Kolumna

Influenceri ne smiju izgubiti ugled, nije to politika

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Influenceri ne smiju izgubiti ugled, nije to politika
02.09.2020.
u 13:14
Kako još nije osmišljen kurikul za zanimanje influencer, oni uče u praksi tražeći svoje mjesto pod suncem
Pogledaj originalni članak

I Humphrey Bogart bio je influencer. Slavni glumac je u pauzama snimanja filmova snimio i reklamu za – slatkiše. Da je živ, svrstali bi ga u kategoriju megainfluencera kao što je danas, na primjer, Kim Kardashian. No, takvih koji samo na pojavljivanju u nekoj reklami ili na nekom događaju zarađuju desetke milijuna dolara ni danas nema puno, ali tu je zato cijela vojska makroinfluencera i mikroinfluencera koji zarađuju nešto sa strane, a neki čak i uspijevaju živjeti isključivo od toga da reklamiraju tuđe proizvode i usluge.

Tvrtke ih plaćaju za to da na društvenim mrežama poput Instagrama, Twittera i Facebooka hvale kozmetiku, odjeću, hranu, bijelu tehniku, sobe u hotelu... Ciljane su skupine pripadnici tzv. Y i Z generacija, dakle mlađi od 40, stasali na tehnološkom bumu. I dok poznati glumci, pjevači, političari, poduzetnici, liječnici, sociolozi, književnici... već godinama kao blogeri i “opinion makeri” koriste društvene mreže da ih se čuje i vidi, stasala je iznebuha generacija mladih anonimaca koji objavljuju postove i videa, skupljaju lajkove i klikove, pa i večere.

Ovih je dana veliku pozornost dobio slučaj manje slavne influencerice kojoj je neslavno propao pokušaj suradnje s jednim restoranom. Ponudila je kompenzaciju tako da za besplatnu večeru napiše pozitivnu recenziju i reklamira restoran, kao što je prije toga reklamirala frizerske salone, kafiće... Restoran ju je odbio, dobio je time besplatnu reklamu, a djevojka je naučila da nema besplatne večere. I eto rasprave. Odmah se našla na udaru brojnih kritičara koji smatraju da su influenceri žicari i neradnici koji bi kruha bez motike.

Bolje da se, kažu, uhvate knjige. Kao da pišu o kvarku ili Hegelu. Kako još nije osmišljen kurikul za zanimanje influencer koje bi se upisivalo u srednjim školama, oni uče isključivo u praksi, metodom pokušaja i pogrešaka, tražeći svoje mjesto pod suncem koje ne grije sve jednako. Uz autentičnost i atraktivnost sadržaja koji moraju nuditi, važna značajka koju traže njihovi pratitelji na društvenim mrežama jest i vjerodostojnost. Ako u tom poslu izgubite vjerodostojnost, neće vas više nitko spasiti. Nije to politika.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

AL
algyx
14:33 02.09.2020.

Nitko ne krivi SVE influencere. Ima ih po svijetu koje kreiraju zanimljive sadržaje (od it-a, life-coachinga recenzija stavri kojima su neke bitne etc.. svatko nađe nešto za gledat). Problem su oni koji traže usluge pod prijetnjom loših recenzija. Odi plati cugu i veceru u restoran, daj ocijenu kakvu zelis i ekipa koja te prati ce znat da li restoran valja ili ne. Sve ostalo je iznuda

Avatar Gordan NJONJO
Gordan NJONJO
14:19 02.09.2020.

Sve bih ja njih osisao i na baustelu!