Nikolina Ivezić nepretenciozna je ikona domaće likovne i rock-scene, poznata je po provokativnom i duhovitom izrazu koji kritizira, ali i koketira s kulturom kiča, trasha i medijskog spektakla. Njezine karikirane, prsate ljepotice bez lica istovremeno su feministički komentar i refleksija suvremenog društva, a možemo ih pronaći u prostorima poput zagrebačke Tvornice kulture i dvorišta Beertije. Prošloga mjeseca u Dubravi je predstavila predstavila pop-up izložbu "Nikolina Ivezić i pop-kultura buvljaka", koja je bila i povod za ovaj razgovor.
Često znate reći kako ne volite kada se vaši radovi svrstavaju u pop-art. Kako biste ih vi opisali?
Mislim da nitko ne voli da ga se ukalupljuje u stil koji je nastao prije više od sedamdesetak godina, a posebno jer se niti geografski niti vremenski ne uklapam. Ne znam bih li se mogla uklopiti u neki konkretni stil, moji se radovi, doduše, u nekim dijelovima, tj. elementima kao što je stripovska estetika te kritika komercijalizacije društva djelomično povezuju s američkim pop-artom. Prije godinu i pol baš sam zato izložila ciklus slika u stilu Lichtensteina, koje ljudi obično, uz Andyja Warhola, poistovjećuju s pop artom. Radovi su bili zamišljeni kao ironiziranje vlastitih djela, ali s dozom duhovitih feminističkih citata, s tematikom muško-ženskih konverzacija. Povezanost s pop-artom zapravo vidim u komentiranju banalnosti masovne kulture i društva kojima se u radovima uglavnom bavim.
Kada su od mene očekivali prsate ljepotice, uvalila sam im mural Isusa raširenih ruku
Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.
Pretplatite se na sadržaj s potpisom.
Mladen Grdović: 'Moj odnos s bivšom suprugom Brankicom za mene je povijest, a budućnost je oprez'
U utorak, 9. prosinca u 20 sati na YouTube kanalu Večernjeg lista pogledajte novo izdanje naše emisije "Show na kvadrat", a gost je legendarni Mladen Grdović. U nastavku pročitajte samo djelić ekskluzivnog razgovora s ovim neponovljivim i karizmatičnim glazbenikom.
Smatrali su nas teroristima: Film o političkom progonu Hrvata u Australiji 70-ih kandidat je za Oscara
Tijekom pandemijskog lockdowna Marijani Rudan je prišla mlada glumica Kat Dominis i podijelila s njom ideju za kratki film inspiriran stvarnim iskustvima hrvatskih migranata u Australiji 70-ih godina. Iz tog početnog koncepta razvila se snažna autorska suradnja: dvije žene, dvije perspektive, jedna priča koja je dugo čekala da bude ispričana. Rezultat je “Unspoken” (“Neizrečeno”) – umjetnički dojmljiv, emotivno pulsirajući film koji spaja dokumentarističku istinu i obiteljsku dramu. Nastao iz skromnog budžeta, ali neizmjerne strasti, film je ubrzo osvojio svijet.
Zbog slomljene ruke i helikoptera, trošak liječenja više od 7000 eura
U slučaju težih ozljeda, kako bi se stradalom pružila brza i odgovarajuća pomoć, često su zbog nepristupačnog terena nužne helikopterske ekipe
Lažni antifašisti crvenu zvijezdu vade samo kad je zgodna za selfije skrivajući se iza nje dok pljuju žutu
Privremeni revolucionari, sezonski humanisti i profesionalni ogorčenici, svi u jednoj koloni, povijest, pa i onu noviju, preuređuju u kulisu za osobni bijes.
Posjetili smo Kirgistan, srednjoazijsku zemlju koja je prva otišla iz SSSR-a, ali se još nije riješila ruskog utjecaja
Više od polovice stanovništva Kirgistana mlađe je od 25 godina i ta je stopa nataliteta najveće bogatstvo države