Terminal na Krku

Od gradnje LNG-a vrijednog 800 mil. € domaćim tvrtkama tek mrvice

Foto: Arhiv VL
Od gradnje LNG-a vrijednog 800 mil. € domaćim tvrtkama tek mrvice
16.03.2010.
u 19:35
U Adria LNG konzorciju i Ministarstvu gospodarstva tvrde kako će se voditi računa o domaćim tvrtkama iako one ne smiju imati povlašteni položaj u odnosu na strane.
Pogledaj originalni članak

Iako je buduća gradnja LNG terminala na otoku Krku investicija vrijedna 800 milijuna eura, hrvatsko gospodarstvo, odnosno domaće tvrtke od tog posla mogle bi dobiti samo mrvice.

Šljakerski poslovi

U izgradnji terminala za ukapljeni prirodni plin udio hrvatskih tvrtki trebalo bi biti 40 do 45 posto. Međutim, kako raste složenost poslova, tako i udio hrvatskih tvrtki opada i mogao bi iznositi tek oko pet posto, dok bi u najjednostavnijim, tzv. zemljanim radovima hrvatske tvrtke sudjelovale sa čak 95 posto. Tvrdi to Mario Polla, voditelj odsjeka industrije u riječkom HGK koji u ime 20-ak tvrtki samo iz Primorsko-goranske županije, koje bi mogle sudjelovati u izgradnji LNG terminala, traži od Vlade RH, ali i nadležnog ministarstva gospodarstva da pronađu model kako bi se Adria LNG konzorciju uvjetovalo da hrvatske tvrtke, naravno ako su konkurentne i zadovoljavaju jednake uvjete kao i strane, ipak dobiju prednost budući da je riječ o investiciji na hrvatskom teritoriju.

– Ispada da bi našim tvrtkama pripali samo slabije plaćeni, šljakerski poslovi, dok bi one složenije i profitabilnije poslove dobivale strane tvrtke. Zato tražimo da Adria LNG, kad se bude raspisivao natječaj za glavnog izvođača radova, u tenderu uvjetuje udio hrvatskih tvrtki pri odabiru podizvođača – objasnio je Polla koji je pisao i premijerki Kosor. Aris Večerina, član uprave Mack Project Engineering Groupa, riječke tvrtke koja bi koordinirala tvrtke koje bi sudjelovale u izgradnji LNG terminala, tvrdi pak kako se i pri izgradnji plinskih platformi u Sjevernom Jadranu u tenderima uvjetovalo sudjelovanje hrvatskih tvrtki u toj investiciji.

Bez povlaštenih

– I to što je Ministarstvo gospodarstva odlučilo da se neće osnovati tvrtka LNG Hrvatska koju bi činili Ina, HEP i Plinacro i koja bi u LNG konzorciju imala 25 posto, nego će svaka od te tri tvrtke samostalno pregovarati o svom udjelu u LNG-u govori u prilog tome da će hrvatsko gospodarstvo imati slabu korist od tog projekta – tvrdi Večerina. No, u Adra LNG konzorciju koji zasad čine E-ON, Total, Geoplin i OMV ne misle tako. Glasnogovornica Andreja Pavlović tvrdi kako je konzorcij hrvatskim tvrtkama dao više od godinu dana da se pripreme za sudjelovanje u tom projektu, ali kako zbog specifičnosti i složenosti određenih poslova u izgradnji LNG-a domaće tvrtke nemaju za njih ni iskustvo ni znanje. Iako, nastavila je, hrvatske tvrtke ne mogu imati povlašteni položaj u odnosu na strane ipak će se o njima voditi računa. Jednak odgovor dobili smo i u Ministarstvu gospodarstva gdje kažu kako će se neslužbenim kanalima zalagati za njihovo sudjelovanje u projektu.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

OB
-obrisani-
22:18 16.03.2010.

Država ima OBAVEZU dati posao domaćem izvođaču. Nema tu nikakvog ALI, MOŽDA!!!!! Je li Njemačka država prsoula puste milijarde eura Opelu - jest! Suverena država u trenucima krize donosi svoj i nova pravila.

DU
Dudo
08:25 17.03.2010.

Mislim da će još malo doći do bune. pa ćemo vidjeti kako hebe 98 % onih 2%. Naša vlada je 100% prodana europskim hoštaplerima.

OB
-obrisani-
01:09 17.03.2010.

Ovo me podsjetilo na jednu sličnu rabotu prije nekoliko godina.Zaboravio sam detalje, ali neka se netko pokuša bolje sjetiti. Naime trebali smo za Libiju izgraditi 40 brodova. Napali nas Europejci,da ćemo teroristima graditi brodove, bla, bla ,bla. Nakon što smo pod pritiskom morali odustati Francuska je uzela taj posao.Pa se pitam, kaj smo mi tak,dragom Bogu zgrješili?