Gotov remont

I posljednji MiG 21 napokon je ispravan i spreman za primopredaju HRZ-u

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
I posljednji MiG 21 napokon je ispravan i spreman za primopredaju HRZ-u
16.07.2015.
u 12:32
Riječ je o posljednjem od 12 remontiranih borbenih zrakoplova u Odessi u Ukrajini, koji se sada predaje u operativnu uporabu Oružanim snagama RH. Time je u potpunosti završen remont, produljen životni vijek i izvršene nadogradnje. Ulaskom dvanaestog aviona kompletirana je eskadrila borbenih aviona MIG-21, stoji u priopćenju MORH-a
Pogledaj originalni članak

Dvanaesti borbeni avion MIG-21 završio je danas, 16. srpnja 2015. godine sa svim ispitivanjima i probnim letovima te je utvrđeno kako je zrakoplov potpuno ispravan i spreman za primopredaju Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu i protuzračnoj obrani na operativnu uporabu.

Riječ je o posljednjem od 12 remontiranih borbenih zrakoplova u Odessi u Ukrajini, koji se sada predaje u operativnu uporabu Oružanim snagama RH. Time je u potpunosti završen remont, produljen životni vijek i izvršene nadogradnje. Ulaskom dvanaestog aviona kompletirana je eskadrila borbenih aviona MIG-21.  

Ministarstvo obrane RH će, sukladno Ugovoru o kupnji i remontu 12 borbenih aviona (sedam hrvatskih aviona tipa MIG-21 i pet kupljenih od ukrajinske strane), koji je sklopljen 9. srpnja 2013. godine s ukrajinskom tvrtkom „Ukrspecexport“, za kašnjenje u isporuci za svaki pojedinačni avion, obračunati i ugovorene penale prema izvođaču radova – Remontnom zavodu iz Odese iz Ukrajine.

Republika Hrvatska donijela je odluku o zadržavanju sposobnosti samostalne kontrole nacionalnog zračnog prostora. U skladu s navedenim, a zbog nedostatka financijskih sredstava, krajem 2012. godine donesena je odluka da se pitanje eskadrile borbenih zrakoplova kratkoročno riješi tako što će se postojeći zrakoplovi MiG-21 remontirati.

Iako se očekivalo kako će remont i modernizacija ići brže, čvrsti stav MORH-a je bio da zrakoplovi prije ulaska u operativnu uporabu moraju biti potpuno spremni i ispravni i na tome se inzistiralo kod primopredaje svakog borbenog aviona.

Sukladno ugovoru, nakon preuzimanja zrakoplova koji su prošli sva testiranja i koji će su predani HRZ-u i PZO-u u operativnu uporabu, ukrajinska strana dala je i garanciju na izvedene radove u trajanju od 18 mjeseci, odnosno 200 sati naleta, no dopunom ugovora rok je produžen na 24 mjeseca. 

>> Pilot MiG-a koji se umalo srušio: Došlo je do proboja zraka u motor

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 26

FI
fing
13:56 16.07.2015.

Dosta muke imali oko ovoga, ali sve u svemu dobra vijest. Nekakve avione imamo, bolje nego nikakve.

Avatar kontraadmiraI
kontraadmiraI
15:00 16.07.2015.

@ EUJohn: Objasni nam koliko je to hrvatskih MiG-ova palo u zadnji 25 godina kao posljedica tehničke neispravnosti? Jedan jedini prošle godine!!! I taj jedan je na dan pada bez ikakve potrebe letio jer je pola godine ranije trebao biti "umirovljen", potpuno povučen iz upotrebe jer su mu istekli i produžeci produženih resursa! Nije zrakoplov kriv već onaj tko je naredio da se taj zrakoplov digne u zrak.

RB
robert.b.40
13:19 16.07.2015.

nekakav/hahahahaaaa/velika tajna mg.21/za ameriku neznam koju tehniku amerika kopira od russije ili kine /obratno te tvoje drzave kopiraju od amerike,ujutro kada se probudis vrijeme je za posao,i srbija nema nista bolje vazduplovstvo,jos gore.