nesreća kod neretve

Još se ne zna tko je upravljao malim avionom u trenutku pada

Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL
Još se ne zna tko je upravljao malim avionom u trenutku pada
Autori mpk, rr
17.05.2012.
u 21:31
Avion u kojem su poginuli inovator i studentica može primiti dva putnika, težak je maksimalno 150 kg i leti oko 60 kilometara na sat
Pogledaj originalni članak

- Rastavili smo zrakoplov i poslali ga u Zagreb gdje ćemo obaviti stručnu ekspertizu – kazao je Dinko Vodanović, inspektor za avionske nesreće.

Zona slobodnog leta

Ističe kako moraju prikupiti niz podataka, od meteoroloških uvjeta do svih karakteristika dvokrilca, a to je najvažnije. Mikrolaki hidroavion u kojem su pored Neretve poginuli 57-godišnji Stjepan Vlahović Pača iz Komina i 24-godišnja Matea Bebić iz Metkovića, nije bio registriran u Hrvatskom registru civilnih zrakoplova. Kobni let nije bio prijavljen, a još se ne zna ni tko je upravljao avionom u trenutku nesreće.

- Ako se leti na visini do 300 metara, to je zona slobodnog letenja i let ne treba prijaviti. Iznad 300 metara je kontrolirani prostor i let treba prijaviti Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe. Očito je zrakoplov dvokrilac, prema onome što do sada znamo, letio nisko.

“Neretvanski Ikar”

Nije se dizao iznad 300 metara pa let nije trebalo prijaviti. Na upit koliko su utemeljene priče Pačinih prijatelja da je zrakoplov najvjerojatnije zanio jaki vjetar i da je zapeo za visokonaponske žice u blizini pada, Vodanović kaže da se u priče amatera ne može pouzdati. Avion u kojem su poginuli inovator i studentica može primiti dva putnika, težak je maksimalno 150 kg i leti oko 60 kilometara na sat. Inače, Stjepan Vlahović Pače napravio je četiri zrakoplova. Ima svoj hangar kod Komina i malu pistu, a obično je letio iznad ušća Neretve. Prijatelji Pače, kojeg u dolini Neretve nazivaju “neretvanski Ikar”, tvrde da je bio veliki stručnjak za pilotiranje.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

TI
tintilinic100
09:22 18.05.2012.

Pa zar je bitno tko je upravljao??? LJudi više nema. Avion je od poduzetnika, pa onda da se ne troši više novac poreznih obveznika.. treba napisati da je vozač nepoznat.. oboje poginuli.. i zatvoriti slučaj. Gotovo.. a ne trošiti i dalje lovu.