Prijelaz šokira

U 5. razredu gradivo je preopširno – nekad imaju i po 8 sati!

Foto: Privatni album
U 5. razredu gradivo je preopširno – nekad imaju i po 8 sati!
27.08.2012.
u 12:00
Nešto što je jednima čista zabava, drugima je noćna mora. Tako je Dominiku kad je riječ, npr., o rezanju po iscrtkanoj liniji ili kad je riječ o nekim vježbama na tjelesnom
Pogledaj originalni članak

Veliki šok bio je lanjski prelazak iz razredne nastave u predmetnu za Dominika Hrena i njegove roditelje. Jedanaest predmeta značilo je da po jedan dan u tjednu jedanaestogodišnjaci moraju provesti i osam sati u školi, što je vrijeme koje bi iscrpilo i puno starije.

Toliko profesora...

– Njima su se, nažalost, u 4. razredu izmijenili svi nastavnici, nakon nastavnice koja je ustalila s njima dobar ritam dobili su drugu, a ona je kasnila, nije držala do reda, pa su se oni u 4. ponešto pogubili. To im je donekle u 5. razredu umanjilo šok od toga da im se svaki sat mijenjaju profesori i učionica, ali ih je šokiralo preopširno gradivo i satnica već na samom početku školske godine, to više jer su iznova, kao kad su bili prvašići, morali stjecati radne navike. Bili su izgubljeni u vremenu i prostoru od tolike količine novih stvari. Od prvog dana 5. razreda morali smo s njim sjediti i učiti, kontrolirati ga cijelo vrijeme dok piše zadaće.

Prvo polugodište to je bilo po dva sata svaki dan, a u suprotnom, to bi se odmah odrazilo na njegov uspjeh – ispričala nam je Ana Marija Hren, Dominikova mama.

Čitanje naglas

Drugo polugodište malo su popustili s nadzorom za vrijeme učenja, jer su procijenili da je dijete malo “ušlo u štos” kad je o radnim navikama riječ, međutim, to se odrazilo i na ocjenama, premda je Dominik vrlo dobar đak. Dodatni problem je taj što Dominik, kao prerano rođeno dijete s malo slabijom grafomotorikom, ima granični poremećaj pažnje, što su u 5. razredu ignorirali, a on je bio dodatno frustriran što neke stvari nije jednostavno stizao. – Svako je dijete različito, nešto što je drugoj djeci užitak i zabava, njemu je noćna mora, npr., rezanje po iscrtanoj liniji na tehničkom ili neke vježbe na tjelesnom. Nije, međutim, u redu stalno ga zbog toga kritizirati, reći mu da se ne trudi. Nastojim mu objasniti da je dobro da čita naglas kako bi čuo što čita, da riješi pitanja te pita što mu nije jasno – opisuje.

Da je gradivo u petom razredu preopširno, dodaje, slažu se i mnogi nastavnici, pa tako navodi riječi jedne nastavnice koja kaže da je teško toliku količinu gradiva petašima i predavati, dok istodobno u 7. razredu jedva popunjava satnicu!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

HE
Hermiona1
14:21 27.08.2012.

Od mnogih problema školstva, njegov najveći problem su RODITELJI! Kakva je to satnica da djeca u petom razredu imaju 8 sati? Maksimalan broj sati tjedno je 25,5. Vjeronauk nije obavezan, a niti tri strana jezika (ako dijete ima poremećaj pažnje i to mu je preteško). Satnica je nekoliko puta smanjena u proteklom razdoblju, broj "hiperaktivne" djece se naglo povećao. Čast iznimkama, no u moje doba se to zvalo neodgoj! A moje doba nije bilo tako davno.

AN
anaangela
14:26 27.08.2012.

Moj je sin sada 7. razred i ide i na vjeronauk i na njemački od četvrtog razreda i nkada nije imao 8 sati u jednom danu.

VI
VisAVis2
12:33 27.08.2012.

Školstvo nije organizirano radi učenika, već radi nastavnika. Naime, sasvim dovoljno bi bilo da školska godina započima negdje 15 studenog te traje i završqava najkasnije do 15 svibnja slijedeće godine, uz obvezu školama da program i rad prilagode posebnim i pojedinačnim potrebama i sklonostima polaznika. To bi za djecu, za znanje za buduće generacije bilo dobro, ali ne bi za nastavnike. Naime, država mora njih hraniti čitavu godinu, a danas ne rade ni školske i ljetne praznike. Dakle, jasno je kako nastavničkom kadru se mora "nabiti satnica" da bi mogli kako tako opravdati godišnju platu. Radi navedenog se maltretiraju djeca, ne podstiće se individualna sklonost, uništava budućnost zemlje, sve kako bi mogli nastavnici imati "puni radni staž"!