AKADEMIK VLADIMIR PAAR, VODITELJ HNOS-a

Manja satnica - više znanja

Foto: import
Manja satnica - više znanja
21.10.2006.
u 12:23
Pogledaj originalni članak

Smanjenje satnice nipošto neće naštetiti znanju hrvatskog jezika kategorično odgovara akademik Vladimir Paar pod čijim je vodstvo izrađen Hrvatski nacionalni obrazovni standard. Iako su se i njegove kolege akademici usprotivili smanjivanju satnice hrvatskog u prva četiri razreda osnovne škole, Paar tvrdi da će time učenici samo dobiti, a nipošto izgubiti.

Cilj nam je da mladi postanu pismeniji i da se znanje poboljša. Iz gradiva je ispušteno ono što nije bilo prilagođeno dobi djeteta, ali se inzistira na jačanju jezične komunikacije i poboljšanju pismenosti. Hrvatski se ne uči samo na hrvatskom nego i u svim predmetima. Takav je koncept uobičajen u svijetu, a u nas mu se do sada nije pridavala pozornost objašnjava Paar. Prema njegovim riječima, jezik se uči i kroz izvannastavne aktivnosti - "književne, novinarske i dramske skupine".

Tvrdi da su smanjenje satnice predložile učiteljice iz prakse zato što je satnicu, koja je bila prevelika, trebalo uskladiti sa zakonskim propisima. Učitelji su nas upozoravali da roditelji mogu tužiti ministarstvo zbog preopterećenosti djece. Zato smo iz gradiva izbacili elemente koji nisu bili primjereni dobi djece i što su djeca ionako učila u višim razredima ističe Paar.

Dodaje da se u razrednoj nastavi satnica morala smanjiti tri sata u tjednu i da je svakako bolje da je za po jedan sat smanjen hrvatski, matematika i priroda i društvo nego da su se posve ukinuli likovni i glazbeni, što su, tvrdi, pojedinci također predlagali.

Pogledajte na vecernji.hr