NE DAJTE SE NAGOVORITI

Kako i u krizno vrijeme biti dobar pregovarač u salonu automobila

Foto
28.04.2009.
u 13:56
Pogledaj originalni članak

Pad prodaje od 40-ak posto prema prvom tromjesečju prošle godine osim što je donio rekordna sniženja zasigurno je i “smekšao” prodavače automobila, pa je sada možda najbolje vrijeme za kupnju automobila. Ali, iako je sada svaki kupac zlata vrijedan, nemojte smetnuti s uma da čim zakoračite u prodajni salon postajete meta vještih prodavača. Kako ne biste postali njihova laka lovina, donosimo nekoliko savjeta.

Prodavač će - kada vidi da ste zagrizli za neki model automobila - učiniti sve kako ne biste otišli iz njegova salona i usporedili cijene istog automobila kod drugog dilera. Ne odlučujte srcem nego razumom i ne potpisujte ništa pod pritiskom, za odluku o kupnji ima vremena. Nećete ništa izgubiti odete li do drugog salona, gdje je možda cijena istog vozila povoljnija.

Dobro je znati da prodavačima visina plaće često ovisi o prodaji koju su ostvarili, a pod najvećim pritiskom su krajem mjeseca. Odgodite li konačnu odluku o kupnji za posljednje dane nekog mjeseca, a prodavaču je prodaja tog mjeseca bila slaba, mogao bi vam ponuditi izdašniji popust.

Svaki će vas umješni prodavač pokušati nagovoriti na dodatnu opremu. Nemojte se dati nagovoriti. Ako vam metalik boja ili aluminijski naplatci uistinu ne trebaju, zatražite standardni model ili baš onakav kakav je vama potreban. Ako prodavač inzistira na “samo nekoliko tisuća kuna skupljem ali mnogo opremljenijem modelu”, otiđite negdje drugdje.

Nemojte odmah odlučivati o načinu financiranja nego to učinite u miru, kod kuće. Prodavač će vas u salonu uputiti na banku ili financijsku kuću s kojom oni imaju dogovor i dobivaju dio profita. Kod nekih ćete dobiti dodatni popust ako auto kupite preko određene banke ili leasing kuće, ali ne žurite, nego izračunajte koji je vama najpovoljniji oblik financiranja.

I ono što je možda najbitnije, imajte na umu da je vrijeme na vašoj strani. Ne zamarajte se ako vam prodavač kaže kako takvih automobila ima još samo nekoliko, jer kupujete skup proizvod i odluku o kupnji ne donosite olako, bez najmanje tri cijene za usporedbu.

Pogledajte na vecernji.hr