Koridor Vc

Ovo su prvi kilometri autoceste, grade se i naplatne kućice

Foto: Zoran Grizelj/Večernji list
autocesta (1)
Foto: Zoran Grizelj/Večernji list
autocesta (1)
Foto: Zoran Grizelj/Večernji list
autocesta (1)
Foto: Zoran Grizelj/Večernji list
autocesta (1)
Foto: Zoran Grizelj/Večernji list
autocesta (1)
Foto: Zoran Grizelj/Večernji list
autocesta (1)
Foto: Zoran Grizelj/Večernji list
autocesta (1)
Foto: Zoran Grizelj/Večernji list
autocesta (1)
24.11.2012.
u 15:19
Asfaltirano je 3,5 kilometra autoceste, slijedi postavljanje završnog, finog sloja asfalta i signalizacije
Pogledaj originalni članak

Kad se s hrvatske strane granice, iz pravca vrgoračke općine, baci pogled prema Ljubuškom, prvo u oči upada zmijolika crna linija koja se “pružila” kroz kamenu makijom obraslu pustopoljinu.

Radi se po standardima

To su prvi izgrađeni i asfaltirani kilometri autoceste koji su se nakon višegodišnjih nesporazuma, administrativnih pa i političkih barijera, ovih dana “ukazali” u Hercegovini. Buka teških strojeva, kamiona, pomiješana s galamom radnika, konačno dominira ovom dionicom autoceste, demantirajući i najzagrižnije pesimiste da kroz Hercegovinu nikada neće proći autocesta jer to ne želi službeno Sarajevo.

“Radimo posljednjih nekoliko mjeseci punom parom, nismo mogli raditi zbog više politike”, kaže nam ekipa radnika tvrtke Euroasfalt, koje zatičemo na jednom od brojnih, uz autocestu načičkanih, radničkih punktova. Nakon što nam je od direktora projekta stiglo telefonsko dopuštenje, Večernjakova ekipa provezla se prvom 3, 450 metara dugom asfaltiranom cestom, na koju još treba, kako su nam pojasnili inženjeri, doći završni fini sloj asfaltne podloge. Najveću koncentraciju radnika i strojeva, zatičemo na početku i kraju asfaltiranog dijela autoceste. Gradi se golemi terminal s naplatnim kućicama koji će biti najjužniji ulaz i izlaz, nakon što se izradi kompletna autocesta na međunarodnom koridoru Vc.

“Radovi na ovim naplatnim kućicama s 12 prolaza trebaju biti dovršeni do lipnja iduće godine. Radimo temeljni dio na koje će doći konstrukcije”, nadvikujući se s bukom strojeva i kamiona, pojašnjava nam jedan od šefova na gradilištu. Kilometar-dva dalje vozeći se fino urađenom autocesteom koja se po onom što se vidi na terenu nimalo ne razlikuje od one koja je nedavno izgrađena u susjednoj Hrvatskoj, dovršava se prvi nadvožnjak. Na njemu radnici postavljanju završnu drvenu oplatu i željeznu konstrukciju u koju će biti ubačene tone betona.

Nova cesta u Ljubuškom

Uzduž autoceste postavljeni su rasvjetni stupovi koji će osvijetljavati prateće objekt, kao što su centar za upravljanje i komunikaciju u prometu. Najveća koncentracija strojeva i ljudi usmjerena je na izgradnju međugraničnog prijelaza Bijača prema Hrvatskoj. “Sve treba biti dovršeno do 1. srpnja iduće godine. Intenzivno radimo na dionici autoceste, ali na regionalnim prilaznim cestama. prema Ljubuškom. Bit će izgrađeno novih 12 kilometara ceste. Za sada radovi idu planiranom dinamikom i nadamo se da će sve biti u redu do kraja”, kaže nam inženjer Elvis Šahinović direktor projekta izgradnje autoceste kroz južni dio Hercegovine.

Zbog čega se kasnilo u izvođenju radova, a strojevi i radnici mjesecima ne radili, pitanje je na koje naš sugovornik nije želio dati odgovor, napominjući tek “da je bilo brojnih problema u koje on ne želi ulaziti niti komentirati”! Izgradnja poddionice Kravice - Bijača, čija je vrijednost 23,3 milijuna eura, povjerena je domaćem konzorciju koji čine poduzeća Hidrogradnja, Euroasfalt i ŽGP. Na terenu je trenutačno angažirano više od 300 radnika i stotinu strojeva.

S druge strane granice, u Hrvatskoj, radovi na izgradnji graničnog prijelaza bliže se kraju i sve će biti spremno do ulaska susjedne zemlje u EU.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

Avatar Tiran
Tiran
18:25 24.11.2012.

Prvo se rade naplatne kućice pa onda što se stigne. hihihi

BK
B Kosa
20:51 24.11.2012.

Mnogi graditelji se zale u bosni krediti su davno odobreni a sada u samu zimu su sredstva odobrena kada se vise nemogu kvalitetno zavrsiti mnogi radovi zbog nesposobni ministara

CH
Charles
16:57 24.11.2012.

Naša auto-cesta Dalmatina, uostalom, više koristi Hercegovini nego Dalmaciji. Nakon Splita Dalmatina ide duž Hercegovine ( formalno kroz Hrvatsku, barem to!), ali od Splita do Ploča gotovo da i nema normalnog izlaska na obalu. Moglo bi biti, ali za takvo što treba Biokovo probiti sa nekoliko poprečnih tunela. Kada će to biti i koliko će to koštati? Za koga je, prema tome, izgrađena Dalmatina? Možda se ta auto-cesta ipak trebala zvati Hercegovka?