
Andreas Lubitz zrakoplova nesreća Germanwings
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings zrakoplova nesreća
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings zrakoplova nesreća
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings,istraga,pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings zrakoplova nesreća
Foto: Reuters/PIXSELL
Andreas Lubitz,Germanwings
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings,istraga,pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings,istraga,pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings,istraga,pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings,istraga,pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings,istraga,pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings,istraga,pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL
Germanwings,istraga,pad zrakoplova
Foto: Reuters/PIXSELL
avion
Foto: Reuters/PIXSELL
avion
Foto: Reuters/PIXSELL
avion
Foto: Reuters/PIXSELL
avion
27.03.2015.
u 20:41
Potvrdili su da nije pronađena oproštajna poruka te da motivi rušenja zrakoplova vjerojatno nisu bili politički ili religijski.
Pogledaj originalni članak

Njemački tužitelji izvijestili su da sumnjaju da je kopilot zrakoplova Airbus A320 Andreas Lubitz skrivao detalje svoje bolesti od poslodavca Germanwingsa, piše BBC.

Tužitelji iz Düsseldorfa izvijestili su da su u domu Andreasa Lubitza pronašli medicinsku dokumentaciju koja sugerira da je "bio bolestan te da je primao odgovarajuću medicinsku pomoć". U njegovu domu pronađene su poderane potvrde za bolovanje, jedna i za dan kada je srušio avion, što tužitelje dovodi do zaključka da je od poslodavca želio sakriti svoju bolest. Tužitelji nisu otkrili o kojoj točno bolesti riječ, ali njemački su mediji prije objavili da je patio od depresije. Oproštajno pismo nije pronađeno, a kao mogući motivi rušenja aviona odbačeni su oni religijski i politički. Za pregled medicinske dokumentacije istražiteljima će trebati nekoliko dana.

Potvrda o bolovanju

Dr. Hans-Werner Teichmüller, predsjednik njemačke udruge liječnika koji pregledavaju pilote i ostalo kabinsko osoblje, šokiran je činjenicom da je Lubitz letio uz potvrdu o bolovanju.

– Krajnje je neodgovorno što je letio ako je imao potvrdu na kojoj stoji da nije spreman za rad, samim time je i nespreman za letenje – kazao je Teichmüller Guardianu.

Isto ne misli i profesor Sir Simon Wessely s koledža Royal u Velikoj Britaniji. On je BBC-ju objasnio je da je depresija danas učestala te da pogađa jednu od četiri osobe u Britaniji. Kazao je i da osobe koje su izliječene od nje ne predstavljaju prijetnju društvu niti bi se trebale smatrati nesposobnima za pilotiranje.

– Mnogi piloti, a neke sam i liječio, susreli su se u životu s depresijom. Kasnije su mogli normalno nastaviti svoje živote i baviti se pilotiranjem, neki čak i desetljećima – tvrdi profesor Wessely.

Sveučilišna klinika iz Düsseldorfa u kojoj se Lubitz liječio priopćila je kako je istina da je on bio njihov pacijent, no da su navodi kako je liječen od depresije netočni. Klinika je odbila reći od čega se Lubitz liječio jer štite pravo na privatnost pacijenta. Mediji su pak objavili da je na liječničkim pregledima ondje bio u veljači i 10. ožujka ove godine.

Obitelji žrtava

Nažalost, te informacije neće puno pomoći Juanu Padru iz Sant Cugat del Vallesa pokraj Barcelone koji je u nesreći izgubio bivšu suprugu, kći i unuku, ali i troje sumještana.

– Ne postoji ništa što se može učiniti ili reći da promijeni ovaj gubitak – kazao je ožalošćeni Španjolac, jedan od prvih članova obitelji žrtava kojeg su novinari uspjeli intervjuirati. Rekao je i da su mu razlozi nesreće potpuno nevažni.

– Ne želim to znati. Ne zanima me – kazao je Padro. Pohvalio je francuske istražitelje koji su obiteljima potpuno transparentno pružili sve informacije.

"Mogao bi biti važan trag"

Svjetski mediji jutros su prenijeli i izjavu iz njemačke policije da su možda pronašli važno otkriće u domu Andreasa Lubitza, kopilota koji je namjerno ubio 149 ljudi tako što je srušio Airbus A320 Germanwingsa u francuskim Alpama, piše Telegraph. No, glasnogovornica düsseldorfske policije Susanna Heusgen kazala je da nisu pronašli "nikakav ključan dokaz", a potom su tužitelji objavili otkriće s potvrdama za bolovanje.

Policajci koji su pretraživali Lubitzov stan Düsseldorfu kazali su da su pronašli nešto što tretiraju kao "trag" koji bi ih mogao dovesti do Lubitzovih motiva za taj stravičan čin. Predmete koje su pronašli poslali su na testiranje. Nisu željeli otkriti što je otkriveno, no potvrdili su da to nije oproštajno pismo. – Pronašli smo nešto što je poslano na testiranje. U ovom trenutku ne možemo reći što je to, ali mogao bi biti važan trag – kazao je Markus Nieczery iz düsseldorfske policije te dodao da se nadaju da bi taj trag mogao pružiti neka objašnjenja zašto je Lubitz srušio zrakoplov.

Foto: Reuters/PIXSELL

Četvrti dan akcije na mjestu pada aviona

Njemački detektivi odnijeli su stvari i iz kuće u Montabauru koju je Lubitz dijelio sa svojim roditeljima. Snimljeno je kako iznose plave vreće i računalo. Navodno je 27-godišnjak živio na te dvije adrese. Francuski tužitelj jučer je otkrio da se Lubitz zaključao u pilotskoj kabini zrakoplova Germanwingsa te srušio zrakoplov. Nije otkriven motiv zašto je preuzeo kontrolu nad avionom te zaključao pilota izvan kabine i odlučio se na kobnu akciju spuštanja i rušenja Airbusa. Francuski i njemački dužnosnici kazali su da nemaju indicija da je Lubitz bio terorist, ali nisu ponudili ni druge teorije koje bi objasnile njegov postupak. Lubitz je u Germanwingsu radio od listopada 2013. godine te je imao 630 sati leta, dok je kapetan zrakoplova imao 6000 sati. – Samoubojstvo je pogrešna riječ za opisivanje akcije u kojoj pogine toliki broj ljudi – rekao je jučer francuski tužitelj Brice Robin.

U Francuskoj su deseci policajaca i spasioca ušli u četvrti dan akcije na mjestu pada Airbusa, a najvažniji zadaci su pronalazak tijela poginulih i druge crne kutije". Germanwings u svom centu u Marseilleu pruža pomoć članovima obitelji poginulih u nesreći. – Usredotočeni smo na to da u ovim teškim trenucima pružimo psihološku pomoć obiteljima i prijateljima žrtava na letu 4U9525 – rekao je glasnogovornik Izvršnog odbora Germanwingsa Thomas Winkelmann. – Patnja i bol koju je prouzročila ova tragedija nemjerljivi su – dodao je Winkelmann.

Piloti: Ne brzajte sa zaključcima

Francuski premijer Manuel Valls tražio od Lufthanse da im dostave sve moguće informacije "kako bi mogli shvatiti zašto je pilot došao do toga za izvrši ovu stravičnu akciju". U intervjuu iTeleu, Valls je kazao da nijedna teorija nije odbačena sve dok istraga traje. Najavio je da se nastavlja izvlačenje tijela s mjesta pada zrakoplova. Njemačko Udruženje pilota traži od svjetske javnosti da prerano ne donosi zaključke o nesreći sve dok se ne pronađe druga "crna kutija" u kojoj su pohranjene detaljne informacije o letu. Predsjednik Udruženja Ilja Schulz kazao je da ne treba "brzati sa zaključcima na temelju nepotpunih podataka". – Razlozi ove tragične nesreće bit će otkriveni tek nakon što se svi podaci detaljno pregledaju – kaže Schulz.

Glavni sindikat francuskih pilota SNPL najavio je da će podnijeti tužbu protiv "nepoznate osobe" zbog "kršenja profesionalne tajne" jer su u javnost dospjeli detalji o snimkama iz kokpita prije nego što su istražitelji otkrili sadržaj "crnih kutija". – Šokirani smo što je Ured za istraživanje zrakoplovnih nesreća održao konferenciju za novinare na kojoj je kazao da "nemaju što reći", a nekoliko sati poslije New York Times je donio ekstremno detaljne informacije koje je tužitelj potvrdio drugog dana – kazao je predsjednik SNPL-a Eric Derivry.

Foto: Twitter

"Nije sposoban za letenje"

Njemačkom Der Spiegelu Lubitzovi školski kolege kazali su da je na šest mjeseci prekinuo obuku za pilota 2009. godine zbog "sindroma izgaranja" ili depresije, piše Telegraph. Njemački Bild, pak, u današnjoj priči navodi da su u Lufthansinoj letačkoj školi u američkom Phoenixu zaključili da u tom trenutku "nije sposoban za letenje", piše Guardian. Novine pišu da je godinu i pol bio podvrgnut psihijatrijskom tretmanu. Nekoliko puta je morao ponavljati letačke satove zbog depresije prije nego što je uspješno završio obuku. Godine 2009. dijagnosticirana mu je "ozbiljna depresivna epizoda". Bild piše da se istražuje je li Lubitz prolazio kroz "životnu krizu". Navodno je imao problema s djevojkom s kojom je bio u vezi sedam godina, a koja je živjela u njegovu stanu.

Promjena procedure

Navodno se pilot u pilotsku kabinu pokušao probiti lupajući sjekirom, piše Bild. "Crna kutija" koja snima zvukove iz kabine zabilježila je da je kapetan prvo kucao na vrata, a potom je pokušao probiti se u kabinu koju je Lubitz zaključao. Glasnogovornik Germanwingsa za AFP nije želio potvrditi tu priču, ali je kazao da se sjekira nalazila u avionu.

Predstavnici Lufthanse danas su na stranici kompanije na Facebooku objavili kako će ubuduće njihova procedura zahtijevati da u kokpitu uvijek budu prisutne dvije osobe. Obećali su da će obiteljima poginulih pomoći tako što će im ubrzo uplatiti odštetu od najviše 50.000 eura za svaku poginulu osobu.

>>Otac žrtve zrakoplovne nesreće: 'Ne osjećam ljutnju. Tužan sam zbog roditelja kopilota'

>>Hajdaš Dončić o padu zrakoplova: To se Croatiji Airlines jednostavno ne može dogoditi

>>Lufthansa je morala znati da kopilot ubojica pati od depresije

>>Tijela poginulih spuštena s planine. Policija pretražila kopilotovu kuću i iznijela vreće s dokazima

>>Susjedi kopilota ubojice: Bio je prijateljski raspoložen, tih i samozatajan

>>Kopilot je namjerno srušio zrakoplov Germanwingsa i ubio 150 ljudi

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 105

KE
kenedy
09:23 27.03.2015.

ovi istražitelji ne pljene monitore od računala kao naši...

OB
ObrenM
09:58 27.03.2015.

Sto se tice lijecnickih pregleda i njihove autenticnisti,vidimo rezultate svaki dan.Koliko je sportasa umrlo na takmicenjima (prethodno pregledani) ,koliko je psihicki zdravih (nakon lijecnickog konzilija) napravilo masakre.Generalno-pravilo je da nema pravila.

SO
sojko2
08:05 27.03.2015.

nisam ni sumnjao da ćete nešto naći, pa vi ste u stanju sad reći i da je u sobi ostavio oproštajno pismo, ali nema mi baš smisla da ako netko ide namjerno rušiti avion da to traje 18 minuta