Pomorski zakonik

Bačić: Strani kapetani mogli bi prouzročiti teške nesreće

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Bačić: Strani kapetani mogli bi prouzročiti teške nesreće
17.04.2013.
u 13:06
U Saboru je u tijeku rasprava o izmjenama Saborskog zakonika, kojeg je podržala oporba
Pogledaj originalni članak

Iako je podržala izmjene Pomorskog zakonika, saborska oporba upozorila je kako se za obnovu flote domaćih brodara mora iskoristiti prijelazna razdoblja nakon kojih će se u Hrvatskoj omogućiti kabotaža i brodarima iz drugih članica EU. Ana Lovrin je u ime HDZ-a zatražila da se zadrži dosadašnje zakonsko rješenje po kojem ministar, uz prethodno mišljenje HGK, stranim brodarima može dozvoliti kabotažu, jer misli da nije dobro da on sam donosi takve odluke.

- Ministar može i brodarima iz trećih zemalja omogućiti prometovanje između domaćih luka, bez ikakvih kriterija, bez potrebe opravdanja takve odluke gospodarskim interesom, bez konzultacija s Ministarstvom gospodarstva i Hrvatskom gospodarskom komorom – misli Lovrin koja kao prijetnju domaćim brodarima vidi u "mnogim turskim cruiserima koji stand by čekaju samo da dođu na novo tržište i da ponude svoje usluge po nižim cijenama". Prijedloga za vladajuće imao je i njezin stranački kolega Branko Bačić koji smatra da bi se uvjeti pod kojima strani brodari mogu uplovljavati u hrvatske luke bez peljara trebali propisati posebnim pravilnikom.

- Do sada su to mogli raditi samo brodovi pod hrvatskom zastavom, a sada bi strani kapetani, nenavikli na uplovljavanje u hrvatske luke, mogli prouzročiti teške nesreće – brine se Bačić. I HNS-ov Petar Baranović zatražio je od ministra Siniše Hajdaša Dončića da, kako bi se zaštitio interes hrvatskih brodara, razmotri ideju o ograničavanju ulaska velikih brodova u hrvatske vode, jer "sve je prolazno, a interes je vječan.

Mladen Novak iz Hrvatskih laburista želi da se uvjeti i cijene pregleda brodova izjednače s onima u Sloveniji i Italiji, ali i ublažavanje uvjeta pod kojima pomorci podliježu porezu na dohodak.

- U 183 dana u međunarodnoj plovidbi koje pomorci moraju skupiti ako žele da ih se oslobodi poreza, treba uračunavati i dane bolovanja te obvezne edukacije. Pomorci na obveznu edukaciju često idu u Sloveniju i Crnu Goru, samo kako bi skupili ta 183 dana, čime Hrvatska ostaje i bez tog novca za školovanje – komentirao je Novak. U sklopu rasprave o izmjenama Zakona o plovidbi i lukama unutarnjih voda oporba je predložila da se više poradi na uređenju riječnih plovnih putova, s obzirom da to uopće nismo koristili iako Hrvatska ima sjajne predispozicije da osnaži taj promet.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.