Na teren su istračele dvije nacionalne rukometne reprezentacije, ruska
i hrvatska. Dok su Rusi, osim brojeva, na dresovima imali samo državni
grb, Hrvati su bili okićeni kao bor u predsoblju Polančecova kabineta.
Na prsima im je, krupnim slovima, pisalo “AGROKOR”, na leđima su, uz
vlastito prezime, nosili dva kratka, ali povelika natpisa: “HEP” i
“TELE 2”, a na lijevom i desnom rukavu isticao im se troslov “INA”.
Ukrase su nosili i na gaćicama, ali, s obzirom na propagandnu
delikatnost stražnjice i prednjice, samo na porubu nogavica, gdje je
sprijeda pisalo “TOYOTA”, a straga “BAVARIA”.
Da sport ne može bez bez novca prikupljenog reklamiranjem, to je
činjenica o kojoj se već odavno ne raspravlja. Svaka pobuna protiv
komercijalizacije sporta - koji je još ne tako davno bio isključivo
amatersko nadmetanje - zauvijek je ugušena. Ali to ne znači da se šutke
može prelaziti preko sve raširenijeg i sve nakaznijeg shvaćanja smisla
sporta kao kulturne djelatnosti.
Je li, naime, smisao rukometne igre u propagiranju robe ili u
zadovoljstvu samih igrača i njihovih gledatelja/navijača? Igraju li
rukometaši zato da bi nosili reklamne natpise ili, pak, silom prilika,
nose reklamne natpise da bi mogli igrati? Ukratko, što je cilj sportske
utakmice: igra (nadmetanje) ili propagiranje?
Koliko je onečišćenje izvornih sportskih načela daleko otišlo, najbolje
se vidi kad gledamo što se događa s našim reprezentativnim sportskim
vrstama, ne samo s rukometnom, nego manje-više sa svima. To što su naši
reprezentativci sve više nalik na pokretne reklamne panoe, to je tek
nuspojava! A bitno je da su sve manje nalik na hrvatske sportaše i
reprezentativce i da je njihova veza sa zemljom koju zastupaju sve
manje vidljiva.
Dugo sam vjerovao da odbijanje dizajnera da sve naše reprezentativce
obuku u kockaste dresove ima estetske razloge. Sad vidim da se
redukcija crveno-bijelih polja provodi s ciljem da se, prvo, oslobodi
prostor za propagandne poruke i, drugo, da se sportašima lakše nametne
zamjenski identitet.
Prije važnih reprezentativnih utakmica naši savezni kapetani (Červar,
Bilić i dr.), obično u društvu s nekoliko najpopularnijih igrača,
organiziraju konferencije za novinare. I na njima, naravno, govore o
hrvatskoj reprezentaciji. Reklamni majstori dosjetili su se i u svojim
spotovima doslovce kopirali te press-konferencije. Ali ne s glumcima,
nego s pravim Červarom i pravim Bilićem, i s pravim reprezentativcima.
Razlika je samo o tome što protagonisti sa zanosom veličaju kompaniju
koja je spot platila! Na mjesto Hrvatske stavljen je Naručitelj, na
mjesto Zemlje ustoličena je Tvrtka.
Za koga, dakle, osim za sebe i za publiku, igraju naši reprezentativci?
Čija je, uopće, hrvatska vrsta? I tko je i u čije ime ima pravo
prodavati? Reprezentacija nije privatni klub (koji također ne bi smio
biti Divlji Zapad), nego je nacionalna vrsta. I kao što je neprilično
(i zabranjeno) na hrvatski državni barjak zalijepiti propagandnu
poruku, a u tekst hrvatske himne ubaciti reklamni slogan, tako je i na
hrvatski dres neprimjereno zalijepiti bilo što osim imena države ili
grba. Pogledajmo Ruse!
Čija je hrvatska reprezentacija?
Rekao je jedan političar: 'Kad dođeš kod nje prije intervjua - divna, krasna - a kad sjedneš u studio, oči ti izvadi'
Aktualna dobitnica Večernjakove ruže za TV osobu godine istakla se i vodeći predizborna sučeljavanja na Novoj TV i ispričala nam je kako se pripremala za predizborna sučeljavanja te je dala i savjet svim mladim novinarima i otkrila nam je kako je vide kolege, a kako političari
Dolazi li kraj represiji na cestama? I u ovim gradovima bit će otkrivene lokacije kamera za kontrolu brzine
Od 40 kućišta za kamere na zagrebačkom području 19 ih je novih, a iako moderne kamere mogu ''vidjeti'' i nevezani pojas, uporabu mobitela i nepropisno pretjecanje, vozači su najčešće prebrzi. U tom je nedjelu lani u Zagrebu snimljen 11.271 vozač
Brat Dine Jelusića u Potjeri nadigrao lovca Kotigu: 'Želim zahvaliti Deanu što mi je digao inat da dam sve od sebe'
Bruno je u brzopoteznim pitanjima prikupio 4500 eura, odnosno imao devet točnih odgovora te se na ploči odlučio za višu ponudu od 18.000 eura. Bruno je na ploči imao samo jedan netočan odgovor, što je bilo dovoljno da dođe do završne potjere.
Zdravo se hranite i vježbate, no i dalje se ne osjećate dobro? Čim prije provjerite takozvanog 'tihog ubojicu' zdravlja
Briga o krvnom tlaku važna je za postizanje dugovječnog života!
Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći
Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?