Zvonko Šitum

Pilot koji je spasio 64 života Božić će dočekati sa svojim najdražima

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
zvonko šitum
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
'28.09.2013., Zagreb - Konferencija za novinare pilota i avionskog osoblja aviona Croatia Airlinesa koji je prisilno sletio u Zurich bez jednog kotaca na avionu. Pilot Zvonko Situm, kopilot Ivan Ivank
Foto: Tino Juric/PIXSELL
'29.09.2013., Split - Zvonko Situm pilot kapetan u Croatia Airlinesu, koji je bez prednjih kotaca spustio avion u Zurichu. Photo: Tino Juric/PIXSELL'
25.12.2013.
u 08:05
Pilot Zvonko Šitum zadivio je cijeli svijet kada je krajem rujna ove godine vrsno, znalački i hladnokrvno u Zürichu “na nos” prizemljio Dashov avion pun putnika.
Pogledaj originalni članak

Pilot Zvonko Šitum zadivio je cijeli svijet kada je krajem rujna ove godine vrsno, znalački i hladnokrvno u Zürichu “na nos” prizemljio Dashov avion pun putnika. Plavi planet ekspresno je obišla snimka razgovora kopilota Ivana Ivanovića s kontrolom leta. Profesionalno, smireno, “cool”... Naši piloti pokazali su cijelom svijetu kako se leti! Nebeski su heroji bez sumnje obilježili godinu koja prolazi, koju zahvaljujući i njima nećemo pamtiti baš jedino po lošem.

– Hvala vam na vašem interesu, ali se ne bih više javno eksponirao, nije to moj način života – odgovorio nam je Šitum na našu zamolbu za razgovor. Razmišljao je jedno vrijeme hoće li ili neće opet u novine, a onda je prevagnula samozatajnost i želja da svoj privatni život sačuva daleko od znatiželjnih očiju javnosti.

– Božić ću provesti sa suprugom i svojom kćerkicom te s roditeljima, u obiteljskom domu – jedino je što je jedan od najboljih pilota na svijetu želio podijeliti s nama. Ništa neobično. Već nakon pothvata u Švicarskoj, osim zahvalnih putnika, koji su ga prozvali “Pilotom broj jedan”, svi su mu htjeli čestitati, stisnuti ruku i čuti iz prve ruke što se događalo na visini, kada nisu izašli prednji kotači, u zrakoplovu punom putnika i sa 1200 litara goriva u spremniku. Ni tada nije krio da mu ne godi žarište pozornosti u kojem se našao i da jedva čeka kada će pobjeći u svoj vinograd na djedovini, u Imotskoj krajini. No, interes javnosti je prihvatio kao “teži dio posla” nakon prizemljenja zrakoplova. Nije izbjegavao kamere ni svjetla reflektora, ne da bi istaknuo sebe, već stoga jer je želio da cijeli svijet zna i priča kakve pilote naša zemlja ima.

– Ponosan sam što sam dobio priliku pokazati svijetu kakve vrhunske stručnjake ima Hrvatska! – rekao nam je tada. Bolju reklamu svi mi, ali prije svega njegova tvrtka, Croatia Airlines, nismo mogli ni poželjeti.

“Molim se svaki dan”

U kritičnim minutama, kada su životi 60 putnika bili u njegovim rukama, emocije su bile duboko potisnute. Čak ni molitvi nije bilo mjesta.

– Molim se svaki dan. I tog sam se dana pomolio, u 9 sati ujutro, a do incidenta u zraku došlo je oko 20 sati – rekao je poslije. Kao istinski kapetan, obratio se putnicima i rekao im istinu. – Ljudi zaslužuju istinu. U takvim okolnostima postoji opasnost udarca u tlo, iskrenja i izbijanja vatre. Ljudi to moraju znati – objasnio nam je. No, nakon što se prizemljio i vratio kući, otišao je u Međugorje.

– To nije bio zavjet, više zahvala Gospi – objasnio je svoje hodočašće na koje je otišao s majkom i tetom. Našao se s vidjelicom Vickom, a o čemu su razgovarali, to samo oni znaju. Vjera je sastavni dio bića Zvonka Šituma, u vjeri je odgojen i s vjerom živi. Tradicionalne vrijednosti, obitelj, Bog i domovina u njemu su duboko ukorijenjeni. Hrabrost i istinoljubivost također. Očito, i skromnost i samozatajnost. Vrline koje se danas teško pronalaze.     

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

TM
tesla moj ponos
16:59 25.12.2013.

Zvonku sretan Božić i još jednom čestitke na sabranosti i odlično obavljenom poslu. Hvala Bogu da postoje ovakvi dobri ljudi svjesni veličine svoje odgovornosti. Lijep bi bio svijet u kojem bi svatko u svom poslu bio kao Zvonko.

DU
Deleted user
09:49 25.12.2013.

Bravo, Zvonko! Čestitam. Ne znam o pravilnom uvježbavanju pilota ništa, pa tako ne znam dali u programu uvježbavanja pilota postoji obavezno slijetanje na nos bez kotača putničkih zrakoplova. Jer, ako ne postoji, onda pilot nije uvježban za slijetanje zrakoplova bez kotača, nego je te radnje prošao na simulatorima, što nema veze sa stvarnošću.

SO
Soljženicin
09:18 25.12.2013.

Nije on zadivio ijeli svijet, on je radio kao i svi pravilno uvježbani piloti. A jedino medijima je odgovaralo da to napušu u veliki balon blesavog izvještavanja.