VL: Poteze dviju vodećih stranaka
nazvali ste prljavom kampanjom. Ne mislite li da bi koalicija HSS-HSLS
izborila više prostora kad bi vodila istu takvu kampanju?
FRIŠČIĆ: Sa svojim timovima i stožerima odredili smo da ne idemo u
kampanju koju su nam nudili vanjski konzultanti. I nama su ponudili
takav koncept da polovicu kampanje treba potrošiti na žestok
napad na sve oko sebe, a tek onda dati nekoliko svojih misli i
promišljanja jer će to građani, kazali su, prihvatiti. HSS niti se
pripremao niti želi takvu kampanju voditi. Sigurno da brojne ankete
koje se rade nastoje stvoriti sliku na političkoj sceni da je samo
bitno da se građani opredijele za jednu od dviju opcija. Mislim da to
za Hrvatsku nije dobro, to je i podcjenjivanje građana.
VL: Zašto? Pa znali su i prije za koga
će glasovati.
FRIŠČIĆ: I najozbiljniji analitičari govore da kampanja, kad je riječ o
opredjeljenju, donosi pet-šest posto, a sve ostalo da su poznati
stavovi te da je kampanja dekor koji se uvijek događa u izbornoj godini.
VL: Na koji način vi pokušavate
doprijeti do birača?
FRIŠČIĆ: Bili smo svjesni da će, kada je posrijedi moć dviju najvećih
stranaka i njihova prisutnost u medijima, one biti dominantne. Naš
koncept kampanje nisu glamurozni skupovi, nego izravan kontakt s
građanima, dolazak u svako mjesto te iznošenje onoga što mislimo u
četiri godine realizirati. Ali želimo čuti i što građani misle o tome.
Ta interaktivna kampanja ide dobro. I sam sam obišao mnoga mjesta,
razgovarao s ljudima u njihovim u domovima, na tržnici...
VL: Kako ljudi reagiraju kad im dođete
na vrata?
FRIŠČIĆ: Moram priznati da nam nijedna vrata nisu ostala zatvorena.
Ljudi su najprije bili zbunjeni, a poslije toga bi im bilo drago da je
netko došao pitati i vidjeti gdje to oni žive, kako žive, kako
funkcioniraju kao obitelj, kako zatvaraju svoj mjesečni budžet, kako
vide razvoj grada...
VL: U kampanju ste krenuli bez nekih
iskusnijih članova, primjerice Ljubice Lalić i Zvonimira Sabatija.
Kakve su reakcije prema ovim novim snagama?
FRIŠČIĆ: Općenito, ljudi žele da na političku scenu dođu nove osobe jer
s njima dolazi entuzijazam, snaga i nove ideje. Baš u jedinicama gdje
su ti, za širu javnost, manje poznati ljudi, građani to pozdravljaju, a
jednako tako vidi se i entuzijazam tih mladih ljudi. Teško ih je
pratiti jer nametnu jak tempo. Ne traže da im netko drugi pripremi
velike skupove. Prije se očekivalo da središnjica gotovo sve odradi.
Danas ne misle da u svaku sredinu mora doći predsjednik i da se, ako ne
dođe, tribina mora otkazati.
VL: S obzirom na ankete, koje vam ne
daju velike šanse, očekujete li još uvijek oko 20 mandata?
FRIŠČIĆ: Kada bismo sjedili i čitali ankete, onda bi ispalo da, osim
dviju stranki, nitko ne treba izaći na izbore. Ali, s tisućama se
građana svakodnevno rukujem i oni ne misle tako. Zato gajim optimizam
da politički centar ima šanse. Ankete u jednim novinama predviđaju
našoj koaliciji jedno zastupničko mjesto. Ja više neću dolaziti u
Zagreb ako HSS dobije samo jednog zastupnika. To ću najmanje dobiti u
svojoj županiji jer sam to dobivao uvijek. Netko je u toj anketi
pretjerao.
Josip Friščić: Unatoč anketama, očekujem uspjeh
FOTO Evo kako izgleda stan Ide Prester u Beogradu: Ovu oazu mira ne bi prodala ni za živu glavu
Kolinda Grabar-Kitarović još jednom oduševila linijom, a ovako se mijenjala tijekom godina
FOTO Nekad i sad! Evo kako se Ella Dvornik mijenjala tijekom godina, neke kombinacije su nas iznenadile
Danas, 23. prosinca, naša popularna influencerica Ella Dvornik slavi svoj 35. rođendan. U galeriji smo se prisjetili njezinih najodvažnijih modnih izdanja
Jedan od najbolje povezanih gradova u Hrvatskoj bilježi rekordna ulaganja u cestovnu infrastrukturu
Besplatan javni prijevoz, zračna luka i velika infrastrukturna ulaganja čine grad po mjeri građana.
Projekt "Mentalna higijena" u više od 100 škola: briga o emocijama djece važnija nego ikad
Emocionalno inteligencija sve se jasnije oblikuje kao nova osnovna pismenost, a projekt "Mentalna higijena" nudi rješenje bez dodatnog opterećenja nastavnika i učenika.