Naša Rusija

Zdenka je "Frku" prvi put izvela u Rusiji, a Kalember ne zaboravlja njihov kavijar i šampanjac

Foto: Davor Puklavec/pixsell
Foto: Davor Puklavec / Pixsell
14.05.2018.
Zvijezde hrvatske estrade očarane su Rusijom. Navijače, koji će bodriti naše dečke na Svjetskom prvenstvu, savjetuju što osim utakmica moraju vidjeti i koje specijalitete moraju probati. Zdenka Kovačiček oduševljena je cirkusom koji postoji u svakom većem ruskom gradu, a Vlado njihovom grandioznošću
Pogledaj originalni članak

Zdenka Kovačiček, naša glazbena diva i dobitnica Večernjakove Ruže za glazbenicu godine, na sceni je već šezdeset godina, a u svojoj bogatoj karijeri najviše je turneja odradila u Rusiji odnosno tadašnjem SSSR-u. Kovačiček je bila na nevjerojatnih 25 turneja po najvećim koncertnim dvoranama, a Rusija joj je ostala u sjećanju kao zemlja nepreglednih prirodnih ljepota s nevjerojatnom kulturnom tradicijom. Njen kolega Vlado Kalember, osamdesetih je sa Srebrnim krilima punio dvorane diljem Europe, a vrhunac karijere doživjeli su 1983. u Moskvi gdje su odsvirali čak deset koncerata. Za sve one koji dođu u Rusiju za vrijeme, ali i poslije Mundijala, koji započinje 14. lipnja i traje do 15. srpnja, naši pjevači savjetuju koje znamenitosti ne bi trebali propustiti, koji su ih specijaliteti oduševili i gdje su se najbolje proveli.

Zdenka Kovačiček i Vlado Kalember

- Rusiju pamtim po toplom, srdačnom narodu, koji ima slavensku dušu. Rusi su hrlili na naše koncerte, punili smo stadione, sportske dvorane, te velike pozornice u parkovima. U Sankt Peterburgu imala sam punih mjesec dana svaku večer rasprodane koncerte i to u Kazalištu muzičke komedije. Bilo je to vrijeme iza željezne zavjese, a mi smo im donosili malo zapada, naravno što se glazbe tiče. Koncerti su bili rasprodani mjesecima unaprijed, opsjedali su nas poslije nastupa, donosili cvijeće na pozornicu i tražili bis po nekoliko puta. Upravo sam na ruskoj televiziji prvi put izvela pjesmu „Frka“, koja je sad kod nas postala veliki hit. Proputovala sam SSSR od Moskve do kineske granice, Sibira, Bajkalskog jezera i prošla sve vremenske zone - prisjetila se hrvatska jazz kraljica. Posljednju turneju u Rusiji, Kovačiček je odradila devedeset godine.

- Rusija je divna zemlja nepreglednih šuma breza, tundre i netaknute divlje prirode. Prošle sam godine posjetila Sankt Peterburg , otišla sam na jazz akademiju gdje sam slušala talentirane mlade pjevačice. Ponovno sam posjetila Ermitaž, iako sam ga obilazila svaki put prilikom gostovanja u tom „Gradu muzeja“. Predložila bih svakom posjetitelju da pogleda Ermitaž. Oduševio me i muzej u kojem stoji velika maketa svih pokrajina te ogromne zemlje- kaže glazbena diva. Svakom turistu koji dođe u Rusiju preporučila je ruski balet, kao i posjetu moskovskom Boljšoj teatru, te cirkuske predstave. Kovačiček naglašava da u svakom većem ruskom gradu postoji zimska zgrada cirkusa s vrhunskim artistima.

Foto: Privatni album
Zdenka je nastupala i s njihovim zvijezdama

- Često sam pjevala prekrasne ruske balade, ruske narodne pjesme, koje su najpoznatije u svijetu kao što su „Oči čarnije“… Za mene je nekoliko pjesama napisao jedan od najpoznatijih kompozitora popularnih pjesama Jura Antonov, koji je i sada jako slušan, a zajedno sam nastupala na koncertu u Moskvi s jednim od najboljih popularnih pjevača u Rusiji, Aleksandrom Serovim, koji prodaje milijune ploča. Tada smo bili na turneji s velikom zvijezdom, Sašom Malinjinim, koji je ovog proljeća imao koncert u Los Angelesu- rekla je pjevačica. Dodala je da je Rusija obilježila njenu karijeru, tamo je upoznala, divne, educirane ljude, koji su nam bliski jer imamo sličan jezik, temperament i običaje. Njen kolega Vlado Kalember, seks simbol bivše jugoslavenske estrade, s bendom Srebrna krila osvojio je bugarsku, ali i rusku publiku za koju su svirali i po nekoliko koncerata na dan. Kalembera je fascinirala ruska grandioznost.

- Osamdesetih godina za Rusiju je i jedna Njemačka bila selendra. Imao sam prijatelja Amerikanca, koji se preselio u Moskvu i on bi često govorio: „Fućkaš New York, Moskva ga je odavno, prešišala. U Moskvi su me tad fascinirale autoceste, u to vrijeme imali su po pet, šest traka, a cestom su šibale Volge, dok sad praše Mercedesi - kaže Kalember. Sankt Peterburg za njega je najčarobniji grad na svijetu, palače od bijelog mramora, muzeji i crkve na njega su ostavili magičan dojam. Kalember ističe rusku ljubaznost i predanost, a zbog debelih minusa, nije mogao obilaziti gradove, onoliko koliko je želio.

Vlado na ruskoj turneji

- Sjećam se da su nam u svakom restoranu za predjelo posluživali ogromne količine crnog i crvenog kavijara te vrhunskog šampanjca. Bilo mi je fascinantno da ono što je bilo simbol bogatog zapada, u Rusiji dijele na hektolitre i lopate - zaključio je Kalember.