GLAZBA

Igra MTV cijela Jugoslavija, sve se oko novca ispravlja i savija

Foto: import
Igra MTV cijela Jugoslavija, sve se oko novca ispravlja i savija
30.12.2004.
u 17:06
Pogledaj originalni članak

Ono što nije uspjela politika, uspjela je glazba. Pod pokroviteljstvom svjetske glazbene kuće MTV, u kolovozu će početi emitiranje regionalnog programa, nazvana MTV Adria, koji je namijenjen publici na području bivše Jugoslavije, pa će tako prvi put nakon raspada SFRJ opet biti formirano jugoslavensko glazbeno tržište.

Na prvi pogled to i nije toliko dobra vijest, jer bilo kakva pomisao na uskrsnuće zajedničke tvorevine automatski budi negativne asocijacije. No u ovom slučaju treba odahnuti i zaboraviti na oživljavanje bratstva i jedinstva, jer je pokretanje MTV Adrije motivirano isključivo financijskim razlozima. Jednostavno, svaka bivša republika sama je premala za ozbiljniji posao, pa se tako i događa da "rock-zvijezde", poput npr. Bare, unatoč povećem broju obožavatelja, žive u siromaštvu. No, kad se broj potencijalnih potrošača poveća, u slučaju Hrvatske, s pet na tridesetak milijuna ljudi, očito je da i posao postaje ozbiljniji, a gdje je mogućnost zarade, tu je i MTV.

Sjedište u Ljubljani
Ako je u samim počecima MTV-a još i bilo nekog glazbenog entuzijazma, on je već odavno nestao iz te multinacionalne kompanije. Glazba koju "originalni" MTV promiče u svojem udarnom terminu izrazito je komercijalizirana i jednolična, pa ne treba sumnjati da će sličan koncept, samo u lokalnoj formi, imati i MTV Adria. No, isto tako ne treba zaboraviti da MTV ima cijeli niz specijaliziranih emisija, koje pomažu alternativnim glazbenicima da dobiju svoj dio etera, što u situaciji kad su domaći spotovi osuđeni na jednu geto-emisiju na javnoj televiziji znači puno.

U svojim najavama čelnici MTV Adrije bili su prilično zatvoreni. Osim obećanja da će program biti orijentiran na urbanu glazbu (Gibonni, Edo Maajka, Hladno pivo...), informacije da će centrala biti u Ljubljani i podatka da će omjer glazbe biti 80 prema 20 za strane izvođače, gotovo ništa se više nije moglo doznati na nedavnom predstavljanju u Zagrebu. Ni imena voditelja ni popis emisija koje ćemo gledati, što znači da zasad imamo samo veliku šarenu kutiju čiji nam je sadržaj nepoznat.

No, ne treba biti previše pametan da bi se zaključilo kako će MTV Adria ipak biti veliki plus za domaće glazbenike. Trenutačno ni Srbija ni Bosna i Hercegovina nisu u financijskom blagostanju da bi se mogla očekivati golema zarada na njihovu teritoriju, no za nekoliko godina situacija će biti bolja, a tada će izvođači koji steknu dobar status pobrati vrhnje.

Brana za narodnjake
Ujedno će MTV biti brana protiv nadolazećih narodnjaka. Kao što je u SAD-u MTV uspio od R&B-a i hip-hopa stvoriti najprodavanije glazbene žanrove te tako istisnuti country s prvog mjesta po prodaji albuma, i na našim će prostorima pojavljivanje neke jake glazbene televizije poput MTV-a pomoći u stvaranju jačeg pop-rock tržišta. Suludo bi bilo misliti da će zahvaljujući MTV-u sada narodnjaci nepovratno nestati iz našeg društva, ali njihov prodor ipak će biti otežan.

Ipak, treba se pripremiti i za suprotnu situaciju, a to je dovođenje stranih bendova. Trenutačno u Sloveniji Siddarta ruši sve rekorde, no u Hrvatskoj su na razini demo benda, što će se podosta promijeniti kad se njihovi spotovi počnu učestalo emitirati na MTV-u.

Slična "opasnost" prijeti i od srpskih i bosanskih grupa, koje bi našim izvođačima mogle oteti dobar dio kolača na domaćem tržištu. No, kao i u većini situacija, i ovdje vrijedi "ono što te ne ubije, ojačat će te", pa će tako i u slučaju MTV-a kvalitetni bendovi preživjeti, ali i povećati broj obožavatelja.

Pogledajte na vecernji.hr