FANTASTIĆAN USPJEH

Od dvojice gejmera s idejom do studija s 15 zaposlenika i 10.000 prodanih igara

Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
02.03.2021.
u 10:34
Gamechuck je u četiri godine izdao niz uspješnih naslova, a najnoviji, Speed Limit, osvojio je gaming scenu u tjedan dana
Pogledaj originalni članak

Aleksandar Gavrilović i Igor Kolar upoznali su se na Fakultetu elektrotehnike i računarstva kao studenti prije sedam godina, a spojila ih je ljubav prema videoigrama. Radeći zajedno na igraćoj arkadi za studentsko natjecanje, shvatili su da čine dobar tandem pa su nekoliko godina kasnije odlučili pokrenuti i vlastiti posao.

Isprva nisu imali ured, već su radili od kuće, a posao je išao sporo, no rezultat – avanturistička igra, odnosno interaktivni strip “All You Can Eat”, koja je nakon izlaska 2017. osvojila sjajne kritike i nagrade na svjetskim dodjelama, bio je pun pogodak. Danas, samo četiri godine kasnije, Gamechuck se iz malog obrta pretvorio u veliki gaming studio s 15 zaposlenika na puno radno vrijeme.

Imaju i vlastitu konzolu

I njihovim uspjesima, izgleda, nema kraja pa, među ostalim, treba spomenuti da su prvi u Hrvatskoj koji su iz europskih fondova dobili više od milijun kuna potpore za razvoj buduće igre, a iza sebe imaju i niz uspješnih naslova, od kojih je posljednji, Speed Limit, u samo tjedan dana prodan u čak 10 tisuća primjeraka na svim dostupnim konzolama. Na Steamu, globalnoj online prodavaonici videoigara, u svoju “listu želja” stavilo ju je 15 tisuća “gejmera” iz cijeloga svijeta, a usto je i prva u Hrvatskoj koja je u fizičkom izdanju dostupna na konzoli Switch.

– Radi se o igri koja je žanrovski vrlo različita i dinamična, a zbog retroštiha u stilu je osamdesetih i devedesetih, koristeći pixel art tehniku. Igra se svakih nekoliko “levela” mijenja iz pucačine u trkaću igru ili nešto treće i izgleda da se ljudima sviđa, jer čak 94 posto igrača na Steamu dalo je pozitivno mišljenje – ponosno će Gavrilović.

Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Studio, osim toga, proizvodi i vlastitu retro igraću konzolu za arkadne igre, Gamechuk Arcades, čiji je prototip bio jedan od finalista na Zagreb Design Week festivalu 2019. – Radimo i interaktivne stripove, poput “All You Can Eat” i “vApe Escape”, koji je bio predstavljen kao ekskluziva na online platformi Humble Bundle – nabraja uspjehe Gavrilović.

Poduzetničke su ovo pobjede zahvaljujući kojima je Gamechuck uspio postati jedan od samo četiri posto gaming studija koji prežive takozvani “produkcijski pakao” i uspješno se probiju na domaće i svjetsko tržište, no do njih zasigurno ne bi došlo da od prvog dana nisu poduzeli potrebne korake da taj “pakao” jednostavno – zaobiđu.

– Mnoge tvrtke propadnu jer jednostavno “izgore”, radeći 16 sati dnevno da završe proizvod na vrijeme. Mi ćemo zato radije priznati da nam treba više vremena za rad na projektu, ali da ga odradimo bez pritiska. Još jedna stvar koju provodimo jest da ne idemo u naknadno dodavanje sadržaja i dizajna igre, kao što neki rade. Nema promjena u zadnji trenutak, već dovršimo koncept i prema njemu radimo – navodi ovaj poduzetnik neke od zlatnih pravila rada tvrtke, a kao važne stvari ističe i to da svi u studiju imaju jednaku plaću te da se posebna pažnja pridaje autorskim zaslugama za njihov rad.

Žele biti svijetla točka

– U gaming industriji zna biti nejednakosti u plaćama i povreda radničkih prava, a mi želimo postati svojevrsna svijetla točka. Većina naših djelatnika članovi su sindikata i jako se trudimo osigurati dobro radno okruženje – ističe.

Tvrtka je posebna, kaže još, i po tome što funkcionira kao obrnuti “brain drain” pa se tako u njihovu ekipu priključuje sve više inozemnih suradnika, koji se zbog posla doseljavaju u Zagreb iz Bruxellesa, Londona, Manchestera... Odskočna daska za uspjeh zasigurno su bile, dodaje još, i razne potpore koje je tvrtka tijekom godina dobivala, počevši sa Zagrebačkim inovacijskim centrom na Zagrebačkom velesajmu (ZICER), u čijim prostorima i danas rade. Upravo od njih dobili su svoju prvu potporu za samozapošljavanje od 150 tisuća kuna, a uskoro je uslijedila i pomoć od Ministarstva kulture za rad na interaktivnim stripovima, kao i već spomenutih 150 tisuća eura od programa Creative Europe za igru “Trip The Ark Fantastic”.

Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

– Često se ponavlja da je poslovanje u Hrvatskoj teško, ali naša su iskustva uvijek bila pozitivna. Veliku podršku dao nam je ZICER, a Ministarstvo kulture dalo nam je pomoć da za svoje stripove angažiramo renomirane hrvatske strip-crtače. Za jedan od nadolazećih, primjerice, radit će Fran Strukan i Josip Sršen – objašnjava.

A kakvi su im planovi? Za početak, proširiti Speed Limit raznim dodacima te završiti nadolazeću igru “Trip The Ark Fantastic”. Radi se o šarolikoj pustolovnoj igri inspiriranoj modernim basnama za odrasle, poput Orwellove “Životinjske farme”, u kojoj su glavni likovi antropomorfizirane životinje.

– Umjetnica koja radi na igri je Sanja Kolaj, koja je poznata po oslikavanju Šegrta Hlapića, dok nam konceptualnu umjetnost radi Zlatko Druško, kojeg svi znaju po radu u “Letećim medvjedićima” – kaže Gavrilović.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ST
stefj
10:51 02.03.2021.

Jako lijep primjer, šteta što se takvi primjeri moraju tražiti povećalom... Još jedan pokazatelj koliko je bitno da država nije imala previše interesa u tom sektoru, niti je bilo previše regulacije. No, gotov je taj period, sada slijede kontrole i regulacije, sve će otići k vragu...