KRIZA Najveći svjetski organizatori putovanja režu planove za 2009.

Britanci će zaobilaziti RH zbog poskupljenja

Foto: Foto: Pero Lovrović
Britanci će zaobilaziti RH zbog poskupljenja
27.10.2008.
u 19:57
Pogledaj originalni članak

Ponajveći svjetski touroperator, njemački TUI, za iduću godinu zakupio je deset posto manje kreveta na Mediteranu. Nije jedini koji s velikim rezervama priprema turističku 2009., a Hrvatska, dakako, nije izuzeta iz tog velikog rezanja planova. Recimo, veliki britanski touroperator Thomas Cook u Hrvatskoj za iduću će godinu zadržati Split, ali više neće dovoditi goste u Istru.

Ponavljanje brojki
– Kriza se osjetila već ove godine. Ponovit ćemo lanjske brojke, ali velike, tradicionalne destinacije britanskih gostiju, poput Francuske ili Španjolske, imale su otprilike sto tisuća Britanaca manje. Istodobno, znatno jeftinija Turska ugostila ih je čak 30 posto više, što je 200.000 novih turista s Otoka. Osim Turske, porast broja gostiju iz Britanije postigli su Egipat i najjeftinije europsko odredište – Bugarska. Cijena je Britancima postala vrlo važna. A kod nas je ona za 2009. viša i to 20 posto – upozorava direktorica ureda Hrvatske turističke zajednice u Londonu Meri Matešić.

– Nitko ne zaziva jeftinoću, ali moramo biti svjesni situacije – kaže M. Matešić. Na to poziva i Selimir Ognjenović, direktor njemačkog touroperatora ID Riva toursa, specijaliziranog za putovanja u Hrvatsku. Disciplinirane Nijemce na štednju tjera već i najava krize, a ona je sada realnost. Mnoge turističke destinacije zbog toga objavljuju da neće dizati cijene. U Hrvatskoj su, pak, najavljena prosječna poskupljenja od sedam i deset posto.

– Touroperatori su zbog toga vrlo oprezni u svojim planovima. Puno će ovisiti i o tome kako se koja zemlja domaćin postavi. U Hrvatskoj se, recimo, već nekoliko godina zanemaruju touroperatori otkako su ukinute subvencije prijevoza izvan sezone i nulta stopa PDV-a na organizirane goste.

Kanal je važan
Teoretski je moguće ostvariti oglašivanje uz pomoć HTZ-a, ali ni mi koji smo specijalisti za Hrvatsku već godinama ne uspijevamo ispuniti komplicirane uvjete. Touroperatorski je kanal važan, na taj nam način samo iz Njemačke stiže 600.000 gostiju – kaže Ognjenović. Kolika je neizvjesnost u vezi s idućom sezonom, govore i prognoze koje se kreću u rasponu od ponavljanja dobrih ovogodišnjih rezultata sve do dvoznamenkastog podbačaja.


Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr