PROJEKT IDE DALJE

Natječaj za gradnju Pelješkog mosta bit će raspisan 17. lipnja

Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
pelješki most
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
pelješki most
Foto: Grgo Jelavić/Pixsell
pelješki most
28.05.2016.
u 17:18
Prije toga će se 10. lipnja poslati u Bruxelles aplikacija za sufinanciranje tog projekta iz fondova EU
Pogledaj originalni članak

Kako god da završi trenutna kriza Vade, projekt Pelješkog mosta ide dalje. I u slučaju da se Vlada raspadne i krene se na nove izbore, to neće utjecati na zarctanu proceduru za realizaciju tog dugo očekivanog projekta povezivanja Hrvatske. Kako doznajemo, natječaj za izvođače radova za gradnju mosta bit će raspisan za 20-ak dana, prema sadašnjim planovima Vlade – 17. lipnja. Prije toga će se 10. lipnja poslati u Bruxelles aplikacija za sufinanciranje tog projekta iz fondova EU.

Natječaj za graditelje mosta odvijat će se u dva kruga. U prvom krugu će potencijalni izvođači radova iskazati svoj interes za taj posao težak oko 1,5 milijardi kuna. Nakon toga će se među njima izabrati oni koji zadovoljavaju uvjete, a oni će onda biti pozvani u drugi krug da daju i financijske ponude. Taj natječaj će biti raspisan samo za gradnju mosta, a naknadno će se tražiti izvođači radova za gradnju pristupnih cesta. Ukupna vrijednost projekta sa mostom i cestama je oko 2,8 milijardi kuna.

U Vladi očekuju da bi ugovor sa izvođačima radova za most mogao biti potpisan do kraja godine, ako ne bude žalbi Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. S obzirom da će natječaj za gradnju mosta prema planovima Vlade biti raspisan sredinom lipnja to znači da će se provoditi prema postojećem Zakonu o javnoj nabavi jer je donošenje novog Zakona predviđeno tek u srpnju ove godine. No to neće biti problem jer i postojeći Zakon nije zapreka za korištenje sredstava iz europskih fondova.

Iako je resorni ministar pomorstva, prometa i infrastrutkure Oleg Butković najvljivao da će uskoro biti donesen i posedni zakon o Pelješkom mostu koji bi trebao pojednostaviti proceduru za realizaciju tog projekta, ipak , kako doznajemo zasad taj zakon neće biti donesen. Razlog tome je što on nije neophodan za gradnju samog mosta, za što je već sva dokumentacija pripremljena i zemljište otkupljeno. No donošenje tog zakona planirano je prije početka realizacije druge i treće faze tog projekta, kada će se graditi pristupne ceste, a za što se tek treba pripremiti dokumentacija i otkupiti zemljište. 

Predviđeni rok trajanja radova za cjelokupni projekt je tri godine od uvođenja izvođača u posao. Ako se gradnja mosta ugovori krajem ove godine, to bi značilo da bi Hrvatska mogla biti spojena krajem 2019. godine. Cijeli projekt povezivanja Hrvatske sastoji se od samo mosta, dugog 2,4 kilometra ( 205 milijuna eura),  spojne ceste most Duboka - Zaradeže / Šparagovići , duge 12,04 kilometara ( 90 milijuna eura), obilaznice Stona, dužine 18,09 kilometara (70 milijuna eura). Što se tiče iznosa sufinanciranja projekta iz fondova EU, maksimalni iznos je 85 posto no u Vladi su spremni i za Pelješki most  povući i niži postotak s obzirom da Hrvatska u operativnom programu za cestovnu infrastrukturu ima na raspolaganju 330 milijuna eura, a kako bi ostalo novca i za druge projekte.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.