SAVLADAVANJE KRIZE

Digitalno 'zaspalu' Austriju iz sna probudila koronakriza: 8 milijuna eura za 'digitalnu ofenzivu'

Foto: BKA - Andy Wenzel
Ministrica gospodarstva Margarete Schramböck
Foto: Reuters/PIXSELL
Koronavirus u Austriji
Foto: Reuters/PIXSELL
Koronavirus u Austriji
Foto: Reuters/PIXSELL
Koronavirus u Austriji
Foto: Reuters/PIXSELL
Austrija otvorila dio trgovina
Foto: Reuters/PIXSELL
Austrija otvorila dio trgovina
Foto: Reuters/PIXSELL
Austrija otvorila dio trgovina
06.05.2020.
u 13:19
Prema statističkim podacima u Austriji je sredinom prošle godine bilo oko 330.000 malih i srednjih poduzeća. Ona se  smatraju „ gospodarskom kičmom“ ove alpske zemlje s obzirom na to da zapošljavaju čak 2 milijuna ljudi i u navedenom razdoblju su ostvarili prihod od 455 milijardi eura.
Pogledaj originalni članak

Austrijska ministrica gospodarstva Margarete Schramböck predstavila je u srijedu na konferenciji za novinare u Beču „Digitalne inicijative za mala i srednja poduzeća“, najavivši financijsku potporu od 8 milijuna eura za unapređenje digitalnih kompetencija na tom području.

Mediji navode kako unapređenje nije adekvatna riječ,  već izgradnja budući da je Austrija „prespavala digitalizaciju“ i iz sna ju je probudila koronakriza.

Ministrica gospodarstva je poručila kako se iz sporovozne digitalizacije kreće u najbrže moguću i da će u sklopu te „ofenzive“  uskoro biti raspisan natječaj za traženje državne potpore u izgradnji digitalne  kompetencije malih i srednjih poduzeća. Napomenula je kako je „Master-plan“ digitalizacije već u provedbi i da obuhvaća tri prioriteta: „Digital  Bootcamps“, odnosno obrazovanje stručne radne snage kratkim tečajevima te potom dodatnim stjecanjem stručnog znanja iz područja digitalnih kompetencija potrebnih za tehnologije budućnosti, jačanje suradnje između gospodarstva i znanosti odnosno poduzetnika i Sveučilišta i Visokih škola te digitalizaciju odnosno pružanja jednakih šansi  ženama i muškarcima za izgradnju digitalne kompetencije temeljem tzv. Laura Bassi programa 4.0.

„Polazim od toga da će za izgradnju digitalnih kompetencija interes pokazati kako velika tako i mala i srednja poduzeća“, rekla je Schramböck. Istakla je kako se digitalizaciju posebno treba ojačati na području „E-trgovine, marketinga i na platformama društvenih mreža, te  kod Cloud-usluga“. 

Direktor bečkog Instituta za više studije (IHS), sveuč. prof. Martin Kocher je na temu digitalizacije predstavio novu Studiju koja pokazuje kako su Austrijanci, što se tiče digitalizacije „ispodprosječni“ i  dobrano zaostaju na tom području za uzornim  zemljama, Finskom Norveškom, Švedskom, Belgijom..., posebice kada se radi o individualnom korištenju interneta i društvenih mreža.

„Koronakriza je jasno pokazala značaj digitalizacije kao mega trenda za savladavanje krize“, rekao je Kocher. Istakao je kako je izuzetno važno ojačati digitalne sposobnosti malih i srednjih poduzeća, jer kroz digitalizaciju će, kako je napomenuo, „i njihova produktivnost, a time i gospodarska snaga biti veća“.

Prema statističkim podacima u Austriji je sredinom prošle godine bilo oko 330.000 malih i srednjih poduzeća. Ona se  smatraju „ gospodarskom kičmom“ ove alpske zemlje s obzirom na to da zapošljavaju čak 2 milijuna ljudi i u navedenom razdoblju su ostvarili prihod od 455 milijardi eura.  

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.