Za razliku od nezadovoljstva zbog političkih stavova Elona Muska, ova zajednička tužba kupaca vozila Tesla pred američkim sudom bi ga mogla doista skupo koštati - ako se pokaže utemeljena. "Time što Tesla povezuje kilometražu s jamstvom i ugovorima o leasingu, previsokom vrijednošću kilometara tvrtka povećava prihode od popravaka, smanjuje obveze po jamstvu te prisiljava potrošače prijevremeno kupiti produženje jamstva", stoji u optužnici.
Nyree Hinton, jedan od tužitelja iz Kalifornije, za američki medij CNBC svjedoči kako je krajem 2022. kupio rabljeni Tesla Model Y star dvije godine koji je tada imao gotovo 38.000 milja (oko 61.000 kilometara) na digitalnom pokazatelju prijeđenih kilometara udaljenosti. Njegovo iskustvo pokazalo je da brojač kilometara pokazuje najmanje 15 veću prijeđenu udaljenost nego što je stvarnost. Dogodilo mu se i da je njegova Tesla pokazala kako je prešla 72 milje (oko 116 kilometara), iako je on bio na putu do mjesta za kojeg zna kako je udaljeno samo 20 milja (32 kilometra), piše DW.
Kao što je to uobičajeno, tako i Tesla pruža jamstvo kupcima do 50.000 prijeđenih milja i naravno da je ono brže isteklo. Nakon toga je sve popravke i servis morao plaćati iz svog džepa, a oni su se nakupili na oko 10.000 dolara (gotovo 8.800 eura). Hinton i ostali tužitelji stoga traže naknadu štete, ali kaznenu odštetu. Ukupno bi moglo biti pogođeno više od milijun vozila, kako proizlazi iz sudskih dokumenata.
Tvornica Tesla je tek odgovorila kako je ta tužba "neutemeljena u svim bitnim točkama", ali sad ostaje na sudu utvrditi, jesu li doista kupci prevareni. U slučaju automobila Tesla je isključeno da su kupci na vozilima imali drugačiji promjer guma - Tesla traži od kupaca da kupuju samo gume koje im se nude u ovlaštenom servisu i ako to ne učine, računalo vozila "podivlja".
Ova priča je malčice apsurdna, da se brojač kilometara vrti dvostruko brže nego bi trebao? Hajde 2% koliko se može dobiti ako se jače napumpaju gume i poveća im opseg. Možda se računa i preko GPS-a. U svakom slučaju nekada su brojčanici bili analogni i računali broj okreta x obujam kotača, a sada digitalno može napisati što hoće.