Kazališni uspjeh

Zagreb preuzeo buntovničku ulogu kazališnog Beograda

Foto: arhiv vl
Zagreb preuzeo buntovničku ulogu kazališnog Beograda
03.02.2011.
u 19:10
Tri predstave Zagrebačkog kazališta mladih u Jugoslavenskome dramskom pozorištu dočekane su pohvalama gledatelja, kolega i kritike. Zagrepčani su hvaljeni zbog društvene angažiranosti
Pogledaj originalni članak

– Ovime je na najbolji način predstavljena suvremena zagrebačka scena u Beogradu, gdje zaista nedostaje predstava jasnog i neposrednog, društvenog – kritičkog angažmana. Nekad je to bilo sasvim suprotno! Beograd je bio taj koji se bavio pobunama, a Zagreb je mirno trpio pritiske vlasti, na svaki način – napisao je kazališni kritičar Radio Beograda 2 Goran Cvetković u opširnom osvrtu na predstavu “Buđenje proljeća” Zagrebačkog kazališta mladih izvedenu u subotu u prepunom Jugoslavenskome dramskom pozorištu u Beogradu.

Nagrada u Užicu

– Na uzvratno gostovanje u Beograd išli smo s tri predstave. Namjerno sam izabrala naše društveno angažirane predstave koje se bave ratom, nasiljem, odrastanjem, Crkvom. Predstave za koje sam mislila da će biti najzanimljivije beogradskoj publici – veli nam ravnateljica ZeKaeMa Dubravka Vrgoč, još pod dojmom beogradskog pljeska i hvaljenja. Osim Wedekindova “Buđenja proljeća”, koje je režirao i u Srbiji prepoznati redatelj Oliver Frljić, na scenama Ljuba Tadić i Bojan Stupica izvedeni su i “Generacija 91-95” u režiji Borisa Šeparovića, nastala po motivima romana “Jebo sad hiljadu dinara” Borisa Dežulovića te “Garaža” u režiji Ivice Buljana, nastala po istoimenom romanu Zdenka Mesarića. Sva tri redatelja bila su na beogradskim izvedbama, a zanimljivo je da je “Buđenje proljeća” prva Frljićeva predstava koja je izvedena u Beogradu. S tom je predstavom ZeKaeM je već gostovao na festivalu u Užicu (više nije Titovo) kada je glumačku nagradu osvojila glumica Nina Violić.

– Na našim se predstavama tražila karta više, dio gledatelja morao je stajati, a na “Buđenju proljeća” čak je pedesetak ljudi ostalo pred vratima. Brojni su nam ljubitelji kazališta rekli da ovakve predstave u Beogradu ne mogu gledati i to zbog autocenzure ali i društvene cenzure – ističe Dubravka Vrgoč, koja u svom kazalištu uporno razvija suradnju sa srodnim kazališnim kućama iz Ljubljane i Beograda.

Uglednici u publici

– Čim sam se vratila u Zagreb, dočekale su me četiri poruke mladih beogradskih dramatičara koji su ZeKaeMu poslali svoje tekstove kako bi bili izvedeni na našoj sceni – priča ravnateljica, koja je zadovoljna što su svoje zagrebačke kolege došli pogledati i Milena Dravić, Borka Pavičević, Jovan Ćirilov, Voja Brajović, Gorčin Stojanović, Sergej Trifunović...

A kritičari koji su pisali o zagrebačkom gostovanju mahom su zaključivali da “hrvatski teatar može držati lekciju iz suvremenog umjetničkog i političkog promišljanja koja je korisna i srpskom kazalištu jer je u pogledu kritičke svijesti i stava u potpunosti atrofiralo”, kao što je to napisao Ivan Medenica u NIN-u. Režija Olivera Frljića, koji u Ateljeu 212 priprema Sidranova “Oca na službenom putu”, u radiokritici nazvana je odličnom i hrabrom, hvaljena je gluma brojnog ansambla, a komplimente je dobio i Borut Šeparović, koji je u “Generaciji 91-95” po Cvetkovićevim ocjenama potpisao i neke scene koje su antologijski spomenik borbi protiv terora, rata, mržnje i zvjerstava.

ZeKaeM je u Jugoslavenskome dramskom pozorištu (koje je 1997. izgorjelo i onda iznova izgrađeno) već gostovao sa “Skakavcima” Biljane Srbljanović, s predstavom “S druge strane” Nataše Rajković i Bobe Jelčića te “Krijesnicama” Tene Štivičić. Sada se u travnju opet očekuje uzvratni posjet Beograđana. A ravnatelj Branko Cvejić (poznatiji kao Bane Bumbar) najavljuje i predstavu “Rođeni u Yu” Dine Mustafića.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

OB
-obrisani-
16:07 04.02.2011.

Ahahahahahahaha....što je Srboljubi? Što ste se iznemirili? Zapamtite....nema civilizacije, a ni kulture istočno od Drine....., a sad plačite, ali tome je tako......

Avatar Idler 3
Idler 3
21:57 03.02.2011.

Nekad je to bilo sasvim suprotno....samo ta rečenica uništava želju za bilo kakvim daljnjim čitanjem. Kakve veze imaju kazališta dviju zemalja...mogu biti više ili manje prijateljske, mogu biti vrlo aktivne, mogu biti zapostavljene, mogu gajiti isti/različit dramski stil ili umjetnički izričaj ili...ili...al već rečenica s početka me ubija u daljnjoj želji za čitanjem ili komentiranjem !!!

DU
Deleted user
11:13 04.02.2011.

Kakva je to avangarda i kulturno buntovništvo. Koga ? Starog jugonostalgičara Dežulovića. Opet pljuvanje po svojoj zemlji, što Srbi objeručke dočekuju.