AMERIČKA BIBLIJA Kriza u novinskoj industriji

New York Times ‘svetogrđem’ bježi iz bankrota

11.01.2009.
u 21:01
Pogledaj originalni članak

Američka novinska industrija prolazi kroz veliku krizu. Nakon što je u petak objavljeno da će 145 godina stare dnevne novine Seattle Post-Intelligencer zadržati samo digitalno izdanje ne nađu li kupca u iduća dva mjeseca, ponovno su podgrijana nagađanja o bankrotu The New York Timesa, ikone američkog i svjetskog novinarstva.

Padaju sveta pravila
Nagađanja je potaknuo sam Times prekršivši jedno od vlastitih svetih pravila – da ne objavljuje oglase na naslovnici. Sve do posljednje krize, koja se obrušila i na tiskane novine, takvo što smatralo se svetogrđem. Engleski Guardian sa sjetom ovih dana piše o procvatu američkog žurnalizma u 20. stoljeću i jedinstvenom New York Timesu, kao jednom od sinonima objektivnog i nezavisnog novinarstva. Liberalna Amerika gledala je na stranice New York Timesa kao na Bibliju, dok su ih konzervativci mrzili.

Tiskani se mediji svuda u svijetu bore sa sličnim problemima, internet im je počeo krasti čitatelje i oglašivače i prije samog početka globalne financijske krize. Kriza je samo pojačala taj trend jer su kompanije smanjile izdatke za reklame.

– Gubitak Timesa ne bi bio udarac samo za američko novinarstvo nego i za američku demokraciju – kaže Jack Lule, profesor novinarstva na Sveučilištu Lehight u Pennsylvaniji.

Dug od 400 milijuna
Neki procjenjuju da će Times do svibnja napraviti dug od gotovo 400 milijuna USD što, dakako, uprava tvrtke i njezini vlasnici, aristokratska obitelj Ochs-Sulzberger, opovrgavaju. Mnogi i dalje vjeruju da je priča o kolapsu Timesa fantaziranje, a čak i ako se pokaže da su priče o gubicima istinite, interes za preuzimanje Timesa već su pokazali Michael Bloomberg, Google pa i Rupert Murdoch.

Optimisti su uvjereni da će tiskane novine preživjeti krizu te da će kvalitetno novinarstvo čak ostvariti napredak. Činjenica je ipak da se ukidaju tiskana izdanja dnevnih novina. Oni koji se oslanjaju na internetska izdanja smanjuju troškove za osoblje i 80 posto. Naravno, sa 20 posto novinara ne mogu se stvarati kvalitetne novine niti pribavljati pouzdane informacije.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr