Dokazani napredak

Osnovce umjesto zvona ispraća Mozartova "Mala noćna muzika"

Foto: Marko Mrkonjić/Pixsell
Osnovce umjesto zvona ispraća Mozartova "Mala noćna muzika"
19.04.2010.
u 13:33
Djeca su koncentriranija i s mnogo višom razinom energije i entuzijazma pristupaju radu, kaže defektologinja
Pogledaj originalni članak

Kada na školskom razglasu čuje Mozarta, Lana Lončarić više ne izlijeće iz učionice kao da je iglom ubodena. Posljednje dvije godine za nju i kolege iz klupe u osječkoj Osnovnoj školi Antuna Mihanovića nastava završava uz opuštajuće taktove ambijentalne glazbe, obrađenih evergreena i vječnoga Mozarta.

– Glazba je odlična, pa kada označi kraj sata, ne počnemo se svi derati, nego uspijemo čuti što nam učiteljica daje za zadaću. Super je kada nam puštaju glazbu za vrijeme likovnoga. To mi se posebno sviđa – kaže Lana iz četvrtog razreda. Pionirski je to projekt u Hrvatskoj koji bi trebao dokazati da ovakav glazbeni trening poboljšava sposobnosti učenja i razvoja djece.

Nema agresije

– Terapija je strogo vremenski određena i provodi se kontinuirano četiri mjeseca, pet dana u tjednu, pola sata na dan. Riječ je o čistoj fizici kruženja glazbe u prostoru što na mozak djeluje kao masaža – tumači Sanda Zlatarić, defektologinja koja je svjetske znanstvene trendove prenijela na školske hodnike u slavonskoj metropoli.

Neiskorišteni razglas u “Mihanoviću” na inicijativu ravnatelja Josipa Mandurića u funkciju je stavio civilni ročnik.

Od tada se svakodnevno glazbom “masira” mozak 435 učenika i to od trenutka kada se označi kraj svakoga školskoga sata pa sve do početka idućega. Kada je “zakoračila” u ovaj projekt, škola je kupila osam specijalnih CD-ova.

– Sami biramo kada ćemo i koju glazbu slušati. Pisali smo uz nju sastavke koji su, za razliku od prijašnjih, bili mnogo sadržajniji – priznaje učiteljica Jadranka Čarapović čija je bivša učenica Paula Borozan stečenu naviku prenijela i u vlastitu kuću.

- Roditeljima se ovo što rade u školi svidjelo pa sam sličnu glazbu počela slušati i kod kuće – govori Paula.

Povećana energija

– Ove visokofrekventne stimulacije povećavaju razinu energije i stvaraju osjećaj smirenosti. Uočili smo poboljšanje u funkcioniranju učenika i razrednih odjela jer su mirniji, kako pod satom, tako i za vrijeme odmora, ali i koncentriraniji na rad – zaključuje defektologinja Sanda.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

AG
Agramer198
23:30 19.04.2010.

Hvala Isusu, može, podržavam! Nadam se samo da im neće počet puštat cajke..