Istraživanje

Prodaja aromatiziranih gaziranih voda i u recesiji raste 300 posto!

Foto: Arhiva Vl-a
Prodaja aromatiziranih gaziranih voda i u recesiji raste 300 posto!
19.04.2010.
u 10:58
Dok prodaja aromatiziranih gaziranih voda nezaustavljivo raste, negazirane aromatizirane vode bilježe godišnji pad prodaje od 12%.
Pogledaj originalni članak

Hrvatsko tržište aromatiziranih voda, iako je za piće posve dobra i ona iz slavine, cvate i u recesiji, piše portal Jatrgovac.com. Je li tome uzrok trend zdravijeg življenja, uspješan marketing ili nešto treće, teško je reći, no voda je, čini se, jedna od rijetkih kategorija i jedina u kategoriji pića kojoj raste prodaja.

Prema Nielsenovu panelu trgovine (koje ne uključuje cash&carry i diskontne trgovine te ugostiteljstvo) hrvatsko maloprodajno tržište voda u posljednjih godinu dana (veljača 2009. – siječanj 2010.) teško je 66 milijuna kuna, odnosno 8,8 milijuna litara, što je 0,4% manje nego u u istom razdoblju lani. Aromatiziranim gaziranim vodama, međutim, raste udio u segmentu - uz godišnji rast prodaje veći od 300% - dok negazirane aromatizirane vode bilježe godišnji pad prodaje od 12%.

Segment aromatiziranih voda obuhvaća gazirane i negazirane mineralne vode obogaćene nekim okusom poput limuna, limete ili jagode, kao i vode bez naznačenog okusa, ali s nekom dodatnom funkcijom poput "defense", "shine" i slično što čini ukupno 5% vode u maloprodaji. U strukturi potrošnje najveći dio aromatiziranih voda, čak 85 posto njih, negaziran je, a gaziranih je već 15%, premda su godinu ranije činile manje od 4% aromatiziranih voda.

Praktički su jedini proizvođači domaći divovi Jamnica (Jamnica, Jana) i Podravka (Studena), dok ostalih gotovo i nema, piše portal Jatrgovac.com. Prema okusima dominiraju limun/limeta – koji čine čak 55% od ukupne godišnje prodaje. Po količinama prodaje,24% aromatiziranih voda proda se u supermarketima i velikim trgovinama mješovite robe, 22% u srednjim trgovinama, po 8% u hipermarketima, malim trgovinama mješovite robe i na benzinskim postajama, a 6% u kioscima. Upravo najmanji formati, kiosci i benzinske postaje, bilježe povećanju prodaju!

Predstavljena prije nepune dvije godine, Coca Colina aromatizirana voda Bistra Emotion iščezla je s polica, a Radenska, koja se, iako na mala vrata, uspješno vraća na hrvatsko tržište, zbog ograničenih marketinških sredstava i usredotočenosti na već postojeće proizvode, još uvijek ne namjerava ponuditi svoje brendove aromatizirane vode Oaza i Radenska Plus na hrvatskom tržištu, piše Jatrgovac.com.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.