raskid ugovora?

Pleso opet odgođen: Francuzi probili i drugi rok za preuzimanje!

Foto: 'Goran Stanzl/PIXSELL'
Pleso opet odgođen: Francuzi probili i drugi rok za preuzimanje!
24.06.2013.
u 23:00
Glavni problem za ZAIC je osiguranje kredita koji im je za projekt Pleso odobrila Europska investicijska banka (EIB) u iznosu od 120 milijuna eura.
Pogledaj originalni članak

Francuski konzorcij ZAIC, koji čine građevinska tvrtka Bouygues i operator pariških zračnih luka Aeroports de Paris, neće preuzeti upravljanje nad Zračnom lukom Zagreb potkraj ovog mjeseca kako je bilo planirano pa će tako drugi put biti odgođen službeni ulazak Francuza na Pleso.

Progledali im kroz prste


ZAIC je, prema koncesijskom ugovoru, ZLZ trebao preuzeti sredinom travnja ove godine, no to je odgođeno jer Francuzi nisu uspjeli do tog roka zatvoriti financijsku konstrukciju za gradnju novog putničkog terminala. Iako je hrvatska Vlada mogla raskinuti koncesijski ugovor zbog toga, ipak je odlučila progledati kroz prste Francuzima i dati im još vremena da prikupe potrebnih 365 milijuna eura.

Glavni problem za ZAIC je osiguranje kredita koji im je za projekt Pleso odobrila Europska investicijska banka (EIB) u iznosu od 120 milijuna eura. EIB, kako doznajemo od upućenih, i dalje traži jedan oblik državnog jamstva za taj kredit, što je za Vladu neprihvatljivo. U EIB-u, naime, žele plasman svog novca osigurati od mogućeg odlaska koncesionara u stečaj pa od RH traže obvezu da će naći drugog koncesionara ili preuzeti vraćanje kredita. Iz više izvora su nam potvrdili informaciju da su predstavnici ZAIC-a na nedavnom sastanku u Zračnoj luci priznali da imaju problema s EIB-ovim kreditom jer u toj banci traže državna jamstva.

Osim kredita, ZAIC muče i prihodi ZLZ-a nakon što Hrvatska 1. srpnja uđe u EU jer će letovi prema zemljama članicama Unije biti od tog datuma domaći pa će i aerodromske takse biti niže. U ZAIC-u na naša pitanje o spornim jamstvima i datumu preuzimanja ZLZ-a službeno odgovaraju samo to da se u vezi s tim obratimo Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture. A u tom ministarstvu tvrde da su svi bitni dogovori s kreditorima o zatvaranju financijske konstrukcije postignuti.

– U postupku je finalizacija konačnog teksta brojnih ugovora koji su prilog koncesijskom ugovoru. Formalna procedura odobravanja svih ugovora od strane uprava kreditora također iziskuje određeno vrijeme – navode u Ministarstvu. ZAIC će preuzeti Pleso, dodaju, kada se sva ta procedura završi. Ali ni u Ministarstvu ne znaju točan datum kad će doći do preuzimanja, no očekuju da će postupak biti okončan do kraja srpnja.

– Unatoč tome, s obzirom na to da je zahtjev za građevinsku dozvolu predan i da se izdavanje građevinske dozvole očekuje uskoro, neće biti pomicanja početaka radova koji su planirani za rujan – kažu u Ministarstvu.

Moguć i raskid ugovora


No iako su u Ministarstvu službeno optimistični u vezi s ispunjenjem uvjeta Francuza za preuzimanje Plesa, ipak neslužbeno se od upućenih može čuti da vjerojatno do preuzimanje neće doći ni do rujna pa ni listopada, a čak je još uvijek otvorena opcija i raskid ugovora.

Naime, Francuzi su imali cijelu godinu da osiguraju novac za gradnju novog terminala, a to još uvijek nisu uspjeli iako su dobili dodatna dva i pol mjeseca.

>>Skandalozno! Pali prihodi i dobit, a oni hoće bonus od pola mil. kuna!

LOGIKA UKRAJINSKIH NAPADA

Napad na Krimski most se bliži, Rusi su u panici: Ne bili Ukrajincima bilo pametnije da ATACMS-e troše na istoku?

Osim strateške vojne i simboličke vrijednosti, postoji i jasna ekonomska korist slabljenja ruske vojne prisutnosti na Krimu. Činjenica da je Moskva izgubila pomorsku nadmoć u Crnom moru omogućila je Kijevu da uspostavi vlastiti brodski koridor. Nakon što je prošlog rujna samo pet teretnih brodova moglo napustiti Odesu i okolnu regiju, do ožujka je taj broj porastao na 231 — što je neosporan uspjeh za Kijev

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.