RAZGOVOR Na 19. Animafestu gostovao je francuski majstor animacije Michel Ocelot

Michel Ocelot: Ucijenjen sam da napravim treći nastavak 'Kirikoua'

07.06.2009.
u 19:00
Pogledaj originalni članak

Jedan je od uglednih gostiju 19. Animafesta bio francuski autor animiranih filmova, 66-godišnji Michel Ocelot. Dobitnik Grand Prixa na prošlom dugometražnom Animafestu za film “Azur i Asmar“, u nas i u svijetu najpoznatiji je po iznimno uspješnom dugometražnom crtiću “Kirikou i strašna vještica“. U popratnom programu Majstori animacije ove su godine prikazani su svi Ocelotovi filmovi, bajkovita ostvarenja naglašene plošnosti, u kratkometražnim djelima uglavnom izvedena stop-animacijom crnih ili bijelih siluetnih izrezaka od papira.

Siluete zbog neimaštine
- Korištenje silueta, koje se smatra mojim stilom, zapravo je rezultat neimaštine – demistificira Ocelot svoj rad. – Siluete su izrezane iz najjeftinijeg papira i s njima je lako raditi u improviziranom kućnom studiju u kojem su, gotovo bez novca,nastali moji prvi kratki filmovi. Čini se da imam dara za animaciju i za pripovijedanje, ali definitivno nemam dara za namicanje novca.

Za Ocelota nije pretjerano reći da ga je “otkrio“ upravo Animafest.

- Na Animafestu 1980. godine moj je prvi film “Tri izumitelja“ bio na svome prvom festivalu. Prikazan je prvoga dana i osjetio sam zadovoljstvo publike, a zatim je i nagrađen prvom nagradom. Odonda sam dobio još desetke priznanja, ali nikad se nisam osjećao sretno kao tada. Kasnije mi je uvijek bilo malo žao zbog kolega koji nisu bili nagrađeni. Ipak, pravu prekretnicu u karijeri donio mu je dugometražni crtić “Kirikou i strašna vještica“.

- “Kirikou“ je postigao golem uspjeh u Francuskoj i u mnogim zemljama svijeta. Evo, upravo je sinkroniziran i na svahili. “Kirikou“ je zlatni rudnik. Nikad nisam želio napraviti nastavak i godinama sam se gotovo svakodnevno borio protiv pritisaka producenta koji me nagovarao da ga snimim. A, onda sam popustio, među ostalim i zato jer je neprestano postojao i pritisak publike, stare i mlade, muške i ženske, bijele i crne, da napravim još jednu priču o Kirikou. No, samo prva “Kirikou“ je prava, sve ostalo je eksploatacija. Ali, dok je radim ja, ipak zadržava neko dostojanstvo. Na pitanje možemo li očekivati i treći dio, Ocelot odgovara:

- Priznat ću vam da me producent ucijenio da se ponovno latim Kirikoua. Ali, trenutačno mi nedostaje početna iskra nadahnuća pa pozivam svakoga tko misli da ima dobru ideju za treći dio priče o Kirikouu da mi se javi.

Ugodno s Björk
Za razliku od mnogih koji su surađivali s Björk, Ocelot nema neugodna iskustva s rada na njezinu videospotu “Earth Intruders“.

- Privatno više ne slušam glazbu, najviše volim tišinu. Jednoga dana primio sam mail u kojem me se pitalo bih li želio upoznati Björk. Mislio sam da me netko vuče za nos, ali kada sam vidio kako se Björk uspinje mojim stubištem, uvjerio sam se da nije riječ o šali. Rekla mi je kako je njezina kći oduševljena s “Kirikou i strašnom vješticom“, popričali smo, natjerao sam je da na računalu pogleda moj tada novi film “Azur i Asmar“, a ona je mene zatim natjerala da poslušam njezin novi album. Tek me koji tjedan kasnije upitala bih li za nju režirao spot i to za jedinu pjesmu na albumu koja mi se nije sviđala. Ali, Björk mi se svidjela pa sam pristao, a suradnja s njom bila je savršena. Za svaku moju ideju rekla je da je divna.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr