Slavonski Brod

ORaH predstavio svoju politiku znanosti i obrazovanja

Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
orah
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
orah
21.10.2014.
u 22:58
O temi za koju drže da je ključni nositelj razvoja Hrvatske govorili su sveučilišna profesorica Marina Biti, članica predsjedništva ORaH-a, te mag.Ivan Buljan, član zadarskog ogranka i voditelj podforuma za znanost i obrazovanje
Pogledaj originalni članak

Predstavnici ORaH-a u Slavonskom Brodu su na javnoj tribini predstavili svoju politiku znanosti i obrazovanja. Riječ je o stranačkom prijedlogu obrazovne i znanstvene politike koji je usklađena s prioritetima strategije Europa 2020. te ulogu obrazovanja i znanosti vezuje uz usvojene ciljeve i vrijednosti pametnog, održivog i uključivog rasta.

O temi za koju drže da je ključni nositelj razvoja Hrvatske govorili su sveučilišna profesorica Marina Biti, članica predsjedništva ORaH-a, te mag.Ivan Buljan, član zadarskog ogranka i voditelj podforuma za znanost i obrazovanje.

- Nije nam cilj prema javnosti iznositi liste želja, već ozbiljno analizirati stanje i pokušati identificirati kritične točke, te na osnovu toga predložiti korektive. Što se tiče znanosti i obrazovanja u Hrvatskoj čini mi se da smo daleko od onoga kakvima se predstavljamo, kao društvo znanja, napretka i sl. Mislim da na obrazovanju treba još jako puno poraditi da nas ne bi počelo vući u obrnutom smjeru od onog kako želimo. Rezultati detaljno provedene analize upozoravaju na nedovoljnu pripremljenost hrvatskog odgojnog, obrazovnog i znanstvenog sustava za ostvarenje ciljeva europske razvojne strategije. ORaH predlaže niz proaktivnih mjera koje trebaju doprinijeti popravljanju takva stanja, među kojima su: produljenje obveznog obrazovanja s 8 na devet godina kroz sustavno i cjelovito uvođenje obvezne i besplatne predškole uz plansko osiguravanje prostornih i kadrovskih uvjeta, zatim viši stupanj prilagođavanja sustava strukovnoga obrazovanja potrebama tržišta rada, revizija načina implementacije Bolonjskog procesa, više vlastitih ulaganja u istraživanja, razvijanje disciplina i studijskih programa relevantnih za održivi razvoj, zatim internacionalizacija studiranja i znanstvenoga rada, poticanje i razvijanje inovacijske kulture i samoga inovatorstva, uvođenja čitavoga niza socijalno inkluzivnih mjera itd. U prijedlogu se posebno upozorava na potrebu obuzdavanja nefunkcionalnog širenja administrativnog aparata, a na štetu prohodnosti i funkcionalne usmjerenosti cijeloga sustava - istaknula je prof.dr.sc.Marina Biti.

Voditelj podforuma za znanost i obrazovanje Ivan Buljan, govoreći o strateškim ciljevima, prioritetima i mjerama koje je ORaH donio u okviru sektorske politike obrazovanja i znanosti, istaknuo je da su njihovi implementacijski programi glavne pokretačke poluge ORaH-ove obrazovne i znanstvene politike, koji bi se trebali nužno provesti kako bi se u budućnosti moglo govoriti o obrazovanju i znanosti za održivi razvoj. -Oni se provode kroz sve podsustave, te sadrže pakete proaktivnih mjera koje skupno teže usklađenom i uravnoteženom razvijanju svih komponenata sustava. Pet je implementacijskih programa, a skrbe o kvaliteti i izvornosti, povišenju standarda socijalne osjetljivosti, usmjerenom razvijanju ljudskih resursa, promicanju inovacijskog pristupa, te dinamizaciji i fleksibilizaciji sustava - kazao je Ivan Buljan.

>> Moje komentiranje Bandićeve strategije komuniciranja moglo bi se shvatiti kao pritisak na pravosuđe

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

HR
HRVATSKA89
03:50 22.10.2014.

novi SDP

KO
Korijander
06:24 22.10.2014.

Više manje OK, samo nisam za 9 g. škole. Djeca ne bi trebala prije sedme godine u školu. Također izbaciti ocjenjivanje tjelesnog, likovnog i glazbenog. Smanjiti obim gradiva jer se sada uči preopširno o svemu a na kraju se malo konkretno zna.