PROMO

de facto i LADO zajedno u projektu koji spaja hrvatsku tradiciju i suvremni ples

Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO
19.11.2019.
u 10:59
Premijera predstave „Kolo“ s Jelenom Miholjević, Liviom Badurinom, Nikšom Butijerom, suvremenim plesačima i umjetnicama Ansambla LADO u Zagrebačkom plesnom centru, 21. i 24.11.2019. u 20 sati
Pogledaj originalni članak

de facto i LADO - Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske
KOLO

Autori: Petra Hrašćanec i Saša Božić
Koreografija: Petra Hrašćanec
Dramaturgija: Saša Božić
Izvode: Livio Badurina, Nikša Butijer, Ema Crnić, Jelena Miholjević, Una Štalcar Furač, Šimun Stankov, i umjetnice Ansambla LADO: Klara Kašnar i Ana Drobina
Premijerne izvedbe: 21 i 24.11.2019. u Zagrebačkom plesnom centru u 20 h

KOLO je novi koreografski rad Petre Hrašćanec i Saše Božića, inspiriran hrvatskim tradicionalnim plesovima i običajima, koje počiva na pitanju jesu li i kako drevni narodni običaji  uopće preživjeli kao popularni fenomeni suvremenosti.

Posebnost Kola je i sudjelovanje vrlo različitih izvođača: glumaca, plesača i folklornih umjetnika. Predstava istražuje nemogući i apsurdni napor da svi ti različiti umjetnički izrazi, utjelovljeni u drugim i drugačijim tijelima  stvore zajedništvo koje reprezentira prvobitnu folklornu zajednicu.

KOLO je istraživanje kazališne i plesne prakse koja se fokusira na vrijeme:  predstava je zamišljena kao transkript prethodno postojećeg,  primitivnog oblika misli koji se prema vremenu odnosi ne-linearno: dakle, početna premisa za izvođače  je da nema drugog vremena od sadašnjosti, vrijeme koje nije ni prošlost, a ni budućnost.

Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO

Kako se ljudska zajednica razvijala tijekom povijesti, tako su se s koljena na koljeno prenosili običaji vezani uz svakodnevni život, godišnja događanja, ali i osnovne djelatnosti koje su autohtonom stanovništvu omogućile opstanak, preživljavanje i postupni napredak. Tradicijski običaji prenošeni iz generacije u generaciju postupno postaju uzorak ponašanja, življenja i djelovanja, ali i sastavni dio kulturnoga identiteta pojedine lokalne ili šire zajednice. Kultura shvaćena kao sveukupnost materijalnih i nematerijalnih dobara nekoga naroda, koja svjedoči o njegovoj povijesti i tradiciji, u novije doba postaje bitna odrednica kulturalnih i umjetničkih istraživanja. U današnje vrijeme kad su procesi urbanizacije i industrijalizacije ubrzali životne ritmove i bitno utjecali na nestajanje starijih slojeva tradicionalne kulture, gotovo više nije moguće pronaći trag tradicionalnih slojeva kulture. U repeticiji,te geografskoj i kulturnoj dekontekstualizaciji, tradicijski plesni materijal pronalazi najjasnije otkriće, upravo bivajući izmješten iz svoje matrice.  Konceptualno se oslanjajući na narodne plesove, bajalice i pjesme, KOLO raspravlja internalizaciju tradicionalnih odnosa među ljudima u 21. stoljeću, načine na koje na izvrtanje tradicije utječe multimedijalna objektifikacija ljudi sa svojim ideološki poticanom fiksacijom na održavanje patrijarhalnih društvenih standarda.

Radovi Petre Hrašćanec i Saše Božića predstavljeni su na renomiranim europskim plesnim festivalima i kazališnim kućama, poput: Rencontres Choreographiques Internationales de Seine-Saint-Denis, Pariz, UOVO festival u Milanu, Plesnom centru La Jette u Bruxellesu, Les Subsistances u Lyonu, Theatre de la Bastille u Parizu, između ostalih.

Foto: Ivan Buvinić i Ivica Ivčević
de facto i LADO

de facto je umjetnička organizacija koju su 2008. osnovali zagrebački plesni i kazališni umjetnici: Saša Božić i Zdravka Ivandija-Kirigin. Osim djelovanja kao platforma za razvoj radova Saše Božića, de facto potiče suradnju i koprodukciju radova međunarodnih umjetnika koji dijele slične interese na području izvedbenih mjetnosti, djelujući na tankoj granici između kazališta, plesa i performansa, preispitujući poroznost njihovih okvira i konstituciju izvođača unutar konstituciju izvođača unutar disparatnih modusa izvođačkih režima.

Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske LADO je nacionalni profesionalni folklorni ansambl osnovan 1949. godine sa zadaćom i ciljem istraživanja, prikupljanja, umjetničke obrade i scenskoga prikazivanja najljepših primjera bogate hrvatske glazbene i plesne tradicije.

LADO kroz svoj rad okuplja najpoznatije hrvatske etnokoreologe i koreografe, etnomuzikologe, glazbene aranžere i folkloriste, ali i skladatelje i dirigente nadahnute pučkim glazbenim stvaralaštvom. Sve je to rezultiralo impozantnim koreografskim i glazbenim repertoarom s više od stotinu koreografija i stotinama vokalnih, instrumentalnih i vokalno-instrumentalnih brojeva, u kojima se iznad svega poštuje izvorna, autentična narodna umjetnost.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr