Prmijera u Gavelli

Dojam nedovršenosti i loš ritam predstave “Kao na nebu”

Foto: Arhiva Gavella
Glavnu ulogu tumači Rene Medvešek, a Lena je Martina Čvek
Foto: Arhiva Gavella
Nasuprot Grabariću stoji Darko Milas u ulozi Stiga, kojem je glavna potpora Slavica Knežević
Foto: Arhiva Gavella
U ovoj predstavi pjeva gotovo cijela Gavella
29.03.2016.
u 10:12
Glumci, naravno, nisu savršeni pjevači, a onima koje gledamo na sceni pomažu i glasovi “u offu” ostatka ansambla Gavelle, kojime se pridružio čak i sam ravnatelj Boris Svrtan, ali osnovni je dojam da redatelj ni sam nije donio odluku što da radi s tim amaterima: ostavi ih takve ili ih natjera na neke više dosege
Pogledaj originalni članak

Film “Kao na nebu” Kaya Pollaka bio je švedski kandidat za Oscar. Nagradu nije dobio, ali je osvojio svijet pričom o slavnom dirigentu koji se, nakon sloma živaca, vraća u svoje rodno mjesto i tamo igrom slučaja postaje voditelj malenog, amaterskog crkvenog zbora.

Svećenik i tjelesne žudnje

Kada se Rene Medvešek, kao redatelj, prihvatio tog predloška u Dramskom kazalištu Gavella, lako je bilo očekivati predstavu na tragu njegovih dosadašnjih radova u kojima se također bavio utjecajem glazbe na čovjeka (poput “Kontrabasa”, primjerice), a činjenica da je premijera zakazana na Veliki petak zavela nas je na pomisao da će naglasak biti na “Bogom danom” glasu i ideji da njegovo oslobođenje dovodi do oslobođenja čovjeka. Nažalost, ništa od toga ne odgovara onome što smo u Gavelli vidjeli. Na neki čudan način redatelj Medvešek na scenu kao da je “pustio” nedovršenu predstavu, bez pravog ritma, u kojoj kao da svaka uloga ide nekim svojim putem, a glazba ih nikako ne uspijeva ujediniti, štoviše, zbrka glasova i nepotrebnog toptanja ritma doseže i kakofoniju kada se glumcima u drugom činu predstave na sceni pridruže pravi pjevači (zborovi: Lucia, Cappella Odak i Komorni zbor Muzičke akademije). Glumci, naravno, nisu savršeni pjevači, a onima koje gledamo na sceni pomažu i glasovi “u offu” ostatka ansambla Gavelle, kojime se pridružio čak i sam ravnatelj Boris Svrtan, ali osnovni je dojam da redatelj ni sam nije donio odluku što da radi s tim amaterima: ostavi ih takve ili ih natjera na neke više dosege.

Takva dvojba kao da postoji i u načinu na koji vodi priču. S jedne strane stoji lik dirigenta, njegovi odnosi s članovima zbora (čak i onaj ljubavnički) tek su grubo naznačeni, dok je lik svećenika koji mu je suprotstavljen sveden na njegove tjelesne žudnje. Lik dirigenta Daniela, kao zbunjenog povratnika i poljuljanog vjernika (kod njega je riječ o vjeri u glazbu) igra Ozren Grabarić, ponajviše u svojoj “Maestro” maniri.

Kratak bljesak za likove

Stoga i Darko Milas kao svećenik najveću potporu nije dobio od Grabarića, već od Slavice Knežević, koja tumači ulogu njegove supruge, svojevrsne žrtve svih sukoba koji nastaje zbog zbora. Hrvoje Klobučar kao obiteljski nasilnik i Dijana Vidušin kao njegova pretučena žena kojoj upravo pjevanje daje snagu da potraži spas, ostaju na margini, kao i ostali likovi čije priče vidimo tek u kratkom bljesku.

britanski mediji pišu

Raspada li se kraljevska obitelj? Problemi u odnosima se nižu, a teške dijagnoze omiljenih članova brinu fanove

Dvoje ljudi vodi tešku borbu, a u javnosti su uvijek nasmijani i dobro raspoloženi. Mašu svojim obožavateljima jednako kao što su im mahali kada su pucali od zdravlja i na stolu su im bila samo najfinija jela u najskupljim porculanskim tanjurima. Takvom životu sada se mogu samo nadati, a nadaju se i njihovi fanovi koji budno prate svaki njihov korak i zamišljaju kako bi im život bio bolji da su se rodili pod malo sretnijom zvijezdom. No barem je na ovom primjeru vidljivo da je ta sretnija zvijezda samo privid, a može nam biti i lekcija da uživamo u onom što imamo, ponajviše ako smo zdravi.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

HA
hana11
08:06 31.03.2016.

a meni rekli da je predstava baš dobra