Tko je najspretniji i najštedljiviji vozač

Pobjednik Denis Đurdek treba samo 4,28 litara goriva za 100 kilometara

Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Vozi eko 2022
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Vozi eko 2022
16.05.2022.
u 13:21
U završnom natjecanju 18 vozača i vozačica borilo se za prestižnu titulu, a valjalo je paziti i na prometne propise i na potrošnju
Pogledaj originalni članak

Tiho i zeleno. Ne, nisu to opisi nekog krajolika u prirodi, već sedmog izdanja Večernjakova projekta “Vozi eko”. Na svibanjskoj vrućini zagrebačkog asfalta cijelu subotu trajalo je završno natjecanje 18 izabranih vozačica i vozača koji su pokušali dokazati da baš oni zaslužuju tu, za 21. stoljeće itekako prestižnu titulu. Ovdje nije riječ o automobilskoj utrci, već o jednom pravom “hibridu” od natjecanja, na kojem se od vozača tražilo i da paze na prometne propise i na sigurnost u prometu kako ne bi “zaradili” kaznene bodove. Uz to, stručni tim iz tvrtke Ekomobilis mjerio je potrošnju, spretnost vozača i pridržavanje pravila.

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo

A kako je sve izgledalo?

Spretno oko čunjeva

Na parkiralištu King Crossa na zagrebačkom Jankomiru natjecatelji su prvo morali proći poligon spretnosti vozeći oko guma i čunjića malim električnim automobilom – Renault Twingom – a Renault Capturom odradili su sigurnu i štedljivu vožnju od 15 minuta po kandidatu.

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Vozi eko 2022

– Kao i uvijek, bilo je vrlo zanimljivo, bilo je dosta različitih kandidata. Bilo je dosta onih koji su pokazivali zavidno znanje što se tiče spretnosti i potrošnje goriva – kazao je Ivan Cvetković iz tvrtke Ekomobilis, koji se brinuo da sve prođe regularno.

Ipak, pobjednik može biti samo jedan.

U zapadnoj Europi više se kupuju benzinci i hibridi, ali kod nas su rabljeni dizelaši još uvijek broj jedan

Denis Đurdek odnio je prvo mjesto i titulu naj-eko vozača. Osim sjajnog snalaženja na poligonu, gdje je bez srušenog čunja uspješno napravio krug u električnom Twingu, Denis je bio najbolji i u gradskoj vožnji, gdje je zabilježio prosječnu potrošnju od 4,28 litara na 100 kilometara vozeći benzinski Renault Capture. Pobjednik je doslovno prolio puno znoja da bi došao do naslova.

– Bilo je interesantno u ekovožnji ići bez klime, ali vrijeme nas je poslužilo, iako je bilo vruće. Svakako je ovo jedan novi doživljaj – kratko je poručio pobjednik.

Foto: Marko Lukunić/Pixsell

Odmah za petama Denisu Đurdeku bio je Tin Vodopić, koji se do drugog mjesta dovezao s najboljim rezultatom na poligonu. Odradio ga je za 43 sekunde, ali njegova potrošnja bila je nešto veća u gradskoj vožnji.

– Konkurencija je bila dobra, nijanse su odlučivale – naglasio je Tin, kojem ovo nije prvi susret s električnim automobilom, no ističe da je natjecanje bilo i prilika da se nauči ponešto o ekovožnji.

S ekološki prihvatljivim prometnim sredstvima itekako je upoznat Tihomir Mrkojević, koji je završio na trećem mjestu. U kratkom razgovoru otkrio nam je da već ima iskustva u Večernjakovim natjecanjima. Pored današnjeg trećeg mjesta, prije dvije godine odnio je pobjedu na Večernjakovoj utrci na Bundeku, a redovito sudjeluje i na Biciklijadi, koja će se uskoro ponovno održati. Pored prestižne titule, pobjednici natjecanja osvojili su i bogate nagrade, koje su im uručili Mirjana Tomičić i Davor Buble iz odjela prodaje Večernjeg lista te partneri u organizaciji ovog projekta.

Foto: Marko Lukunić/Pixsell

No, kao i u svakom natjecanju, bilo je važno sudjelovati. U bogatom popratnom programu mogli su sudjelovati i posjetitelji te, osim što su mogli uživati u dobroj zabavi i glazbi, naučiti nešto i o ekovožnji. I mi smo stoga odlučili krenuti u “vožnju” i naučiti nešto novo.

Jeste li znali da je prosječan hrvatski automobil star gotovo 14 godina? Taj podatak doznali smo u mobilnoj stanici za tehnički pregled Centra za vozila Hrvatske. Neovisno o tome je li automobil nov ili star, svi koji žele mogli su besplatno odraditi tehnički pregled. Dok je vrijedna ekipa CVH ispitivala stanje kočnica i provodila ekotest, pitali smo ih što se najčešće pokazalo kao nedostatak pri tehničkom pregledu, zbog čega vozači završe na “popravnom ispitu”.

– Najčešći nedostaci na tehničkom pregledu vezani su za svjetlosno-signalnu opremu i za uređaje za kočenje. I jedno i drugo izuzetno su bitne kategorije za sigurnost u prometu. Stoga uvijek preporučujemo ljudima da obrate pozornost na ta dva sklopa – kazao nam je Marko Bunjevac iz Centra za vozila Hrvatske.

Prosjek starosti automobila lagano nam raste, nadovezao se Markov kolega Luka Dorić dodavši da je jedan od razloga starosti vozila uvoz, najčešće iz Njemačke, te slaba motivacija za kupnju novih automobila.

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo

– No pomalo se mijenja mentalitet, posebice u zapadnim zemljama Europske unije. Više se kupuju benzinci i hibridi, ali u našim krajevima dizelaši su još uvijek broj jedan – naglasio je Dorić.

Ubojice u prometu

Akcije poput Vozi eko stoga i jesu tu da potaknu vozače na nove i zelenije solucije. Iako je broj električnih automobila zanemariv, porast se vidi, no problem predstavljaju cijena i infrastruktura.

Ipak, da ih vide više na cesti, potvrdili su nam i policajci iz Druge policijske postaje prometne policije u Lučkom. Pored edukativnih programa u sklopu akcije Desetljeće sigurnosti cestovnog prometa, policajci su predstavili motocikl i automobil, no najviše interesa izazvao je policijski presretač.

Od onih koji su se šalili kako mu treba zapisati registraciju da ga na vrijeme prepoznaju na cesti do mlađih, koje se najviše dojmila policijska sirena. Inspektora Božidara Jagušta pitali smo pale li se sirene na presretačima i za električnim automobilima.

– Nemamo takvu statistiku zasad, no primjećujemo mnogo više takvih vozila na cestama i pozdravljamo taj ekološki trend – rekao je inspektor i dodao kako policija neovisno o tome koje je pogonsko gorivo u pitanju jednako provodi akcije i da hrvatski vozači po tom pitanju ne stoje loše.

Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Večernjakov projekt vozi eko dodatak sigurno i štedljivo

– Prema statistikama poginulih u prometu, čak smo bolji od prosjeka Europske unije, a i dalje radimo na tim ciljevima jer u velikoj većini slučajeva glavni je krivac brzina – dodao je inspektor te istaknuo i nevezivanje sigurnosnog pojasa, korištenje mobitela te vožnju u alkoholiziranom stanju, poznatije kao “četiri u obojice u prometu”.

Kako izgleda kada se jedan ili više od tih “ubojica” uplete u vožnju, demonstrirala je ekipa Hrvatskog autokluba simulatorom prevrtanja.

Foto: Marko Lukunić/Pixsell
Edukativno-zabavan program privukao je pozornost i odraslih i djece. U bogatom popratnom programu mogli su sudjelovati i posjetitelji koji su iskoristili priliku da nauče nešto o ekovožnji. Pažnju je privukao simulator prevrtanja te prilika za besplatan tehnički pregled

– Vozim 20 godina, srećom, nisam doživio ništa slično ovome, no baš se osjeti sila u prevrtanju i potpuno je drukčiji osjećaj – rekao nam je posjetitelj Damir, kojeg smo za dojmove pitali tek što je izašao iz simulatora, dok su ostali komentirali kako ih je trenutak dok su bili naglavačke u automobilu potaknuo da promisle o tome koliko je bitna sigurnost u prometu.

Upravo zato, da bi se povećala sigurnost u prometu, ali i smanjili negativni utjecaji na okoliš, povećala društvena odgovornost u prometu te smanjila potrošnja goriva, organiziran je i sedmi Vozi eko. Sudeći prema dojmovima posjetitelja, partnera i natjecatelja, ubrzo nas očekuje i novo, osmo izdanje ovog projekta.

Koristite aditive, uključite klimu i nježno s papučicama

Električni automobili i dalje su rijetkost na našim cestama, a stručnjaci su nam otkrili kako ekovožnjom stići do uštede i na vozilima pokretanima benzinskim i dizelskim motorima. Prvo pravilo je – ljeti vozite s uključenim klima-uređajem. – Spuštanjem stakala aerodinamika se mijenja i otpor zraka jako se povećava što rezultira većom potrošnjom – otkrio nam Ivan Cvetković iz Ekomobilisa. Nadalje, bez naglog pritiskanja papučica. Papučicu gasa pritišćite kontinuirano, a ne naglo. Tako je vožnja i štedljivija i ugodnija. Dobra ideja je i korištenje aditiva. Kada se ispravno koriste, aditivi mogu smanjiti potrošnju goriva i do 10%. – Dostupni su za sve vrste vozila, a primjena je jednostavna – kaže Siniša Hranić iz Datacola.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

Avatar messerschmidt
messerschmidt
15:09 23.05.2022.

4,28 sa twingom i nije neki uspjeh.

Avatar messerschmidt
messerschmidt
09:40 24.05.2022.

A možda se radilo o 4,28 litara vina koje je ovaj uspio popiti za vožnje od 100 km, a da ga nisu zaustavili?

NE
nepokolebljiv
05:20 19.05.2022.

Mislim ak netko voli stediti neka ne kupuje auti nego si napravi "terezinku" od starih kuglagera ili jos bolje neka ide pjeske!