Kulturna jesen oduševila Zagrepčane i turiste

Više od 50.000 posjetitelja u manje od mjesec dana posjetilo izložbu Croatia je Hrvatska

Foto: Promo
Više od 50.000 posjetitelja u manje od mjesec dana posjetilo izložbu Croatia je Hrvatska
Foto: Promo
Više od 50.000 posjetitelja u manje od mjesec dana posjetilo izložbu Croatia je Hrvatska
Foto: Promo
Više od 50.000 posjetitelja u manje od mjesec dana posjetilo izložbu Croatia je Hrvatska
Foto: Promo
Više od 50.000 posjetitelja u manje od mjesec dana posjetilo izložbu Croatia je Hrvatska
17.10.2017.
u 11:02
Riječ je o izložbi koja se iz dana u dan mijenja na način da se svakodnevno nadopunjava novim eksponatima u obliku fotografija, a bit će dovršena tek tjedan dana prije zatvaranja koje će uslijediti 1. studenog.
Pogledaj originalni članak

U manje od mjesec dana zagrebački tunel Grič postao je najposjećenija jesenska gradska destinacija zahvaljujući multimedijskoj izložbi Croatia je Hrvatska, koja je u ovome trenutku najposjećenija izložba u Hrvatskoj. Više od 50.000 posjetitelja od 16. rujna prošetalo je kroz 133 godine hrvatskog povijesnog vremeplova. Čak 1800 građana i sami su postali su-autori izložbe, a veliki broj posjetitelja pristigao je i iz inozemstva.

Građani kao autori izložbe

Riječ je o izložbi koja se iz dana u dan mijenja na način da se svakodnevno nadopunjava novim eksponatima u obliku fotografija, a bit će dovršena tek tjedan dana prije zatvaranja koje će uslijediti 1. studenog. Naime, autori velikog dijela postava su građani i posjetitelji izložbe. Njih više od 1800 su-autora, postav izložbe iz dana u dan nadopunjavaju fotografijama iz vlastite povijesti koje svjedoče njihove obiteljske priče, a na kojima su oni sami, njihovi prijatelji te članovi obitelji.

Građani u izradi postava sudjeluju do 21. listopada na način da vlastite povijesne fotografije ili fotografije svojih predaka objavljuju na vlastitim profilima društvenih mreža Facebook, Instagram ili Twitter uz hashtag #PovijestPisemoSami i kratki opis što i tko se nalazi na fotografiji. Svaki tjedan organizatori izložbe odabiru seriju pristiglih fotografija koje zatim tiskaju i unose u postav izložbe.

Do sada je postavljeno 76 panela na kojima se nalazi preko 400 privatnih fotografija, a koje prikazuju povijest koju nisu nužno pisali velikani poput Šenoe, Tesle ili bana Jelačića, već primjerice nečija baka, otac ili majka.

Foto: Promo
Više od 50.000 posjetitelja u manje od mjesec dana posjetilo izložbu Croatia je Hrvatska

Posjete osnovnih i srednjih škola

Osim redovitih posjetitelja, izložba je do sada privukla više od 20 razreda osnovnih i srednjih škola koji su posjet izložbi iskoristili i kao dio terenske nastave. Učenicima je ova izložba omogućila da nauče više o turbulentnoj hrvatskoj povijesti te o okruženju u kojem danas žive, a ujedno su na vrlo zanimljiv i interaktivan način usvojili gradivo iz redovitog školskog programa.

U svrhu pružanja relevantnog znanja učenicima, svakoj školskoj grupi, koja najavi posjet izložbi, besplatno se ustupaju usluge stručnog vođenja kroz postav izložbe.

Zanimljiv ukus posjetitelja

Koliko je izložba zanimljiva i atraktivna svjedoči i činjenica da su pojedini posjetitelji poželjeli bespravno privatizirati i pojedine eksponate. Tako je već drugog dana izložbe 'trajno posuđena' zastava Europske unije, metalne kantice za kavu, starinske putne torbe, glazbene ploče, kišobrani iz kišne sobe u središnjem dijelu tunela a posebno im se dojmila umjetnička instalacija sastavljena od 'prački', našeg poznatog i priznatog umjetnika Alema Korkuta.

Multimedijski kulturni projekt

Podsjetimo, namjera je bila da organizatori izložbe, Croatia osiguranje u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba, obilježe proslavu 133 godine postojanja Croatia osiguranja. Povodom te proslave odlučili su pripremiti multimedijski kulturni projekt koji će na interdisciplinaran način sažeti 133 godine dramatične hrvatske gospodarske, političke, kulturno-znanstvene povijesti i svakodnevice hrvatskih građana te prikazati paralelnu povijest Hrvatske, grada Zagreba i vodeće nacionalne osiguravateljne kompanije.

Foto: Promo
Više od 50.000 posjetitelja u manje od mjesec dana posjetilo izložbu Croatia je Hrvatska

Nastala je izložba koja se proteže kroz cijeli tunel Grič, a spaja Mesničku i Radićevu ulicu. Postav izložbe sadržajno je podijeljen u 13 dekada koje predstavljaju različiti događaji, ljudi i predmeti iz pojedinih povijesnih razdoblja.

U tri bočne cijevi tunela posjetitelje također očekuju brojna interaktivna iznenađenja. Prvi je tunel Nikole Tesle u kojem posjetitelji mogu vidjeti dva zanimljiva interaktivna izloška inspirirana njegovim izumima. U drugome tunelu prikazana je tmurna atmosfera Drugog svjetskog rata, a tu posjetitelji mogu pogledati i prvi hrvatski zvučni film „Lisinski“. Treći tunel donosi vesele 'šezdesete', s legendarnim plesnjacima i šlagerima, a na samom izlazu posjetitelji ulaze u budućnost u kojoj pomoću računala i svjetlosnih efekata mogu ispisivati vlastite poruke na zidu tunela.

Izložba je posebno atraktivna zahvaljujući različitim multimedijalnim, digitalnim i interaktivnim sadržajima – ekranima, projekcijama, glazbi karakterističnoj za svako desetljeće koju je za ovu izložbu birao poseban tim Croatia Recordsa.

Još samo dva tjedna, do 1. studenog, svi zainteresirani građani mogu besplatno posjetiti ovu nesvakidašnju izložbu koja, uz interaktivni segment, posjetiteljima pruža i jedinstveni vizualni, osjetilni i edukativni doživljaj u atraktivnom prostoru tunela u srcu grada.

Uz organizatora izložbe Croatia osiguranje te partnera Turističku zajednicu grada Zagreba izložbu potpisuje cijeli niz uglednih imena, autor sadržajnog koncepta prof. dr. sc. Božo Skoko, jedan od naših najuglednijih stručnjaka za brendiranje, autori dizajna postava izložbe Davor Bruketa i Damjan Geber, kustosi Andreja Smetko i Filip Turković, dok su za produkciju zaduženi Millenium promocija, Bruketa&Žinić OM i Brigada.

Pogledajte na vecernji.hr