TURIZAM Lani u Hrvatskoj 67 posto više japanskih gostiju

Japanci luduju za ‘agencijom’ Cro Cop

02.02.2009.
u 18:53
Pogledaj originalni članak

Dok se u Japanu nedavno slavila prva godišnjica hrvatskog turističkog predstavništva, mnogi su domaćini u Hrvatskoj također imali razloga nazdraviti. Iz te je zemlje, naime, lani stiglo čak 67 posto više gostiju nego u 2006., čime su se uspješne godine nastavile nizati. A prije samo deset godina Hrvatsku je posjetilo tek nešto više od šest tisuća japanskih turista.

Otkazali tri grupe
Za jedanaest mjeseci lani broj je dosegnuo 140.000. Iako, nije sve ružičasto kako statistika zna prikazati.

– Morali smo otkazati tri grupe planirane za siječanj. Cijene su japanskim gostima bile previsoke za zimski period, a ponuda nikakva. Lani smo u to isto vrijeme imali japanske goste u Dubrovniku. Vodili smo ih na Korčulu, u Crnu Goru, Mostar... Ali bili su razočarani praznim gradom, zatvorenim trgovinama i izostankom bilo kakvih zanimljivih sadržaja – kaže Nives Matti, vlasnica agencije Hana Travel Services, koja se bavi japanskim tržištem.

Valja znati da gosti iz Japana nisu među onima koji traže zabave do sitnih sati. Zadovoljit će se sadržajnim izletima, motivima koji se daju zabilježiti kamerom, pristojnom šoping ponudom te večerom nedaleko od hotela, jer liježu do 21 sat.

– Vrlo su ugodni, uljudni gosti, koji se ne žale bez razloga – kaže Davor Kapetanović, direktor zagrebačkog hotela Astoria. – Tiskali smo im na japanskom upute za telefon i internet. Doručak im pojačamo ribom te ponudimo japansku juhu, jer je oni jedu ujutro. Ne traže ništa što dobri domaćini ne mogu ispuniti.

Troše ušteđeno
Hrvatska čak knjiži rast usprkos tome što Japanci, koji imaju samo deset dana godišnjeg, posljednjih godine manje putuju. – Popularnosti naše zemlje jako pridonosi sport, posebice Mirko Filipović, koji je ovdje najpoznatiji Hrvat – kaže direktor predstavništva HTZ-a u Japanu Eduard Tripković.

Otkako imamo predstavništvo, do Japanaca stiže puno više informacija o našoj zemlji i uvjereni smo da će njihov broj dalje rasti. Gospodarskih su teškoća imali i oni, ali jen se oporavlja, a i putuju uglavnom oni koji su radili cijeli život i na redu je trošiti ušteđevinu.


Po čemu su Japanci posebni

- japanski turisti zahtijevaju da svi iz grupe imaju jednaku sobu, ona koja se razlikuje u pravilu se prepušta vozaču ili vodiču

- u hotelskoj sobi preferiraju kadu, a žele da sve sobe imaju isti pogled

- čak i kad je riječ o bračnom paru, hotelskim domaćinima ispostave zahtjev za - odvojenim krevetima

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr