Turizam

Sve se više osjećaju benefiti ulaganja u podizanje kvalitete

Turizam
Turizam
Turizam
31.08.2018.
u 10:30
Lanjski dvoznamenkasti rast u ovoj godini usporava zahvaljujući oporavku konkurenata, no kompanije su i dalje u plusu
Pogledaj originalni članak

Prošla godina i prva polovica 2018. za vodeće turističke kompanije predstavljaju nastavak konsolidacije i kapitalnih investicija u još vrlo optimističnom okruženju, od rastuće popularnosti Hrvatske kao destinacije do dobrih uvjeta financiranja, pa i lijepog vremena koje je za ljetnu, sezonsku destinaciju jako važan faktor uspjeha. Lanjski dvoznamenkasti rast u ovoj godini doduše usporava zahvaljujući oporavku konkurenata, no kompanije su i dalje u plusu i sve jače osjećaju benefit ulaganja koja su omogućila rast cijena i okretanje nekim novim, sve zahtjevnijim gostima.

Top listu deset najjačih po ukupnom prihodu i dalje predvode Valamar Riviera, Maistra i Plava laguna, Arena Hospitality Group, dubrovački Jadranski luksuzni hoteli, zagrebački HUP, potom Solaris i dva i dalje vodeća igrača na Kvarneru, LRH i Jadranka Hoteli.

Nakon dvoznamenkastog rasta prošle godine i realizacije velikog ulaganja u destinaciju Rabac, Valamar Riviera fokus seli u svoje nove investicije na Rabu (Imperial) i Makarskoj (Hoteli Makarska). Rast nastavljaju i u prvoj polovici ove godine, s ukupnim prihodima Valamara od 648 milijuna kuna, što je za 13% više od prihoda ostvarenih u istom prošlogodišnjem razdoblju. Dvoznamenkasti rast prihoda prvenstveno je rezultat porasta noćenja od 9% i prosječne cijene od 5%. Poboljšana je efikasnost te je operativna dobit (EBITDA) u prvih šest mjeseci rasla 17%, odnosno brže od prihoda. Rast poslovanja u pred sezoni nastavljen je četvrtu uzastopnu godinu te je po prvi puta realizirano više od 2 milijuna noćenja u prvih šest mjeseci godine, pohvalili su se nedavno iz kompanije koja je za ovu sezonu realizirala investicijski ciklus vrijedan više 700 milijuna kuna, a Nadzorni odbori Valamar Riviere i Imperiala dali su prethodnu suglasnost na investicijski ciklus 2019. godine u ukupnom iznosu od 752 milijuna kuna.

Turizam

- Valamar ostvaruje iznimne rezultate već četiri uzastopne godine u periodu prvih šest mjeseci, što je ujedno i važan pokazatelj produljenja sezone. Za to je prvenstveno zaslužan intenzivan investicijski ciklus u povećanje konkurentnosti i podizanje kvalitete objekata i usluga, pri čemu upravo repozicionirani objekti za goste više platežne moći bilježe odličnu potražnju - izjavio je Željko Kukurin, predsjednik uprave Valamar Riviere, koja je nedavno najavila svoju prvu akviziciju van Hrvatske, hotela Petersbühel 4* u Obertauernu u Austriji. To je tek prvi korak u internacionalizaciji poslovanja kao jednom od ključnih strateških ciljeva razvoja u idućem razdoblju, pojašnjavaju u kompaniji.

S više od milijardu kuna prihoda u prošloj godini i ostvarenih 150 milijuna kuna neto dobiti Maistra je optimistična i kad je u pitanju realizacija rasta u ovoj godini, koja bi trebala biti i godina realizacije njihove najveće investicije u Hotel Park. Nastavlja se i sa značajnim investicijama u kampove, a najvećim dijelom obuhvaćaju ulaganje u prateću infrastrukturu, te podizanje kvalitete zajedničkih sadržaja.

Grupa Maistra trenutno ima devet hotela s 1708 smještajnih jedinica, osam naselja s 1948 smještajnih jedinica i šest kampova s 8000 parcela. Ukupan kapacitet iznosi 11,7 tisuća smještajnih jedinica u kojima se može smjestiti preko 34.000 gostiju dnevno, što omogućuje ostvarenje volumena na razini oko 4% noćenja Hrvatske. U 2017. Maistra je ostvarila 3,4 milijuna noćenja, što predstavlja povećanje od 10% u odnosu na godinu prije.

- Kao rezultat kontinuiteta ulaganja u ponudu višeg cjenovnog segmenta, te kvalitetnom revenue menadžmentu ostvaren je rast prosječne cijene noćenja za 5%. Rast cijene temelji se i na povećanju efikasnosti upravljanja kanalima prodaje, te snažnijom prodajnom orijentacijom na izravne kanale. Ukupno je ostvareno 1078 milijuna kuna poslovnih prihoda, što čini rast od 13% u odnosu na prethodnu godinu - pojašnjavaju u kompaniji. Glavni pokretači rasta prihoda su novi objekti hotelskog segmenta (novi hotel Amarin), te novi produkti u naseljima i kampovima. Rastom prihoda, te fokusiranjem na kvalitetno upravljanje troškovima, rezultiralo je zadržavanjem visoke razine profitabilnosti poslovanja prije utjecaja rezultata jednokratnih učinaka. Ostvaren rezultat Društva u 2016. iznosi 150 milijuna kuna, te je za 15 posto bolji od prethodne godine. Ostvarena neto dobit Maistre iznosila je 12,7 milijuna kuna, odnosno 4% više u odnosu na prethodnu godinu.

Turizam

Ove godine Plava Laguna po prvi puta knjiži prihode zajedno s Istraturistom, kojeg su kupili prije četiri godine, a kompanija u prvih šest mjeseci 2018. godine  bilježi najveću investicijsku aktivnost u svojoj novijoj povijesti. Park Resort je najznačajniji kapitalni projekt Plave lagune koji je otvoren 14. srpnja ove godine. Sljedeća najznačajnija investicija realizirana je u autokamp Stella Maris u Umagu, koji je u potpunosti rekonstruiran te je s uređenim parcelama, mobilnim kućicama, te novim bazenom započeo s operativnim radom punog kapaciteta zadnjih dana izvještajnog razdoblja. U prvom dijelu godine, u destinaciji Umag je, uz obnovu autokampa Stella Maris, izvršeno ulaganje u novih 54 jedinica, tipologije “suites”, koje čine dio ponude hotela Sol Umag. Novoizgrađeni suitevi kategorizirani su s 4 zvjezdice i započeli s operativnim radom u prvim danima lipnja.

Nakon ostvarenih više od 1,1 milijardu kuna lanjskog prihoda (uz Istraturist), Plava Laguna je u prvih šest mjeseci ostvarila 836 tisuća noćenja u hotelima i apartmanima što je 2,7% iznad planiranog, odnosno 548 tisuća noćenja u kampovima, što je 26,3% iznad plana. Imali su 324,8 milijuna kuna poslovnih prihoda, što je na lanjskoj razini.

- S obzirom na izvedene kapitalne projekte čiji će se efekti intenzivirati u narednom, za turističku industriju, najznačajnijem tromjesečju Plava Laguna očekuje rast svih operativnih pokazatelja u odnosu na proteklu godinu - poručuju iz Plave Lagune.  

Za Arena Hospitality grupu 2017. je bila godina preobrazbe, puna korporativnih aktivnosti. U prvoj polovici godine kompanija je provela najveće prikupljanje kapitala putem Zagrebačke burze od 2007. godine, postavši društvo iz turističko-ugostiteljskog sektora koje posjeduje i upravlja hotelima izvan Hrvatske.

Zahvaljujući suradnji s nizozemskom PPHE Hotel Group, Arena Hospitality Group ujedno ima ekskluzivna prava za upravljanje hotelima i razvijanje hotelske ponude pod brendom Park Plaza® u 18 zemalja Srednje i Istočne Europe. Ukupni prihodi Grupe porasli su za 64,5%, na 717,2 milijuna kuna, jer uključuju i konsolidirane rezultate poslovanja njihovih hotela u Njemačkoj i Mađarskoj. Također, zabilježen je i značajan organski rast poslovanja u Hrvatskoj. Prema usporedivim podacima prethodne godine, ukupni prihodi porasli su za 8,5% na 669,6 milijuna kuna, a dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je za 61,3%, na 212,9 milijuna kuna.

Arena je i dalje jedina hrvatska turistička kompanija koja u vlasništvu ima hotele van Hrvatske, u Njemačkoj i Mađarskoj, a tijekom 2017. godine preobrazili su Arena Hospitality Group iz domaćeg društva isključivo sezonskog poslovanja u turističku grupaciju cjelogodišnjeg poslovanja.

- Iskoristili smo sinergiju hrvatskog i njemačkog poslovanja kako bismo uravnotežili razlike, što se pokazalo uspješnim. To je velika prednost, koja nam omogućuje da tijekom zimskih mjeseci, kada je većina objekata u Hrvatskoj zatvoreno, usmjerimo zaposlenike iz Hrvatske u Njemačku, što pridonosi privlačenju i zadržavanju talentiranih zaposlenika - ističu u Areni.

Ulaganja u ovoj godini omogućila su im da već u prvom polugodištu poslovanja ostvare pozitivnu EBITDA-u, a u ovoj godini svakako im je najznačajnije ulaganje u nekadašnji autokamp Arena Pomer koji je pretvoren u prvi family glamping resort.

DOLAZE RAFALEI, ALI...

MiG-ovi su trebali biti prizemljeni, ali plan se drastično promijenio: Više je razloga

Plan je bio da preostali MiG-ovi, a sada ih još uvijek leti pet do osam primjeraka, kako kada, završe dijelom u muzejima, naravno prethodno razoružani, a spominjala se tek mogućnost da neki od njih budu i konzervirani, zlu ne trebalo. Računalo se da im ionako ističu zadnji resursi, te nema smisla nastaviti trošiti i na njihovo letenje i održavanje, kad već dolaze noviji, puno mlađi i skuplji Rafalei.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.