Kazalište Komedija

Gotovčev “Đerdan” izdržao je test vremena i razveselio publiku

Foto: 'Anto Magzan/PIXSELL'
Gotovčev “Đerdan” izdržao je test vremena i razveselio publiku
28.11.2010.
u 18:15
Praizvedbu glazbenog igrokaza “Đerdan” Jakova Gotovca prije točno 55 godina režirao je Tito Strozzi, a taj komad živi i danas
Pogledaj originalni članak

Praizvedbu glazbenog igrokaza “Đerdan” Jakova Gotovca prije točno 55 godina režirao je Tito Strozzi. A Gotovčev Mali Ero dočekao je u Komediji šestu premijeru, izdržao test vremena, a uskoro će ga populističko kaptolsko kazalište izvesti i dvjestoti put.

Prvorazredni vokali

Tko će danas htjeti pogledati djelo koje ima naivnu fabulu, ali i obilje dobre glazbe? Pa svi oni koje opušta hrvatska raskošna tradicija i koji vole uživati u prvorazrednim vokalima kojima Komedija obiluje. Odnosi se to na već potvrđenog Đanija Stipaničeva u tenorskoj ulozi Ive koji treba izbjegavati forsiranje visokih tonova, ali i na studenticu pjevanja Anu Zebić koja mnogo obećava.

Valja posebno pohvaliti i glumu i zapjev Dražena Bratulića, živopisnog Ervina Baučića, ali i cijeli ansambl kojim je dirigirao Krešimir Batinić. Redatelj Richard Simonelli s pravom je izbjegavao eksperimente i zadržao scenografiju pokojnog slikara Josipa Generalića. A za kostime koji u folklornoj priči imaju važnu i ne samo likovnu ulogu pobrinula se još jedna cijenjena veteranka, Ljubica Wagner.

 

Zdravo muško ojkanje

Spektakularnosti izvedbe na u osnovi skučenoj Komedijinoj sceni doprinijeli su i članovi folklornog ansambla I. G. Kovačić čije je djevojačko i završno kolo koreografirala Jasenka Blažeković, a koreografiju neizbježnog ciganskog plesa potpisuje Dinko Bogdanić. Kako se ovih dana sve u šesnaest, i to vrlo uspješno ojkalo i u dalekoj Keniji, na porciju muškog zdravog pjevanja u Gotovčevoj majstorskoj stilizaciji valja ovih predblagdanskih dana otići i do stare dobre Komedije.

 

"Đerdan" na teme Dinka Šimunovića

Gotovčev je Đerdan praizveden točno 20 godina nakon poznatog Ere s onoga svijeta. I dok je kod “velikog” Ere Gotovac upotrijebio libreto Milana Begovića, kod “malog” se koristio motivima Dinka Šimunovića, pri čemu mu je pomogao C. Jakelić. I premda radnja opisuje događaje s polovice 19. st., sličnost s današnjicom Đerdanu se ne može poreći. I danas tinja sukob između idealizirane tradicije i nakaradne suvremenosti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.