kazna

Objava gledanosti na fejsu na dan rasta dionice zaradila tužbu

Foto: AFP/PIXSELL
Objava gledanosti na fejsu na dan rasta dionice zaradila tužbu
09.12.2012.
u 21:00
Umjesto u medijima, šef Netflixa vrijednu informaciju objavio je u postu na fejsu. Regulator mu neće progledati kroz prste
Pogledaj originalni članak

Reed Hastings, čelnik Netflixa, američkog pružatelja internetskih usluga i televizije, mogao bi se naći na sudu zbog objave podataka u svom postu na Facebooku. Američka komisija za vrijednosne papire i burzu (SEC) upozorila ga je da se priprema uložiti tužbu. A što je zapravo skrivio Hastings? Objavio je na fejsu da je Netflix gledan milijun sati mjesečno upravo na dan kada je dionica najviše porasla na burzi. Time je prekršio pravilo obavještavanja burze, odnosno svih svojih investitora, o poslovnim podacima. Kako tvrdi SEC, trebao je takav podatak za početak odaslati burzi i medijima. Post na Facebooku, prema objašnjenju SEC-a, selektivan je način objave. Hastings ima više od 200.000 fanova koji prate njegove objave na toj društvenoj mreži. A osim na \"fejsu\", podatak je objavio na blogu tvrtke.

Komisija za vrijednosne papire postupa prema regulativi prihvaćenoj 2000. godine, koja se brine da su svi zainteresirani istodobno budu obaviješteni te da ne smije biti selektivnog obavještavanja, no to je bilo prije buma društvenih mreža poput Facebooka i Twittera.

Kako tvrdi Charley Moore, čelnik online pravnog servisa Rocket Lawyer, objava informacije za 200.000 i više ljudi na fejsu u osnovi je jednaka objavi za medije. Jer, tvrdi on, regulativa kaže da se podaci moraju objaviti kroz široko rasprostranjene medije ili putem bilo koje druge neekskluzivne metode koja ima veliki javni pristup.

U svoju obranu Hasting dodaje i da informacija o broju pregleda i nije bila vrijedna informacija za investitore te se nada da će i SEC uvidjeti da nema razloga za tužbu.

Netflix i njegov čelnik \"uhvaćeni\" su u krivom načinu informiranja, no regulatori će morati bolje poraditi na pravilima i zakonima o objavi podataka budući da sve više čelnika uprava, zaposlenika i tvrtki ima profile na Facebooku ili uredno tweeta.

Elon Musk, primjerice, predsjednik uprave Tesla Motorsa, nedavno je putem Twittera objavio vijest da njegova kompanija ima pozitivan \"cash-flow\". Tesla još uvijek ne ostvaruje profit, no pokušava proširiti svoje poslovanje. Ipak, kako tvrdi glasnogovornik kompanije, Komisija za vrijednosne papire nije im se javila niti ih upozorila na bilo kakvo nepoštovanje zakona.

Slučaj Netflixa primijećen je jer je istog dana kad i post, dionica poprilično skočila. No, čini se da će regulatori morati poštovati činjenicu postojanja i korištenja društvenih mreža. Ako ništa drugo, je li to selektivnije ili ne od objave u medijima! Zasad su mediji dobili bitku.

>> Statusi o zaštiti podataka na Facebooku su prijevara

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.