Festival Svjetskog kazališta

Impresivna predstava o Ganešu koji traži da mu nacisti vrate svastiku

Foto: Jeff Busby
Ganeš protiv Trećeg Reicha
Foto: Antonio Pinna
Ti si moja sudbina (otmica lukrecije)
Foto: Hans Jorg Michel
Gorke suze Petre von Kant
23.09.2014.
u 14:23
Do kraja festivala, uz Ganeša protiv Trećeg Reicha, igraju i Ti si moja sudbina (otmica Lukrecije) te Gorke suze Petre von Kant
Pogledaj originalni članak

Ganeš protiv Trećeg Reicha australskog Back to Back teatra iduća tri dana (24., 25. i 26. rujna) igra na Sceni Travno u sklopu Festivala svjetskog kazališta. Riječ je o impresivnoj predstavi o bogu Ganešu s prepoznatljivom slonovskom glavom koji 1940. putuje nacističkom Njemačkom tražeći da mu se vrati svastika, amblem Hitlerova fašizma koju je ovaj preuzeo iz hiduističke tradicije. Ondje upoznaje galeriju likova — Hitlera, dr. Mengelea, posjećuje koncentracijski logor... 

Predstavom se kroz osobnu priču izvođača propitkuje etičnost kulturnog prisvajanja jednoga benignoga drevnog simbola. Scenski dopadljivo djelo isprepleće sudbinu lika i glumca koji mora pronaći način u pronalaženju rješavanja prepreka u vlastitu životu braneći svoju predstavu i njezine sudionike protiv svijeta koji ga okružuje. Predstava preispituje tko ima pravo pričati priču i tko ima pravo biti 
povrijeđen te istražuje i umjetničku mogućnost stvaranja i razaranja svijeta, ljudske mogućnosti i nadu.

Do kraja Festivala svjetskog kazališta igrat će još dvije predstave - Ti si moja sudbina (Otmica Lukrecije) - ciklus uskrsnuća  te Gorke suze Petre von Kant.

Prva predstava autorice Angelice Liddell gra u zagrebačkom HNK-u 26. i 27. rujna, a nadahnuta je mitom o o Rimljanki Lukreciji,  supruzi etruščanskoga generala Kolatina, koja biva silovana od tirana Tarkvinija. Iako joj suprug oprašta, ona počini samoubojstvo, a njezina smrt je početak velikog ustanka protiv tirana i početak ere rimske monarhije.

Predstava Gorke suze Petre von Kant igra u ZKM-u 27. i 28. rujna nastala je prema filmu (i kazališnom komadu) Reinera Werner Fassbindera u režiji Martina Kušeja. Jedna od njemačkih kritika predstave govori da je "pomoću Petre von Kant Martinu Kušeju uspjelo dati jasan uvid u kapitalizam suvremenih osjećaja. Tvrd, prodoran i hladan, a istodobno i neobično intiman komad".

>> Otkrivamo fenomen veze kazališta i performansa

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.